• is1

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

[quote=71574556][quote-nick]is1 skrev 2013-11-04 09:29:15 följande:[/quote-nick]

Tänkte ringa 1177 å höra vad dom säger, för min barnmorska har så konstigt tider[/quote

Tänkte på att det kanske drar ihop sig, eller nått. Tror inte att jag blev gravid den här gången i alla fall, :/

• is1
    F89 skrev 2013-11-04 12:59:54 följande:
    Då räknar jag 14 från positivt ÄL-test.

Kul, då är jag på BIM-6 istället för BIM-8 : )

Hur räknar man? har inte riktigt fattat
  • is1
    F89 skrev 2013-11-04 13:37:24 följande:
    Såhär brukar min cykel se ut:

1.Mens

2. ÄL ca 14 dagar efter mensens första dag

3. BIM 14 dagar efter ÄL och alltså 28 dagar sedan förra mensen.

Kvinnor har ju olika längd, dels på hela cykeln - från mens till mens (punkt 1-3), men också från mens till ÄL (punkt 1-2) och från ÄL till nästa mens (punkt 2-3). Ofta vet man ju dagarna i sin egna cykel och kan då lätt räkna ut när ÄL är och när BIM är.

Det som gör mig fundersam och varför jag frågade alls är 1) jag har inte fått tillbaka min mens efter mitt MA och vet därför inte om min cykel stämmer som tidigare 2) på grund av det är det enda jag har att gå på mitt positiva ÄL-test och då skulle jag ju lätt kunna räkna 14 dagar från positivt ÄL-test men eftersom att ÄL-testen ska varna x antal timmar INNAN man har ägglossning så skulle ju antal dagar till BIM också vara 16 dagar.      

Okej, men om jag hade äl positivt test 24/25 ska jag ha mens så den 6/10 eller 10/10?
  • is1
    F89 skrev 2013-11-04 14:54:59 följande:
    Det beror ju helt på din cykel så det kan jag inte svara på. Om du har 28 dagars cykel och 14 dagars lutealfas (mellan ÄL och BIM) som jag har så hade jag räknat BIM 7/11 om ÄL var 24/10 och 8/11 om ÄL var 25/10. Men som sagt - alla har inte samma längd på cykel och lutealfas.   

Okej :) har också räknat att mensen ska komma då. Tänkte i alla fall vänta med å ringa, om det inte blivit bättre innan måndag så ska jag ringa å fråga. Men om du har feber eller nått så ska du ringa på en gång! För då är det ett tecken på inflammation, så länge du inte har feber eller känner dig sjuk och har jätte ont så, är det kanske på väg med en ny graviditet, vem vet.
  • is1
    F89 skrev 2013-11-05 09:19:35 följande:
    Ju närmare BIM jag kommer ju mer panik börjar jag få : (

Jag pendlar mellan att försöka intala mig själv att det inte blev något den här gången och att det är helt OK, till att vara ledsen för det, till att hoppas och överväga att börja testa om ett par dagar för att kanske eventuellt förhoppningsvis i den bästa av världar se något litet ynka-pynka plus.

Jag vill bara snabbspola och få det överstökat så man kan gå vidare och försöka på nytt.    

Jag känner precis samma som du! Man vill bara att dagarna ska gå fortare och att BIM kan komma så man får se om man får någon mens. Man vill liksom inte hoppas för mycket för då vet man hur ledsen man blir, igår kväll hade jag riktigt ont, mådde lite små illa så det vart en tidig kväll. Känner mig inte alls så pigg idag. Har du bara ont eller finns det några andra tecken? Kram
  • is1
    SaandraR skrev 2013-11-05 07:50:06 följande:
    Bim idag och negativt .. Nu får gärna mensen komma så man kan börja försöka igen..

Vad tråkigt, hoppas det tar sig nästa gång!

Styrkekramar:)
  • is1
    Cayenna skrev 2013-11-05 19:45:10 följande:
    Hej, Har läst i er tråd sedan förra veckan. Skrapades pga konstaterat ma i vecka 13. Hur lång tid har det tagit för er att få neg på grav.test ni som testat? Och hur långt hade ni gått i graviditeten? Kanske tar längre tid om man gått längre? Vi ska iaf försöka direkt och hoppas på en ny liten bror eller syster. Grattis till er som plusat igen och lycka till alla som kämpar.

Hej, det tog ca en och en halv vecka för mig att få neg på gravtest, Ca 20 dagar att få äl, jag trodde att jag va i vecka 12 men det hade redan varit dött sedan v8.
  • is1
    F89 skrev 2013-11-04 08:22:25 följande:
    Gör det ont hela tiden? Jag kände det första gången 3-4 dagar innan ÄL, då var jag öm dygnet runt (som jag brukar känna vid ÄL så jag var bara glad). Sen försvann det och nu de senaste dagarna har jag bara haft kortare känningar..

Jag ringde å hörde med 1177 och de tyckte att jag skulle åka till en gynmotagning och kolla upp det. Det här känns inte vidare :( Han sa att man behövde inte ha feber, kam vara infektion endå
  • is1
    0fia skrev 2013-11-06 21:23:10 följande:
    Usch och fy. Åker du in ikväll?

Det är så att jag är på kurs i Arvika och åker hem i morgon så ska ringa Östersunds kvinnoklinik där. Jag kan få hjälp för där jag bor kan dom inte göra så mycket :/
  • is1

Okej, vi får hoppas på det bästa att det inte är något då. Jag är lite smått orolig och rädd med tanke på att jag har haft ont varje dag, känns som nu att jag skulle ringt tidigare men man är ju envis, ska ringa strax å be om en tid, det verkar gilla å krångla bara för att man är borta på kurs.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?