• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2013-10-18 19:13:41 följande:
    Paron: blev ditt äl test svagare efter den bilden du la upp? Jag hade en stegring i två dagar, är även starkare än normalt vid negativt test idag men ändå svagare streck än igår på testet.. Undrar varför jag fick en stegring men inte fullt så starkt som det ska bli...

Jag gjorde ett till rest idag igen och det är ännu svagare, nästan inget streck alls. Jag blev ju orolig över att jag inte haft ägglossning eftersom strecket inte blev varker lika stark eller starkare. Men dag 6 på mitt test (om du tittar på bilden) så är det testet starkast. Det kanske blev högre efter några timmar så att jag missade det. Sen sjönk det igen till dagen efter då jag gjorde nytt test. Jag vill tro att det är så iaf!! Idag är jag på dag 21 och min cykel är mellan 30-33 dagar. Så nu är det bara vänta & se.. Lycka till ❤️
  • paron
    SaandraR skrev 2013-10-21 12:03:52 följande:
    Okej då blir det ju negativt snart :) nej precis, bra att hålla koll ! Efter ett tag blev teststrecket tom starkare än kontroll strecket för mig :) så antar att jag har äl inom 24 tim då? Nu har jag lite ångest över att vi inte haft sex på två dagar men nu blir det mys ett par dagar framåt och får hoppas att det räcker..:)

Grattis :) Jag har slutat med äl testerna nu, fick inte nå starkare, men vi har myst varje dag ändå. Är inne på dag 24 nu och på söndag förväntas min mens att komma. Innan missfallet hade jag väldigt ömma bröst nu redan på dag 24 och dom var väldigt svullna. Nu känner jag ingenting så antar att det inte blir någon graviditet denna månad. Hoppas ni har bättre tur ;)
  • paron

Dag 25 av 30 dagar. Dagarna går sakta. Lite känsliga bröst. Men mer som mens-symtom än graviditets-symtom. Får jag mens nu så är det tredje månaden som vi misslyckats efter vårat missfall. Känns så himla tungt och önskar att jag kunde få lite mer ro i kroppen. Idag är ingen bra dag...

• paron
    Zombiemma skrev 2013-10-22 23:05:59 följande:
    Paron: Ja typ, är lite osäker på exakt när men antingen i helgen el början på nästa v.. Hur mår du? Känner du nåt?

Jag är också lite osäker, cykeln brukar ligga på 30 dagar, men förra månaden låg den på 33. Antingen på söndag eller på ons :) Jag fick lite känsliga bröst för någon dag sedan, men igår kväll gjorde det mycket ondare. Imorse ilade det riktigt i brösten. Fast ont i brösten har jag vid mens också, mer eller mindre så törs inte haka upp mig på det. Annars känner jag inget faktiskt. Har nog gett upp det där med att leta symtom och göra 2 st gravtest om dagen ;) Nu inväntar jag mensen helt enkelt. Orkar inte tro på att jag är gravid och sedan bli så besviken. Känner du något då?
  • paron
    söderböna skrev 2013-10-23 09:19:44 följande:
    Nu tror ju min kropp att den är gravid fortfarande men så snart detta är över kommer jag också ruinera mig på ÄL-tester - tänker INTE missa nästa ÄL. Vi tänkte dessutom sexa var 3:e dag så vi prickar in den. 

Vi hade sex 2 ggr nästan varje dag! Blev lite desperat, haha.
  • paron
    JennieCH skrev 2013-10-23 17:23:16 följande:
    Idag var jag på efterkontroll efter missfallet vi fick 8 oktober. Till min stora förvåning fanns det en levande bebis där inne. Det visade sig att vi väntat tvillingar. Nu är risken för missfall ökad och oron är större nu än den var innan missfallet men jag är givetvis lycklig och hoppas på det bästa. Där fick jag min förklaring till ihållande gravidsymptom. Känslorna är ganska konstiga just nu, jag är så lycklig över att vara gravid men samtidigt så känns det lite sorgligt att en ev våra små försvann. Var nog tur att vi ute visste något om detta innan iaf. Vill bara tacka alla här inne för att läsa om era resor stöttade mig i min sorg. Jag hoppas att jag kommer slippa hoppa in i gruppen igen och jag hoppas att om jag gör det så är alla ni som kämpar gravida igen.

Stort grattis & lycka till. Min vän va med om samma sak och hennes dotter är 4 år nu :) 🌸
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-10-23 13:49:51 följande:
    Jag känner lite som du, orkar inte tro att jag är gravid hela tiden.. Är spänd över magen lite öm i brösten mm, men jag hade mycket mer symptom förra månaden och då var det ju inget.. Det som får mig fundersam är just känslan i magen och sen är tappen annorlunda, den har sjunkit och mjuknat, men som sagt orkar inte tro nåt.. Får se hur det går... Lycka till!

Jag vill heller inte gå runt och tro det, men nu är mina bröst väldigt ömma och svullna. Åh, att man aldrig lär sig ;) Men ja vi får ju se hur det går. Glad över att jag lyckats hålla mig borta från att spendera hundratals kr på gravtest iaf :) Lycka till du med ❤️🌺
  • paron
    sowe81 skrev 2013-10-24 12:29:40 följande:
    Jag. Ligger på sjukhuset just nu o väntar på skrapning. Började blöda i måndags på 10+2 o på akut vul konstaterades att grav hade avstannat i 8+5. Fick första tabletten på tisdagen o åkte hem, igår em började jag blöda massor, såpass att jag fyllde en bilda inom 5min, så vi åkte in o jag fick läggas in, fick cytotec för att driva ut rester men efter natten är fortfarande mkt kvar, så ska skrapas. Hoppas på att det går smidigt och att jag får åka hem ikväll. Jag vill gärna försöka på en gång, kommer testa med äl-stickor så vi inte missar första försöket. Har en dotter som är 14 månader.

Beklagar verkligen och välkommen in i tråden. Ja dessa ältester är underbara. Lycka till 🌸🌺❤️
  • paron

Då hamnade jag i test-träsket igen... Åker & köper gravtest nu. Två dagar innan min beräknade mens. Brösten ilar/svider, är svullna så till och med sambon kommenterade det med ett wow, och greppade tag i ena bröstet. Åååh jag vill så gärna. Skynda hem nu för att testa. Är såå kissnödig!!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?