• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mom in the city skrev 2014-06-30 19:56:56 följande:

BIM om en vecka så nu börjar det jobbiga kännandet och analyserandet. Försöker att trycka bort alla tankar på huruvida det ska bli plus eller inte men det är ju lättare sagt än gjort. Hoppas denna vecka går snabbt!

Testar nog i helgen så jag slipper få besvikelsen när mensen kommer, känns bättre att veta innan.

Ja det är faktiskt skönt att få en förvarning, och framför allt välja själv när besvikelsen kommer. Har varit så jobbigt att plötsligt få mens på jobbet tex. Nu senast kom mensen två dagar efter det negativa testet men då hade jag redan deppat klart.
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-07-01 08:11:18 följande:
    Efter mf har den hoppat två dagar några gånger men normalt är den i stort sett alltid på dag 16, sen kommer mensen dag 30.

Förstår att det är segt att vänta, håller tummarna för att den kommer snart!
    Jag vet att andra gånger har jag haft äl på dag elva men också dag 13. Så jag lever på hoppet att den kommer. Tycker jag har lite ont i de trakterna.
  • Solros78

Åh var är min äl! Negativt test idag också, det kändes väldigt otippat. Mycket flytningar både måndag och tisdag och också ont i sidan. Förstår inte hur långt i förväg det kan ske. Dock gick det åt skogen att ha sex igår så jag hoppas att äl verkligen kommer men inte förrän imorgon trots allt så vi hinner nytt försök ikväll...

• Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-07-02 07:47:07 följande:
    Brukar den alltid komma samma dag med någon dags skillnad? Om flytningarna är där så kommer den säkert snart:). Ja det är jobbigt detta att pricka in sexet mån efter mån :/. Hoppas ni för till det ikväll:)!!
    Den har kommit mellan dag 10 och 13 om jag ser till över alla år jag försökt bli gravid. Men nu senaste månaderna dag 10 och 11. Idag är dag12 så jag trodde verkligen på ett positivt test. Men nu går jag och nojar över att värken i magen ska släppa under dagen så det blir för sent med sex ikväll. Lyckas man ha sex varannan dag är det ju inte lika nojigt men nu när det inte gick igår så blir det extra nervöst.

Sexet igår gick inte pga maken tagit en medicin som verkade göra honom väldigt trött, så idag får han nog medicinförbud.
  • Solros78

Undrar om vilken dag man får äl en viss månad har med längden på menscykel månaden innan att göra? Typ om jag brukar ha äl dag 10 och mens dag 24, men en månad kommer mensen dag 26, blir äl då dag 12 månaden efter, eller vad styrs det av?

• Solros78
    Hannah8401 skrev 2014-07-02 08:19:07 följande:

Solros, jag vet inte vad det styrs av, men tiden från mens till äl kan variera, menas tiden från äl till mens brukar vara mer konstant.

Men när hade du missfall? Det är ju inte konstigt att kroppen inte är helt som den brukar efter det.

Jag väntar också på äl, är på dag 17 idag, brukar få dag 15-17 men räknar med att den kommer en del senare eftersom jag hade missfall i v 10. Eller så hoppar den över denna gång.

Jo min lutealfas brukar vara 14 dagar men äldagen varierar. Mitt senaste mf var i januari så det påverkar nog inte.
  • Solros78
    F89 skrev 2014-07-02 08:57:00 följande:
    När jag plussade så var min ÄL senare än vanligt och jag hade alla tecken (flytningar + ömhet) och var till slut övertygad om att jag missat stegringen med testen men sen kom den glada gubben ändå : )
    Jag hoppas jag följer mönstret då! För jag har galet med flytningar i alla fall.
  • Solros78
    Hannah8401 skrev 2014-07-02 16:00:31 följande:

Ni som fått missfall och testat med gravtest tills de visat negativt, hur många dagar efter första negativa test fick ni äl?

Efter mitt första ma kom ingen äl utan mensen kom rätt kort efter det negativa gravtestet. Efter mitt andra mf tog det nio dagar från negativt gravtest till äl.
  • Solros78

Hur är det med strecken på teststickan i cb digital ältest, säger de någonting? Jag tycker strecket blir starkare men envist en rund ring och ingen glad gubbe och jag blir inte klok på om jag inte får äl alls den här månaden, den fortfarande kan komma eller om jag haft äl och testet missat av någon anledning...

• Solros78
    karro 2014 skrev 2014-07-03 08:59:15 följande:
    Du har inte funderat på om du inte kanske har någon ägglossning denna månaden? Vi kvinnor har ju inte alltid ägglossning varje månad!!
    Jo det är ju det jag ältar mest. Avskyr när det händer, då får jag ju inte ens chansen att försöka liksom.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?