Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Ja nu blir man nyfiken, både för Lullabay

• Mami2013

Anansie, vad kul att ni får smått så nära igen. Även om det inte är lika nära denna gången :)

3småprinsar, vad är det för film? *nyfiken* har ju inget å göra på dagarna när barnen är på dagis, är sjukskriven... Alfons ja han är mysig :) min son heter Alfons så vi läser mkt Alfons Åberg och kollar filmerna här hemma :)

• Mami2013

Nämen stoort grattis Lullabay åh vad glad jag blir för er! Hon ville verkligen ut i världen! Vila nu och ta hand om er så väntar vi spänt på uppdatering! (Och en förlossningsberättelse)

• Mami2013

Idag har vi haft barnkalas här hemma...fullt ös med andra ord. skönt att vädret var så fint så man kan va ute  Solig
    Men nu är jag tröött...så nu blir det tacos med familjen och sen soffan. Fick ett nytt jobberbjudande idag  Skrattande Hjärta Så himla glad, så när jag ska börja arbeta efter mammaledigheten blir det ett nytt och bättre ställe!! Måste bara få skriva av mig om det hihi!

Hur mår ni andra tjejer idag då??

Spännande med bild på Lullabays lilla tjej sen Glad

• Mami2013

TessTessan, välkommen till mitt liv :-P får i princip också bara ligga och vila. Skönt iaf att du fick tabletter, hoppas sammandragningarna lugnar ned sig för dig. Men har inte bm kännt att din bebis ligger med rumpan nedåt?

3småprinsar, javisst är det mysigt med kalas men oj så skönt när alla hade gått hem!! Det satte fart på förvärkarna kan jag säga så nu ska jag lägga mig för natten. Det låter gott med en hel timmas sömn mitt på dan, det borde man verkligen passa på att unna sig nu innan bebisarna tittar ut :)

• Mami2013

TessTessan, nej iofs även om bm känner så kan hon ju inte veta hur bebis ligger till 100%. Hoppas det går bra iaf :) och hoppas att du hittar nåt att göra när du måste vila. Själv blir det en del läsande, tvtittande och surfa på datan och iphonen... Riktigt trist ibland med andra ord. Sen vill man ju hjälpa till med hushållet så mannen slipper sköta allt... Samtidigt får man nog vara lite "ego" och tänka på sig själv och bebis i magen! Ja jag har fortfarande mkt sdr, men det börjar bli mer som förvärkar nu att de verkligen känns som mensvärk och strålar med i benen emellanåt...

Elja76, min slempropp släppte i vecka 32 och nu är jag i vecka 35! En stor geléklump som kom ut på en och samma gång. Men de kan ju återbildas så det behöver inte betyda att något är på gång... Med första barnet märkte jag aldrig slemproppen, visste inte ens att det fanns en sån :-P men andra barnet släppte den i vecka 37-38 nån gång har jag för mig men då hände inget heller. Blev sen igångsatt i 39+2.... Har du ringt fl ang att du tror att du sipprar vatten?

• Mami2013

Elja76, har du satt binda eller trosskydd i för att se hur mkt det kommer? Vilken vecka är du i? Jag tycker ändå att du ska ringa fl och rådfråga, är det vatten som sipprar så kan det hända att du får komma in på kontroll. Jag hade själv för tidig vattenavgång i vecka 32 med sonen.. Alltid bättre att ringa för mycket än för lite ;) men hoppas att det är vattniga flytningar för dig bara!

• Mami2013

Skönt å höra Lullabay att ni troligtvis kommer att då komma hem? Har storebror fått hälsa på er på BB?

Här är en till som haft svårt att sova de senaste nätterna. Inatt gick okej. Men har känt av förvärkar en hel del...

Är ni andra också ohyggligt trötta?? Helt sjukt... Jag orkar knappt med nåt, bra det allra nödvändigaste. Inbillar mig dock att det kanske beror på att jag bara får vila ..,

• Mami2013

Åh vad jag är avundsjuk på er som har bf i början på oktober! Själv får man längta till den 25:e om inget händer innan...

• Mami2013

Haha mysigt med spill när man har stor och tung mage :-P jag funderar också på lite shopping idag... Nätshopping får det bli, har hittat så himla snygga kängor som jag vill ha

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?