• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2014-03-02 10:15:14 följande:
    Tack! smile1.gif

Men vad tror ni om detta med treon igår, den stressar mig rätt mycket. Jag tog dem igår typ vid kl 11 och med positivt ältest idag blir det ju äl kanske ikväll eller senast imorgon. Tror ni det har sabbat allt?
    Jag har aldrig hört att Treo skulle förstöra för ÄL?
  • F89
    Solros78 skrev 2014-03-02 10:35:40 följande:
    Treo kan bokstavligen förstöra ägglossningen, precis som ipren. Man avråds från det när man vill bli gravid. Så jag är väldigt försiktig med det förutom under själva mensen.
    Ah! Håller tummarna för att ÄL slår treon!
  • F89
    SaandraR skrev 2014-03-02 17:01:48 följande:

äl + 6 och ytterst lite färgat på pappret nyss när jag var på toa. (knappt så det syndes..) Känns tidigt för nid? :S

jag brukar jämt kolla efter det eftersom jag fått nidis förut, men aldrig på äl + 6...

Jag tycker det låter som ett bra tecken! : D
  • F89
    0fia skrev 2014-03-02 20:10:11 följande:

Jaha.... Det räckte med att vara här inne någon dag igen så kunde jag inte hålla mig från att testa. Skäms Är på äl+7 idag.... Det är det översta testet som är från idag. Den översta bilden är ofixad.... Är det bara jag som inbillar mig?!

Den översta ser jag något svagt, svagt på och den under är tydligare! Vilken dag är den under ifrån?
  • F89
    0fia skrev 2014-03-02 20:52:21 följande:
    Den under är från senaste missfallet..... Är som sagt bara på äl+7 så förhoppningsvis blir det starkare. R testat på kvällen också så kanske starkare redan imorgon. Håller tummarna gör jag. Måste ändå säga att jag inte riktigt hoppar och känner mig så där bubbligt härlig som vid tidgare plus. Ma i vecka 13 har satt sina spår....
    Förhoppningsvis blir det starkare med morgonurin också, det kan ju göra ganska stor skillnad när det är tidigt : )

Jag håller med om att man inte hoppar och är bubbligt härlig, samtidigt så har jag bestämt mig för att man inte måste det. Ett missfall sätter sina spår och jag tycker snarare (för min egen del) att det är ett sundhetstecken att jag inte funderar kring namn, barnvagn etc etc i tidiga veckor utan känner mer att om det här ska gå vägen så kommer det finnas tid att njuta längre fram!
  • F89
    Stormflicka skrev 2014-03-02 20:50:53 följande:

Hej på er! Får jag vara med? Sörjer fortfarande ett MA i v 13 som vi fick reda på för lite mer än 2 veckor sedan. Jag skrapades förra tisdagen.. Det är verkligen upp och ner varje dag.
    När kände ni att ni mådde bättre igen?

Jag vill så gärna försöka igen.. men jag började ta ÄL-test i torsdags på dag 9 efter skrapningen och då var det nästan positivt! Hade då haft vattniga flytningar i några dagar men vågade inte ha sex eftersom de prompt sa att man skulle vänta 2 v efter skrapningen, och jag trodde ju inte att ÄL skulle komma så snabbt. Graviditetstestet visade fortfarande svagt positivt då men ÄL-testet var starkare. Jag tror faktiskt jag hade ÄL den dagen.. men är det ens möjligt med hcg kvar i kroppen? På dag 9 redan? På eftermiddagen den dagen fick jag dessutom en blödning, kom en liten pöl i trosan helt plötsligt och sedan gick det fort över till bruna flytningar bara.. har haft det till och från sen dess nu i 3 dagar tills det plötsligt kom en röd pöl i trosan igen.
    Vad gör min kropp!?? Jag håller tummarna för att jag inte hade ÄL redan i torsdags men nu är ÄL-testet jättesvagt.. känns så jäkla snopet! Jag vill bara börja försöka igen så vi kan ta oss vidare och ta oss ur den här jäkla gropen =(

Självklart får du vara med! Här är alla välkomna : )

Jag har för mig att ÄL kan komma först när hcg är nere på en så låg nivå att det inte längre ger utslag på graviditetstest (det beror ju såklart på vilket test man använder).

Jag skrapades i början av oktober och fick positivt ÄL test 21 dagar efter det. 17 dagar efter skrapningen var graviditetstestet forfarande positivt men då fick jag anstränga för mig att se det. Jag vet dem som de tagit både längre och kortare tid för att få ÄL efter skrapning.
  • F89

Stor kram till alla som har en jobbig dag! Jag hoppas och tror att det kommer gå vägen för er alla <3

• F89
    0fia skrev 2014-03-03 19:57:38 följande:

Den översta bilden bilden är testet från imorse och den nedersta från nu på kvällen. Vågar inte riktigt hoppas..... Så tidigt än, BIM -6. Om det stannar så känns nästa mål långt borta. Hade ju Ma i v 13.
    Ser mycket lovande ut! : D
  • F89

Varför kunde jag inte sluta testa när jag väl hade fått min stegring?!

Vaknade och var lite smånojig, tänkte att jag tar ett test för att lugna mig.

Senaste testet som var för en veckan sedan så var teststrecket mycket starkare än kontrollstrecket. Idag var det starkt men svagare än kontrollstrecket : (

Nu känns det som att ett missfall är på G och jag vet inte hur jag ska kunna stå ut i en vecka tills VUL...

• F89
    Cayenna skrev 2014-03-04 04:17:54 följande:

Lugn nu!! Det beror på hur koncentrerat urinet är och betyder inte missfall. Mår du väldigt dåligt så ring din bm imorn så borde hon vara hjälpsam nog med ett tidigare vul. Annars boka privat.
    Men jag är bara i 6+5 : (

När jag pratade med dom om tidigt VUL ville de inte ta emot mig förrän om en vecka eftersom de inte vill "oroa i onödan". Jag är SÅ arg på mig själv!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?