• TFTC

heminsemination

Ja vi sitter lite i samma sits o vill gärna veta andras erfarenhet av detta :) så vi hänger med jullemedstil här om det är ok? :)

• TFTC

Vi har har också hittat en potentiell donator som verkar seriös. Vi bor ganska långt bort från honom så han eller vi får försöka pricka in en helg strax innan eller under ägglossning. Undrar om det kan tänkas bli en graviditet om man inseminerar på söndagen och får ägglossning på måndag eller tisdag. Vad tror jullemedstil o alla ni andra?

• TFTC

Tack Tove1975! Du verkar ha koll på detta. Får man fråga hur er resa sett/ser ut? Har du fler kloka råd på vägen?

• TFTC

Tack! Vad härligt att höra! Vi vill ju försöka att öka chansen till graviditet på alla sätt vi kan :) Zestica har jag funderat på, kan ju inte skada att pröva. Folsyra äter jag redan så det känns ju lugnt. Strongstart hade jag aldrig hört talas om, får kolla upp.

Det är ju svårt med att pricka precis rätt med ägglossning eftersom det är ett ganska stort avstånd mellan donatorn och oss. Men vi ska försöka o nu under hösten ser det gynnsamt ut eftersom jag, ju närmare jul vi kommer, kommer att få ägglossning i början av veckan o i december precis på helgen. Om inget strular.

Vi kommer också att göra som ni (donatorn avsäger sig vårdnad o min fru adopterar. Han har gjort så förut o är bekväm med det. Men han kommer att finnas med för barnet ändå).

Vi ska göra första försöket i slutet av oktober, då beräknas ägglossning ske måndag eller tisdag o vi åker på hotellweekend till hans stad. Ska bli spännande! :)

• TFTC

Hur har det gått Jullemedstil? Vi skulle göra vårat första försök i slutet av oktober men nu har möjligheten öppnat sig för ett försök redan om 1,5 vecka. Spännande!! Donatorn kommer hem till oss vid ägglossningen. Med andra ord har jag mens just nu (ont o jäkligt) o ska på fest ikväll. Förut hade det varit en mardrömskombination men nu struntar jag i det o är så glad att mensen är här för det innebär att vi snart får försöka få till ett litet barn. Ha en härlig helg allihopa!

• TFTC

Hoppas kalaset var trevligt! Det är ju alltid lite gambling (för båda parter) när man ska göra heminsemination. Den vi har känner vi oss bekväma med. Han kommer hem till oss i mitten av nästa vecka då ägglossning beräknas ske. Vi har förstått av tidigare läsning om heminsemination att donation varannan dag kring ägglossning är optimalt men eftersom han reser lång får det bli en donation på eftermiddagen dag 1 o på morgonen dag 2 o så hoppas vi att det funkar. Vi kommer även att använda oss av Zestica glidmedel (för att öka spermiernas spurt och välmående). Det ska bli så spännande!! Tyvärr känner vi inte till någon bra donator runt Skåne eftersom vi bor norrut. Häpp, häpp! Nu ska vi iväg på konsert! Ha en trevlig helg!

• TFTC

Hur har det gått? Jag ligger nyinseminerad på ett hotellrum just nu. Hoppas det kan ta sig denna gång.

• TFTC
    jullemedstil skrev 2013-11-02 13:20:44 följande:
    Sådär. Vår donator kunde inte komma förra månaden så därför har vi skaffat en till i reserv. Kanske blir det så att ingen av dem kan denna månaden heller. Får verkligen hoppas att det löser sig. Känns väldigt långt bort nu tråkigt nog..... men vi får se.
    Hoppas det tar denna gången för er! Berätta mer sen! :)
    Nej, vad tråkigt!  Bra att ni har en i reserv i alla fall. Det har vi också :) Men vi har inte provat med honom än utan vi kör med 1:an denna gång också. Han verkar vara en toppenkille, men han bor ganska långt bort från oss så det blir till att träffas på halva vägen.

Jag håller alla tummar och tår för att ni kan göra ett försök denna månad! Vi hörs snart igen hoppas jag.
  • TFTC

Vi håller tummarna för er att det tog sig ändå :) vi är inne på heminsemination nr. 4 (denna gången på frun, tidigare har det varit på mig). BIM på fredag :) spännande!

• TFTC

Vi tjuvtestade idag o vi kan knappt tro det!! Ett svagt streck men ändock ett streck BIM-1!!! Ska testa på lördag igen o se så att det blir starkare så vi tar inte ut hela glädjen i förskott. Min fru är 40 år så vi är lite oroliga även för det...men vi hoppas på det bästa. Jag är f.ö. 32. Hur gamla är ni?

• TFTC

Tack! Vi håller tummarna även för er. Det kan ju finnas en chans att det tog sig eftersom spermier kan leva några dygn i väntan på ägget :)

Hur har ni hittat er donator? På webben eller i bekantskapskretsen? Vi hittade vår på webben.

• TFTC

Hejsan! Hur känns allt? Dagarna sniglar sig fram tycker jag. Skönt med ledighet men samtidigt vill vi (och ni) veta hur allt står till. Mer/fler syntom?

Här är strecket lika svagt som första gången vi testade. Känns lite oroligt. Men vi hoppas att frun är en låghormonare o att det inte betyder dåliga saker. Vi har ett missfall bakom oss (då jag var gravid) o vill inte få ett igen. Men så länge det är ett streck o ingen mens så...

Håller tummarna för er o ha en fortsatt trevlig helg!

• TFTC

Spännande! :) vi har nu brutit ihop o kommit igen o är inne på ett nytt försök. Får se om 2 veckor hur utfallet blir :)

Svar på tråden heminsemination