Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Mami2013 - Fick hem ett papper som jag skulle fylla i men behövde hjälp med en fråga så jag ringde FK och då sa hon åt mig att fylla i via deras hemsida och skicka in med hjälp av e-leg istället. Mycket smidigare. När jag gick från 50% till 100% sjukskriven i måndags så gick jag bara in på deras hemsida och ändrade omfattning. Väldigt smidigt!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

sara b 79 - Vad skönt med ett datum! Inte så långt kvar! Känns det bra?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Usch och fy för dagar när känslorna åker berg-och-dalbana. Rätt var det är så sprutar tårarna. Jag blir ledsen för att jag känner mig inlåst i mig egen kropp. Orkar inte göra något för att jag har så ont. Får dåligt samvete för att sambon för göra det dubbla. Vänner som vet att jag har ont och inte kan göra saker längre och därför inte hör av sig för att jag är tråkig. Blää vilken bajsdag.

Fick iaf ett sms om att mitt hallonbladste har kommit så jag tänkte försöka hämta ut det iaf. Som ovan tedrickare, bör man ha i en massa socker så att det inte kommer upp samma väg igen?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Här har det minsann hänt grejer! Stort grattis till både 3småprinsar och Lyckan 382! Skönt att allt har gått bra för er!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Alltså, hallonbladste... Drack första koppen igår kväll. Det var allt annat än gott. Ikväll gjorde jag i ordning en ny kopp. Hälften så mycket vatten och med två skedar socker. Det gick att dricka utan att få kväljningar. Nu ska jag bara försöka få i mig 3 koppar/dag. Wish me luck! Jag tänkte morgon, middag och kväll. Någon mer än jag som dricker det? Eller av er som redan fått barn?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Lullabay - Jag har det i påse. Är ingen tedrickare så jag har verkligen ingen koll på hur man gör med lösvikt men tänkte gå till hälsokostbutiken nere i centrum imorrn och köpa rent hallonbladste. Enligt brorsans ex ska de ha sånt där. Dagens första och andra kopp fick lite mer socker i sig, tre skedar, och tro det eller ej men det var inte så illa då. Jag hoppas verkligen att avslaget ska bli mindre för min del! Jag blöder extremt mycket vid mens och när jag fick dottern tror jag att jag blödde i typ 7 veckor. Gällande amningen så har jag inte läckt något på tre veckor men efter att ha börjat med teet så har jag läckt...

pepparsalt - Jag hoppas så innerligt att det ska göra någon nytta! Flera jag känner säger att det har hjälpt dem.

3småprinsar - Skönt att ni fått åka hem! Hoppas att de andra sönerna tar väl hand om honom!

I övrigt är det lite väl lugnt här. Inte alls lika mycket bök i magen som det brukar vara. Tror jag ska ta och dricka kall saft och se om den lilla vill vakna till lite...
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Mami2013 - Till mig och bebisen har jag packat en väska (rätt stor bag...) med kläder till oss båda, hygienartiklar, lite godis, vattenflaska, läsk, kamera och lite andra smågrejer. Sambon packar en egen väska. Vet ju inte om vi får familjerum eftersom att jag är omföderska... Ska köpa en till mobilladdare idag för jag vill inte riskera att glömma den, vilket jag gjorde förra gången. Jag har hellre med mig för mycket saker än för lite.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Woho... Jag har spenderat eftermiddagen på förlossningen. Har inte känt speciellt mycket rörelser. Brukar kunna vakna på natten när bebisen lever rövare och på morgonen när det är dags att gå upp brukar det vara kalas där inne. Pratade med BM och hon tyckte att vi skulle åka in. Hjärtat pickar på som det ska, det finns fostervatten och den gör andningsövningar men ändå så ville den inte sprattla för oss. Läkaren tryckte till på bebisens huvud rätt hårt två gånger men ingen reaktion. Läkaren var iaf nöjd med det hon såg med hon skulle se till så att jag ska få gå på ett tillväxtultraljud. Varför vet jag inte. Hon hade bråttom därifrån. Blev inte så lugnad av besöket som jag hade hoppats på. Fortfarande minimalt med aktivitet i magen.

Har iaf köpt en mobilladdare idag och rent hallonbladste. Blir till att ladda över några filmer till plattan och ha med till sjukan.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Igår kväll var hela världen emot mig... När jag hade nattat dottern gick jag in i sovrummet och bölade i 20 min. Sen la jag mig för att sova. Sov som en kratta hela natten och känner mig som en zombie. Bebben har puffat mer nu på morgonen än vad den har gjort de senaste 24 timmarna så det känns lite bättre nu. Sjukan ringde för en stund sen och kl 13 ska jag va där för tillväxtultraljud.

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?