• Snultan

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Lycka till tesstessan det kommer gå bra vare sig vad bebis bestämmer sig för. Försök håll dig lugn

Gravid med första barnet som kommer med planerat kejsarsnitt 2 oktober!
  • Snultan

Mensvärk eller nå konstiga förvärkar el sammandragningar plus att bebis bökar runt som tusan känns som han vänder ut o in på magen. Strålar ut i ryggen o värker.. får se hur natten blir :-P

• Snultan

Nääää.. de lugnade ner sig iaf

• Snultan

Detta är ju mitt första barn så har ju ingen erfarenhet men jag har förstått att bebisar är väldigt varma av sig. Sen en riktigt fin höstdag blir det ganska varmt..

Jag har påslakan med en vuxenfilt som är vikt i.. fleecefilt typ. Sen har jag även en tunn babyfilt.. och så har jag ju locket till liggdelen.Kommer köra på de första tiden iaf sen beror de ju på vad för väder de är.. sen tar jag åkpåsen fram mot vintern o tjockare overall.. men ah som sagt, man får ju klä bebben efter vädret. Även vintersolen kan ju värma rätt bra..

• Snultan
    sara b 79 skrev 2013-09-26 13:11:56 följande:
    En Fråga. Tänker ni ta med babyskyddet när ni åker in till förlossningen eller tar er respektive den när ni vet att ni ska hem.

Vi ska ju göra snitt så sambons bror kommer köra in oss och sedan hämta oss med sambons bil där babyskyddet redan är monterat

Rätt smidigt!
  • Snultan

Min syster blev hemskickad efter sex timmar med andra barnet vet jag :-P de beror nog på hur allt går och hur mkt folk som ligger inne.

• Snultan
    TessTessan skrev 2013-09-26 15:31:34 följande:
    Så nu kommer lite uppdatering från mig!

Åkte in till sjukhuset imorse, började göra ul för att se hur bebisen ligger å storlek på den. Bebisen ligger me rumpan neråt fortfarande å vikten på bebisen va ca 3 kg nu. Å äntligen ville den lilla visa upp sig så nu vet vi att vi väntar en liten kille

Men efter ul så fick jag en ctg kurva på kopplat allt bra, låg ca 2 timmar å väntade på läkarna som skulle försöka vända bebisen. Va hög tryck på fl imorse så alla andra gick före mig. Men när det väl vart min tur så fick jag bricanylen å fick hjärtklappningar å darrningar som man får av det. Läkaren börjar trycka å böka me bebisen som snällt följer med halvvägs runt sen ville han inte mer! Så då slutade dom, å vi kom överens om att det blir ett snitt i vecka 39 är i vecka 37 nu. Så nu får man ladda för snitt, men tyckte inte att vändningsförsöket va obehagligt alls, som alla säger.

Känns lite som de gick till på samma sätt som för dig som för mig skönt att det gick bra o det kändes bra. Visst va de lite segt att vänta på läkaren? :-P vår fick två samtal första gången han va ner o skulle göra ul från två olika telefoner han hade haha. Men vi fick tyvärr inte veta vikt som han sa.. men imorgon har vi inskrivning så kanske får veta då
  • Snultan
    TessTessan skrev 2013-09-26 21:51:31 följande:
    Mami jag fick inget exakt datum idag utan bara att det skulle bli när jag är i vecka 39.

Snultan va spännande, hur känner du inför snittet nu? Jag tycker det verkar lite läskigt, men allt som ska hända å efteråt :-/ men har ju typ 1 1/2 - 2 veckor på mig att förberedda mig.

Ja de är lite omvälvande att gå från att tro man ska göra vanlig förlossning men helt plötsligt snitt. Man vet ju inte så mycket ändå..

Idag blir det inskrivning o då får man veta lite mer inför op iaf och har även fått hem papper. Känns bra jag är mest förväntansfull. Vill att de ska bli onsdag nuuuu!!

Går ju inte riktigt att föreställa sig.. hur kommer det kännas hur ont kommer man ha o hur länge.. håller tummarna på att allt går bra bara o att man har bra läkekött hehe :-P
  • Snultan

Yes de gör jag

• Snultan

Besöket på sjukhuset gick bra (inskrivning). Vi va där i 2,5 timme. Lite info lite prover sen fick vi träffa läkaren. Han va lite flum hehe men rolig...

Ska träffa narkosläkaren på tisdag eftermiddag och lämna blodprov även. Sen ska vi va in för snittet kl 7 på onsdag. Jisses upp tidigt alltså hehe.. är ett annat par som gör snitt samm dag men vi blir nr ett skönt.

Ska även få urinkatetern insatt efter ryggbedövning. Tyckte jag va väldigt skönt för den va jag lite oroli för

Så nu tar jag o sambon helg. Sista helgen innan barnskrik & bajsblöjor hehe så ska se tikl att riktigt njuta

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?