Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Jag har också packat väskan redan... Toapappret har jag aldrig haft ont av men det beror väl hur känslig man är kanske. Men deras GIGANTISKA bindor får ju knappt plats i mina egna trosor :-P så jag har packat ner egna bindor. Jag har packat ganska mkt för vi kommer nog få stanna några extra dagar! (Mina barn "brukar" få sola efter födseln pga min blodgrupp). Men jag har packat ned:

Barnmorskejournal, förlossningsbrev, ID
    Bebispyjamas/heldräkt/babymössa/strumpor
    Overall
    Filt
    mjuka kläder till mig
    Tandborste/tandkräm

• Mami2013

Jaa Lyckan, tack för påminnelsen om TOFFLOR!! :) vill inte vara utan dem! De måste jag lägga i väskan!

Sitter med iphonen så jag får inte med hela inlägg ibland (bla om BBväskan)... Nån annan som har samma "problem" eller sitter ni vid datan?

• Mami2013

3småprinsar, oj det var riktigt kallt :-O jag förstår dig, har känt mig nojig med båda barnen och kommer nog antagligen höra det denna gången också :-P åh newbie har ju så söta overaller! Den är säkert helt lagom om bebis skulle komma nu :)

LinnElin, jag kan bara tala av egen erfarenhet, mitt vatten gick i omgångar. Först i v 32 och sen när pojken föddes i 34. Men det kan sippra också. Har du ringt fl?? Sätt en binda i trosorna så ser du ungefär hur mkt det kommer. Men om du inte har ringt så tycket jag att du ska göra det :) det kan ju också vara vattniga flytningar som man kan få....

• Mami2013

Jag har fått blöjor och bindor på sjukhuset. Inga amningsinlägg dock men det är säkert olika på olika sjukhus!

Vissa sjukhus delar ju även ut Liberos startväska. Nån av er omföderskor som fått den? Jag fick den aldrig men funderar på att maila Libero och be om en ifall jag inte får denna gången :-P gratisgrejer är ju alltid kul!

• Mami2013
    3småprinsar skrev 2013-09-18 11:13:22 följande:
    Jag fick startpaket från libero, någon body i paketet har jag för mig. Jag har inte behövt amningsinläggen förrens vid hemkomst då mjölken har kommit som över en natt! Men denna gång har jag faktiskt packat ner även dem. Jag har fått köpa allt nytt igen Vi hade inga saker kvar nästan, jo lite minnesplagg mm. Men vagn, babysitter, babybjörn mm sålde vi. Denna gång har vi köpt en babynest. Få se om det blir en hitt eller diss.. Man vet aldrig. Men den ser go ut. Bra att ha i sängen så att den lille inte rullar ur. Jag har varit dålig på att ha de små i egen säng.. De har legat vid bröstet intill mig i våran säng.
    Åh men det som är så mysigt att shoppa till bebisen Glad vi har nästan allt kvar, det enda som saknats var skötbord men det fick vi låna av en kompis. Och babyvakt kom jag på. Sen är det lite pojkkläder från stl 62 och uppåt som jag gjorde mig av mig efter att dottern föddes. Trodde inte att vi skulle ha fler barn då! Ett babynest funkar säkert bra, har bara hört bra om det. Men jag vågar inte ha bebis i vår säng, dels för att min sambo kan vrida sig en del när han sover ibland och så kommer min son gärna in vissa nätter och sover hos oss. Har dina slutat komma in på nätterna? (tänker främst på minstingen)
  • Mami2013

Novembermommy ja varför ska det vara så svårt :) jag ska nog försöka komma på nåt till min sambo men det är inte lätt alltså! Vad mysigt med bröllopsdag

• Mami2013

Novembermommy, hur länge har ni varit gifta? (Skriver från telefonen och den bryter av mitt i ett inlägg:-/)

• Mami2013
    Snultan skrev 2013-09-18 15:59:45 följande:
    Åh fick sån konstig värk.. först så kändes det som ett tryck upp mot lungorna, inget konstigt tänkte jag han ligger ju med huvudet där.. sen så när jag var o handla fick jag sjuukt ont i ryggen liksom en stegrande smärta som kom och sen försvann.. sen nu hemma så kände jag samma smärta i magen.. 

känns ju lite olägligt om något skulle sättas igång nu innan snittet. men kanske bara va nåt tillfälligt. har ju haft en del förvärkar/mensvärk så.. vi får se va som händer :) 
    kommer det regelbundet? jag vet att mina värkar satte sig både framtill och bak i ryggen. alltså långt ned i ryggen...hoppas det har lugnat sig för dej! men om det fortsätter så håller jag nog med Eija76 att du ska ringa fl. Alltid bättre att ringa för mycket. Ffa om du är orolig!
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?