• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mom in the city skrev 2014-04-10 08:53:08 följande:
    Usch, vet att det är lätt att bli negativ! Jag tvivlar också ibland på att det kommer gå vägen. Vet inte hur man ska göra för att tänka positivt...men att man lyckats få barn tidigare är iaf ett gott tecken på att det kommer lyckas igen.  Åldern kanske gör att det tar lite längre tid den här gången men den betyder inte att det är kört.

Vi har inte åldern mot oss på samma sätt så det är ingen stress men det där med åldersskillnad har jag också känt press över. Hade verkligen inte heller trott att det skulle bli så här, allt gick ju så bra med första barnet. I juni är det ett år sen vi bestämde oss för syskon även om vi inte började försöka "på riktigt" förrän i augusti (pga strul med cykeln efter förlossning och amning). Nu kan vi inte försöka igen förrän i juni och då kommer det ha gått ett år sen vi började...dessutom är juni den månad vi skulle fått barn om inte ma hade hänt i december och det känns lite tungt att man ska komma till den punkt då man skulle fått barn egentligen och inte ens vara gravid.

Vi måste nog helt enkelt tillåta oss själva att deppa ihop för att sen komma igen och våga hoppas för som du säger, ge upp är ju omöjligt att tänka sig. Vi ska få våra efterlängtade bebisar en dag och då kommer vi glömma allt jobbigt som vi känner nu!

Tack för stödet. Jag skulle ju haft bf nu precis om inte mitt första mf så det är ju extra trist. Och jag hade ju aldrig kunna tro att det inte ens skulle bli barn 2014.

Det jobbiga är också att min man inte vill ha barn så mycket som jag, han gör det mest för min skull, så det är svårt att älta för mycket med honom.
  • Solros78
    0fia skrev 2014-04-10 10:00:32 följande:
    Jag är också 36 och min man blir 40 i höst. Skulle också haft BF i dagarna. Med tanke på dina lyckade graviditeter och att du ändå blivit gravid två gånger till så tror jag alla förutsättningar finns för att du skall lyckas Solig.

Jag började också kolla upp vart jag skulle vända mig. Var det fertilitetskliniken på Sophiahemmet eller privat gyn? Tror det finns både fertilitetsklinik på Sophiahemmet och Fertilitetscentrum som ligger i Storängsbotten. Båda de gör typ basala fertilitetsundersökningar. Tror de kostar 4-, resp 5000. Mycket pengar men liten kostnad för barn i det stora hela. Vad jag förstår kollar de då ett gäng prover, gör undersökning och kollar även mannen. Jag hade redan ringt men de hade inte öppet när jag ringde (drog lite på det så de han stänga för dagen). Jag tog även kontakt med en privat gyn och var på väg att boka tid när plusset kom.

Kämpa på. Jag håller alla tummar och tår och tror verkligen att du kommer att lyckas!!!!
    Jag ringde Ultragyn på Sophiahemmet. Jag var där på efterkontroll efter mitt första mf och fick väldigt trevligt bemötande. Hon sa att jag ju också kan boka tid för vul i v 7 när jag blir gravid.

Jag känner ju att mannen behöver inte kollas, han har ju gjort mig gravid fyra gånger. Mensen är hyfsat regelbunden och jag har äl, det är ju därför jag inte vet vad de skulle kunna hjälpa mig med.
  • Solros78
    Lavish skrev 2014-04-10 10:03:05 följande:
    Känner igen mig i det. Fick övertala min kille om ett andra barn. Nu var han väl iofs med på tåget och blev också besviken när jag fick missfall, men jag tror absolut inte att han känner som jag eller ens riktigt förstår hur jag känner. Sen tror jag också att en graviditet, i synnerhet innan den ens börjat synas så mycket utanpå, inte känns så mycket och så verklig för en man som för kvinnan. Såklart dom ändå kan bli besvikna när man hoppats på att få barn, men det känns ju inte i kroppen på samma sätt. 
    Nej mannen förstår min längtan och accepterar den men känner inte så själv.

Jag blir så knäpp av att hela tiden älta det här med barnens åldersskillnad som jag gör. Så länge det var bebi 2014 som var målet så var det ju samna år, även om yngsta skulle vara drygt tre år eller fyllt fyra år. Men nu blir det januari det år han fyller fem år, fem år liksom, vi som skulle ha barn tätt nog för att inte "börja om", det som vi båda alltid tyckt verkar så jobbigt... Det enda positiva med åldersskillnaden är ju att de två äldsta blir mer och mer självgående och maken därmed inte behöver känna att de är så krävande längre samtidigt som man har bebis.
  • Solros78
    Malinn81 skrev 2014-04-11 10:45:30 följande:

såå jobbigt att vänta tills valborg.. avskyr väntan!

ska på återbesök efter vårt missfall då.

är det inte lustigt att så många säger man kan sexa järnet med sprut så fort blödningarna är slut men denna bm säger att jag ska vänta tills återbesöket. Inte ta något graviditetstest hemma som de först sa till mig.

Men måste du göra som den bm sa då, läs på och bilda dig en egen uppfattning och handla efter det.
  • Solros78
    Malinn81 skrev 2014-04-11 12:49:42 följande:
    du behöver väl inte bli otrevlig för det!
    Men oj, förlåt om du uppfattade mig som otrevlig, det är skrivet helt utan underton, bara ställt som en fråga eller tanke fast jag glömde frågetecknet.
  • Solros78
    kathen skrev 2014-04-12 08:45:41 följande:

Hej tjejer!

Skrev för några dagar sedan att jag inte hade några symptom och att jag mest troligt inte var gravid eftersom vi missade ÄL (reste utomlands). Har fortfarande inga symptom och har BIM imorgon men testade ändå för skojs skull. Ni kan ju tänka er hur förvånad jag blev när det visade positivt!

Det här blir min tredje graviditet på 10-11 månader, och jag kan inte låta bli att tänka att även denna graviditet kommer att sluta i mf/MA... Kommer nog att ta ett bra tag innan jag vågar känna mig glad över detta, nu är jag mest bara rädd.

Lycka till ni som ännu inte har plussat, er tur kommer! Och tack för stödet som jag har fått här efter mitt MA i januari :) Ni är guld värda! Kram

Åh stort grattis!
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-04-16 09:06:40 följande:

Här väntar jag på mensen, får se när den behagar dyka upp?! Tungan ute

Tog mini-p efter mf (hade kvar sen förut) för att slippa krångla med annat skydd under de månader vi ville pausa. Visste ju att det skulle bli nya försök tidigast till sommaren men då jag fick blödningar var och varannan vecka så slutade jag igen efter 1,5 månad och nu har jag ingen aning om när mensen kommer. Min cykel har dock alltid blivit normal snabbt när jag slutat med piller så förhoppningsvis är det max 28 dagar tills nästa mens.

Var likadant förra gången jag testade mini-p så det är uppenbarligen inget för mig, nu får bli avbrutet tills det är dags att försöka igen. Är ju mitten av april redan så så bara 1,5 månad tills vi åker på semester och då ska det bakas bebis minsann! smile1.gif

Det verkar väldigt krångligt med minipiller och avbrutet, vi kör alltid med kondom när vi har preventivmedel, väldigt enkelt och bra.
  • Solros78
    kathen skrev 2014-04-17 08:27:28 följande:

Hej igen tjejer!

Är tyvärr tillbaks här eftersom jag fick mitt tredje missfall igår. Var i v 4+4 så hann knappt vara gravid i en vecka.

Började blöda ungefär som vid mens medans jag satt på jobbet och det fortsatte blöda resten av kvällen och natten. Som tur är så gör det inte lika ont som vid mina tidigare missfall där jag var längre gången. Har ringt MVC för att avboka ultraljudet som jag skulle få i v 8 och istället boka VUL för efterkontroll. Ska även be om att få en utredning, nånting måste ju vara fel... Misstänker att jag är överfertil eftersom jag alltid blir gravid på första eller andra försöket. Läste att överfertila kvinnor ofta får upprepade missfall så det kan ju vara det... Men vill ändå kolla ifall det är något annat fel på mig eller sambon.

Nu ska jag masa mig iväg till jobbet... Tänker inte sjukskriva mig denna gång eftersom jag inte är lika ledsen som vid dom förra missfallen och för att jag ändå är ledig fredag-måndag. Tur i oturen antar jag..

Så himla trist för er, beklagar verkligen!
  • Solros78

Jag ältestar just nu och är både nervös för att inte få äl alls eller att få äl under helgen (vilket är då den bör komma) vilket känns megakrångligt då vi ska vara på sommarstället med hela familjen...

• Solros78

Ååh, måstesex idag innan vi åker till släkten imorgon bitti och jag har varit jätteförkyld och hemma sjuk i flera dagar. Så himla jobbigt att jag får ångest vid blotta tanken på sex. Helt galet vad man håller på!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?