• jullemedstil

heminsemination

Hej alla regnbågsfamiljer, och blivande. Vi är ett par som tänkte försöka heminsemination, vi har hittat en sida som säljer kit för humana priser, nu är det bara det svåra kvar, hur och var hittar man en donator? Tips och råd och sllmänna nya vänner tas tackssmt emot :) vi kollar på regnbågsfamiljer också. Julia o hanna

• Svar på tråden heminsemination
  • jullemedstil

Det går framåt här. Vi (jag) har gjort ägglossningstester i ett par dagar men utan resultat. Än.

Om några veckor gör vi vårt första försök. Ska bli spännande. Fast.. idag läste jag ett gammalt meddelande här av en tjej som varnade för en kille på donor.se som jag inte läst tidigare. Han är inte trevlig mot tjejerna han träffar och jag har mailat och ställt vår donator mot väggen och hoppas innerligt att det inte är han. För han är så trevlig och smart. Och söt ;)

Vi behöver därför kanske nya tips på donatorer som är vettiga och villiga att hjälpa oss. Gärna i närheten av skåne men inget krav.

Ska även ringa familjerätten på måndag och dislutera adoption och giftermål :)

Hoppas ni har en trevlig helg! Vi är på väg till kalas, drygt men ett måste hehe.

• TFTC

Hoppas kalaset var trevligt! Det är ju alltid lite gambling (för båda parter) när man ska göra heminsemination. Den vi har känner vi oss bekväma med. Han kommer hem till oss i mitten av nästa vecka då ägglossning beräknas ske. Vi har förstått av tidigare läsning om heminsemination att donation varannan dag kring ägglossning är optimalt men eftersom han reser lång får det bli en donation på eftermiddagen dag 1 o på morgonen dag 2 o så hoppas vi att det funkar. Vi kommer även att använda oss av Zestica glidmedel (för att öka spermiernas spurt och välmående). Det ska bli så spännande!! Tyvärr känner vi inte till någon bra donator runt Skåne eftersom vi bor norrut. Häpp, häpp! Nu ska vi iväg på konsert! Ha en trevlig helg!

• TFTC

Hur har det gått? Jag ligger nyinseminerad på ett hotellrum just nu. Hoppas det kan ta sig denna gång.

• jullemedstil

Sådär. Vår donator kunde inte komma förra månaden så därför har vi skaffat en till i reserv. Kanske blir det så att ingen av dem kan denna månaden heller. Får verkligen hoppas att det löser sig. Känns väldigt långt bort nu tråkigt nog..... men vi får se.

Hoppas det tar denna gången för er! Berätta mer sen! :)

• TFTC
    jullemedstil skrev 2013-11-02 13:20:44 följande:
    Sådär. Vår donator kunde inte komma förra månaden så därför har vi skaffat en till i reserv. Kanske blir det så att ingen av dem kan denna månaden heller. Får verkligen hoppas att det löser sig. Känns väldigt långt bort nu tråkigt nog..... men vi får se.
    Hoppas det tar denna gången för er! Berätta mer sen! :)
    Nej, vad tråkigt!  Bra att ni har en i reserv i alla fall. Det har vi också :) Men vi har inte provat med honom än utan vi kör med 1:an denna gång också. Han verkar vara en toppenkille, men han bor ganska långt bort från oss så det blir till att träffas på halva vägen.

Jag håller alla tummar och tår för att ni kan göra ett försök denna månad! Vi hörs snart igen hoppas jag.
  • vivillhabarn

Hej! Här finns det två till som kämpar frenetiskt med heminsemination! Än så länge bara blivit 2 försök.
    Varav det första blev alldeles för sent så vi missade ägglossningen helt och hållet (räknade totalt fel) Det andra gjorde vi 21 dec lite snabbt innan juldagarna som en ren chansning. Tror ÄL var runt 25-26 dec så det är ju rätt liten chans att det funkade. Får se, väntar BIM om 7 dagar.
    Dock är det lite konstigt med brösten... de brukar vara ömma och spända nu veckan innan mens. Men ingenting.
    Skit konstigt. Min kropp gör alltid samma sak, men inte nu!! Förvånad Någon som känner igen sig?

• TFTC

Vi håller tummarna för er att det tog sig ändå :) vi är inne på heminsemination nr. 4 (denna gången på frun, tidigare har det varit på mig). BIM på fredag :) spännande!

• vivillhabarn

Ja, litet hopp finns ju alltid! Testade faktiskt idag, men det var ju såklart negativt. 
    Det här med brösten förbryllar mig dock Obestämd
    Jaha, ni kör på bägge två? :)
    Verkligen spännande :D Berätta gärna hur det gick!!! Lycka till!!

• TFTC

Vi tjuvtestade idag o vi kan knappt tro det!! Ett svagt streck men ändock ett streck BIM-1!!! Ska testa på lördag igen o se så att det blir starkare så vi tar inte ut hela glädjen i förskott. Min fru är 40 år så vi är lite oroliga även för det...men vi hoppas på det bästa. Jag är f.ö. 32. Hur gamla är ni?

• vivillhabarn

Åhhh! Gud så roligt :) (Kan ju inte låta bli att bli glad för er skull i alla fall ) :D :D
    Jag hoppas det visar ännu starkare i övermorgon!!!
    Har massor med kompisar som varit 40 fyllda och även äldre som blivit gravida så tappa inte hoppet!
    Jag fyller 29 år nu i år och min  sambo fyller 39 och hon har även två barn sedan tidigare.
    Men nu är det förhoppningsvis min tur att få bli tjock ;) Ser fram emot nästa försök! (har redan gett upp hoppet om att det tog denna gången eftersom det var så långt innan ÄL)

Svar på tråden heminsemination