Inlägg från: Hannah8401 |Visa alla inlägg
  • Hannah8401

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Amhvärdet ska inte spela någon roll när i cykeln man tar det har jag fått höra? Däremot fsh, som talar om kvaliteten på äggen ska tas på dag 2 eller 3.

Jag hade 0,16 i amh strax innan jag blev gravid med sonen. Då 29 år. Nu 30. Vet inte om jag vill ta om det. Jag gör hellre vul och ser hur det ser ut.

Jag hade normalmånga äggblåsor när jag gjorde vul vilket inte stämde med amhvärdet. Men doktorn kunde inte svara på varför.

Jag äter dhea för att förbättra äggen. Hoppas jag har något fint kvar som kan bli ett syskon.

Var det i september ni skulle göra ivf?

• Hannah8401

Det låter som det är normalt tror jag, jag hade ca 7 på varje sida då när jag gjorde vul.

Jag tror det kommer gå bra med er ivf. Hade ni provat länge naturligt?

• Hannah8401

Blåsippan, bakteriell vaginos kan göra det svårare att bli gravid då inte spermierna trivs i den miljön. Det kan också öka risken för missfall har jag hört.

Luktar det så är det troligtvis BV, svamp luktar inte men kliar.

Ge mannen din samma medicin mot BV som du. Jag har haft det och tog flera antibiotika? kurer, men blev inte av med det förrän jag tvingade sambon att ta det också. Doktorn säger att det inte behövs, men enligt min erfarenhet behövs det

Karro, vi försökte drygt ett år, fick ett missfall, blev gravida igen efter fyra mån, fick en son dec2013, blev gravid ca 1 mån efter jag slutat amma honom, missfall i juni, sen ingen äl förrän ev nu efter dubbelkur pergo.

Har haft två dagar med högre temp så får se om det håller i sig.

Blir spännande att följa ert ivfförsök. Det kommer vi också att göra när vi försökt några gånger.

• Hannah8401

Solros, mensen kommer för att slemhinnan i livmodern bygger upp sig för att ev ta emot ett befruktat ägg. Den bygger upp sig även om man inte har äl. Och den lossnar tillslut och man får mens.

Ömma bröst tror jag har mer med hormonobalans.

Jag hade jätteömma bröst när jag slutade med cerazette, men jag hade inte äl. Men regelbunden mens.

Nuförtiden kan jag få lite lite ont i brösten innan mens. Spelar ingen roll om jag haft äl eller inte.

Fick ömma bröst när jag var gravid också men då är det väl andra hormoner? Kroppen är ett mysterium.

• Hannah8401

Snart äl, jag tycker inte stickor fungerar för mig heller. Prova tempmetoden? Fertilityfriend? Då ser du iofs efteråt när du haft äl, men när man gjort det ett par månader så ser man ungefär vilken cd man brukar få äl.

• Hannah8401

Snart äl, jag har också en morgonpigg kille jag tar tempen direkt när han vaknar som brukar vara runt kl sex.

Blåsippan, man köper en temp med helst två decimaler, laddar ner fertilityfriend appen (gratis) tar tempen samma tid varje morgon innan man går upp. Och fyller i den. Man kan också fylla i annat som flytningar, ältest mediciner osv.

Hoppas förresten du slipper fler taskiga kommentarer...

• Hannah8401

Blåsippan, ja precis, om du använder fertilityfriend så sätter den streck för äl när du haft tre högre tempar än vanligt.

Förstår att det är jobbigt att höra det tjatet när man prövar. Min son är bara åtta månader, men många som frågar när vi ska börja med nästa. Jag vill inte tala om för alla att vi provar! Men jag har väldig lust ibland att säga nåt. Oftast så säger jag bara att vi får se, det tog lång tid med första.

Men det är först nu som du fått ordning på dina värden?

Anonym, jag hade överdrivit om blödningen för att få kollat. Alla gånger. Men man blir väl extra nojig när man haft missfall innan.

• Hannah8401

Maggan, jag undrar också om spottings. Jag ska ha mens nu men har som du bara fått lite beiga flytningar. Jättelite. Min mens brukar starta med rött blodflöde med en gång.

• Hannah8401

Jag har iofs haft två blödningar efter missfallet.

Nej inga gravsymtom. Har du?

Blåsippan och gammal mamma, jag tror det är så överallt att man kommenterar. Tyvärr. Det är ju privat.

Vi börjar prova så fort igen för jag har jättelågt amh och ska inte kunna bli gravid. Men vi hoppas ändå på ett till mirakel

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?