Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Jag är på dag 27 idag efter mitt missfall, fick missfall i v 10. Har inte fått äl så väntar på mens. Tänkte ev starta med pergo då när mensen kommer.
Du har aldrig egen äl?
Jag är på dag 27 idag efter mitt missfall, fick missfall i v 10. Har inte fått äl så väntar på mens. Tänkte ev starta med pergo då när mensen kommer.
Du har aldrig egen äl?
På dag 27 efter att missfallet startade.
Jag får ingen uppföljning av gyn. Jag bad om det när jag var där för att se att allt kommit ut. Men det får jag inte. Ska ta pergo varannan månad och crinone från ägglossning.
För mug verkar det vara tvärtom, innan jag fick min son hade jag nästan aldrig äl, när jag slutade amma så verkade den komma av sig själv jättefort!
Jag hade bruna flytningar från v4-8, fick då veta att jag var gravid, då slutade dom? Sen började jag störtblöda med klumpar två veckor efter det, när det kommit ut ca fyra klumpar så lugnade det sig och blev som en liten mens. Nästa dag började störtfloden igen, gick igenom en binda på 1-2 min. Sen kom två stora klumpar till, som ägg typ. Sen efter det hade jag som mens i en vecka och sen brunt några dagar.
Allt kom ut av sig själv.
Usch ändå fler missfall....det är så vanligt, det visste man inte innan man började försöka. Jag har fått tillbaka mensen efter mitt missfall i v 10, men fick ingen äl. Nu vet jag inte om jag ska ta pergotime för att få det, eller hoppas att kroppen ägglossar själv? Är det fler som inte fått äl efter missfall men ändå mens?
Kmytets mamma, ja mensen startade igår på dag 28, så punktlig. Men som sagt, fick ingen äl. Men tror det är vanligt efter missfall som är lite senare.
Men är det säkert att ditt foster dött?
Jag tänker också som er, är vi för åpna som vill ha fler barn? Jag har bara ett, skulle gärna vilja ha fem Men är så otroligt glad att iaf fått ett underbart barn?
Knytets mamma, på dag 28 efter att blödningen startade.
Innan jag fick min son hade jag i princip alltid blödning/mens utan ägglossning. Regelbunden också. Så anade inte det. Men flera blodprov visade det.
Nu tempar jag med fertility friend, det funkar väldigt bra för mig. Har köpt ältester också, har använt de förut men de har inte fungerat bra på mig. De visade aldrig äl en månad jag blev gravid, och de visade äl en annan månad när blodprov sen visade att jag inte haft äl.
Men jag ska ge de en ny chans, jag dricker mycket vatten och kissar ofta, får försöka låta bli det. Tillsammans med tempningen kan de kanske fungera.
Jag har ju problem med äl, därför jag fick pergo, men nu vet jag inte hur jag ska göra då jag ändå fått egen äl två mån på rad....
Anonym, det låter som att ditt foster kanske lever. Men svårt att veta utan vul.
Min syster har spiral och fick positivt gravtest. Hon tog tre st, ett digitalt som visade 2-3 i fredags. Idag var hon och fick akut vul eftersom hon har spiral, det kan tydligen vara större risk för utomkvedshavandeskap. Men de såg inget? Ser man inte något på vul i v 5? Inte ens en hinnsäck?
Alvisen, ett tecken på att kroppen inte producerar tillräckligt progesteron är om man har kort lutealfas, 10 dagar eller kortare, eller upprepade missfall.
Jag äter omega 3, q10, hög dos dvitamin, multivitamin, b vitamin, c vitamin och dhea.
När/om jag får ägglossning så ska jag ta crinone som är syntetiskt progesteron. Det har jag fått utskrivet av min läkare.
Jag har provat progesterall också som är receptfritt, men det verkar vara för svagt för mig.
Jenn, usch vilken upplevelse...krya på dig så gott du kan.
Alvisen, nej progesterall är inte farligt.
Det verkar som det är olika för olika kroppar när äl kommer efter missfall. Jag fick ingen äl alls nu efter mitt missfall i v 10, men ändå mens 28 dagar senare.
Men detta är inte ovanligt för mig.
Min gyn sa också att det kan variera.