• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2014-08-08 12:44:51 följande:
    Kört lite olika under detta snart året smile5.gif . Vissa mån kört de rosta digitala äl. Ibland tänkt att jag ska ej tänka på det vara "som vanligt" och ej fokusera på att "göra barn". Det jag väl gjort flest ggr är att jag räknar ut via app ca när äl är och testar när jag känner den kraftiga värken jag får i magen vid äl. Då brukar den visa glad gubbe. Så har vi haft sex runt äl ganska intensivt.

Nu sa bm att strunta blankt i att tänk äl. Ha sex varannan/ var tredje dag HELA månaden från mens till nästa i två mån. Inte sen varje dag för då hinner spermierna ej återhämta sig. Sen skulle en tid sättas upp till rmc. Hon sa samtidigt att med mina konstiga tsh värden så är det nästa omöjligt att lyckad plussa eller att grav ska gå vägen smile4.gif . Jäkla vc dr som ej lyssnat på mig. Men med de värden jag hade i mitten av juni skulle det gå. Nya prover nästa v.
    Men oj, sex varannan dag från mens till mens hade vi aldrig orkat. Det är ju flera veckor!
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-08-08 19:07:38 följande:
    Jag VET smile5.gif . Helt slut efter försöka få till det runt äl. Var tvungen att fråga en gång till om hon menade så. Ja sa hon då. Var tredje var också ok. Gahh. Maken blev glad smile5.gif men med hans jobb just nu med ett projekt i slutfasen och han jobbar från 6,30-19 och ej sover på nätterna så lär han ej orkar, heh. Men förhoppningsvis är det två v till så på hans jobb sen lugnar det sig. Jag undrar om kvalitén på spermierna kan påverkas av stress?
    Men tycker inte mannen att det är lika jobbigt med så mycket sex? Min man och jag blir lika trötta av det båda två.

Men vad skulle vara syftet med så lång sexperiod?
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2014-08-18 09:32:29 följande:

Har en liten fråga till er, skulle haft min mens i lördags, men den var sen.. Igår när jag torkade mig hade jag jätte lite rosafärgat på pappret, på kvällen använde jag en tampong för säkerhetensskull, när jag tog ut den var de jätte lite då med, och idag är det precis samma.. Tror mensen kommer igång riktigt ikväll el imorgon.. Men då är frågan är min första dag i menscykeln i söndags när de kom lite rosa på pappret el är det när blodflödet kommit igång riktigt?

Jag brukar räkna från när mensen kommer på riktigt.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-08-18 13:19:31 följande:

Tog thyreoidea prover idag. Tsh 2,0 och t4 20,7. Så bra prover har jag inte haft sedan mina knas prover upptäcktes i feb. Känns lovande iaf smile1.gif

Vad skönt!
  • Solros78

Hej tjejer! Inte skrivit så mycket på sistone, känns som att jag lite gett upp hoppet om att bli gravid igen. Två månader utan äl gör att man ledsnar.

Jag kommer dock inte köra pergotime för närvarande som jag fått utskrivet. Rädslan för tvillingar är för stor.

Men jag är bara på dag sex i månaden och det känns redan som att äl är på gång märkligt nog så jag hoppas den kommer den här månaden.

• Solros78

Ni som har sex typ varannan dag runt äl (och inte annars har så mycket sex). från vilken dag i cykeln kör ni på det, direkt efter mens eller mer närmre äl och vilken dag brukar ni i så fall ha äl på?

• Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-08-18 20:49:00 följande:

Kan du inte få vul på typ cd 11-12 för att se så där inte är för många äggblåsor? Då minskar ju din oro för tvillingar.

Jo det skulle jag få men då ska man ju inte haft sex innan vul alls och det har man ju oftast när man väntar på äl och så missar man ju chansen den månaden om det är så att det är för många.

Eller tänker jag fel?
  • Solros78

Kan du inte få vul på typ cd 11-12 för att se så där inte är för många äggblåsor? Då minskar ju din oro för tvillingar.

Och kan man se så tydligt alltså om det är mer än en blåsa?
  • Solros78

Läkaren har nämligen haft svårt att ens se min ena äggstock alls vid flera tillfällen med vul.
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-08-19 18:14:18 följande:
    Men om du gör VUL innan ÄL har ni ju ändå tid på er att ha sex från VUL:et fram till ÄL, det borde väl åndå vara några dagar emellan?

Visst skulle ni missa chansen om ni avstår för att det är för många ägg men å andra sidan missar ni ju också chansen om du inte får ÄL alls vilket kanske blir fallet utan pergotime.
    Jo men det jag inte riktigt får ihop är att jag ska göra vul dag tolv men jag brukar ju få äl runt dag 10-11. Tydligen kommer äl lite senare med Pergo men är det garanterat så mycket senare att man inte ska ha sex alls mellan mensen och att man gör vul dag tolv utan har sex efter vul?

Och hur säkert ser de på vul att det inte är mer än ett ägg på G?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?