• is1

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Idag är det sån där depp dag för mig, Den här veckan har det kommit upp flera ul bilder och gravid magar på fb och insta.. Jag känner mig så ledsen fått två missfall inom 3 månader, på nått sätt måste man gå vidare men inte alltid så lätt, jag har tanken att jag kanske aldrig kommer få barn själv vilket gör mig väldigt ledsen, för det är störta önskan i mitt liv. Nu skiter jag i alla äl tester osv.. för jag vet inte hur jag ska palla 3 missfall, just nu försöker jag satsa på viktnedgång, flytt och jobb.. men ständigt kommer tankarna upp varför får inte jag behålla mina små liv. hur ska jag hantera vid 21 års ålder att jag inte kanske kan få barn?  kommer jag bli en sån tant med 15 katter, allt känns så overkligt, världens värsta mardröm som verkar aldrig bli slut..  Jag är en sån person som stänger alla ute när jag mår dåligt.  När första missfallet skedde sa en kompis till mig " Det är kanske inte meningen just nu, 3 min innan jag skulle på skrapning.  Den andra gången jag blev gravid sa vi inte till någon.   Dagen innan jag började blöda sa jag till min sambo att det kändes som något var fel, att det skulle nog bli ett mf igen, men man försöker tänka positivt, det räckte inte.   Hur ska jag orka njuta av livet igen?  förlåt om jag klagar men allt känns så motigt just nu...  

• is1
    0fia skrev 2014-01-13 00:23:42 följande:
    Ytterligare ett missfall

Åh, jag beklagar! vet hur det känns, finns om du vill prata!
  • is1

Tack för  era tidigare komentarer, då jag kände mig uppgiven och ledsen!

• is1

kanske kan vara gravid igen, vågar inte testa eller känna lycka..

• is1
    Patricia4 skrev 2014-01-16 03:27:06 följande:
    Det blev ingen augustibebis heller:(
    I tisdags fick vi se ett hjärta slå och inatt var det över. Känns så orättvist. Haft så många missfall nu ( tre) så jag har tappat självförtroendet. Kroppen sviker en liksom. Ver inte om jag vågar försöka igen ... Det kanske är försent? Jag kanske är för gammal (38) ..? Är så ledsen!

Åh, jag känner verkligen med dig!! Många styrkekramar 
  • is1
    Patricia4 skrev 2014-01-16 14:01:22 följande:
    Tack! Det värmer. Hur går det för dig?

Har inte fått tillbaka min mens sen det senaste missfallet, testade idag och det stod inte gravid. Gissar på att mensen kommer  när som hällts förmodligen nästa vecka.
  • is1

När jag gick på toa innan jag skulle lägga mig så upptäckte jag lite rosa i papperet, någon som fått det? Vad kan det vara? Testade ett gravtest mitt på dagen idag och visade negativt.

• is1
    Tinnis skrev 2014-01-21 22:29:16 följande:
    Hur länge sedan var det som du hade äl? Om det var ca en vecka sedan kan det vara en nidblödning.

Hade ingen koll på äl, hade missfall i december och har inte testat. Det var en liten varning vad som skulle komma, blödde jätte mycket, kom lite rester tror jag, nu har blödningarna och smärtorna minskat i alla fall
  • is1

Känner mig så ledsen idag, Vet inte ens. Om jag vill bli gravid igen på ett tag, för jag vet inte hur jag ska palla ett 3 missfall. Chefen kom å sa till mig idag att de kommer ha ett hälsomöte för att jag varit borta så mycket den senaste tiden. Först var jag sjukskriven för jag mådde så illa av graviditetensen fick jag missfall, sedan otroliga smärtor i magen/ äggstockarna, kunde knappt stå, sen blev jag gravid igen.. Missfall igen.. Har haft så ont i huvudet så jag vart spysjuk, enligt doktor beror de på stress och oro pga missfallen vilket jag kan hålla med om lite grann . Jag jobbar inom det. Mansdominerade yrket, och de kommer aldrig förstå hur jag känner mig Sedan har jag fått veta att en av mina bästa vänner har gått och snackat skit bakom min rygg när jag blev gravid första gången, hon tyckte inte att jag skulle bli mamma nu osv så säger hon helt andra saker till mig, har inte ens berätta att jag fått ett till missfall.

• is1
    Tinnis skrev 2014-01-24 16:51:36 följande:
    Riktigt dålig stil av en så kallad "vän".. förstår att du inte talade om andra gången.

Angående hälsomötet så tänker jag också att du helt enkelt får tala om för chefen vad anledningen till sjukskrivningarna är så finns det ju ingenting att gå vidare med. 

Då jag berättade för mina chefer upplevde jag en förståelse för min situation. Jag hoppas att du kan känna så också.

Men jag håller med dig. Män förstår inte på samma sätt. 

Min chef vet precis hur det ligger till.. det är de som är trist..
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?