• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-03-02 10:24:29 följande:
    Jag har aldrig hört att Treo skulle förstöra för ÄL?
    Treo kan bokstavligen förstöra ägglossningen, precis som ipren. Man avråds från det när man vill bli gravid. Så jag är väldigt försiktig med det förutom under själva mensen.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-03-02 11:48:55 följande:

Tror inte det ! Skulle tro att de varnar för de finns folk som äter Treo som halstabletter ... Nån enstaka dagen innan ÄL borde vara safe ! Håller tummarna att ni lyckades :)

Tack jag hoppas på det också!
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-03-02 13:07:31 följande:

Och jag har läst att det är vid implantationen som man ska undvika allt inflammationshämmande då implantationen är en slags inflammation och alltså inte ska hämmas. Jag tror du får äl och håller tummarna för 2014 baby.
    Tack! Jag har läst att det kan sabba vid själva ägglossningen också, det hormon som gör att ägget lossar. Men jag hoppas det är ok.
  • Solros78
    Kirsten skrev 2014-03-02 13:33:45 följande:
    Jag tror inte en treo gör nåt, skillnad om man häller i sig!;) Va bara lugn!:)
    tack
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-03-02 16:16:13 följande:

Oj, jag missade en hel sida med inlägg! Bra jobbat! smile1.gif

Men...är det här med att man inte ska ha sex mer än varannan dag pga spermans kvalitet förlegat?

En enda Treo hade jag inte bekymrat mig mycket över!
    Nja vi har nog tänkt varannan dag fram till äl och sen gärna samma dag som äl också. Men jag har läst att friska män med friska spermier inte behöver fundera på spermiernas kvalitet.
  • Solros78
    dreams85 skrev 2014-03-02 23:36:25 följande:

Har inte läst här på några dagar så har missat massor. Har precis avslutat första mensen efter senaste mf och har funderat väldigt mycket över hela bebisverkstan.

Jag har kommit fram till att jag verkligen behöver en paus! Jag orkar inte tänka på allt med väntan på ÄL och BIM, eventuella symtom och oro för mf. Det tar alldeles för mycket energi från allt annat. Jag vill bara glädja mig åt det jag har och ta hand om, och prioritera, mig själv. Dessutom är sonen just nu inne i någon fas där han sover otroligt dåligt och är extremt mammig och klängig vilket gör att jag är så trött så att tanken på ett till barn tyvärr känns ganska långt borta.

Jag känner att vi ska avvakta med syskon ett tag...kanske försöker vi igen efter sommaren...kanske inte. Jag har börjat med mini-piller igen och får se när jag slutar. Just nu ska jag ta och fokusera på mig själv vilket jag inte gjort sen innan sonen kom. Vill komma i form igen och njuta av sommar och semester med min man och min son. Ska unna mig nya kläder och lägga mer energi på skola och jobb.

Lycka till ni andra! Kanske ses vi i någon annan tråd framöver smile1.gif .

Kram på er och tack för det fina stöd man fått här inne!

Ta hand om dig och familjen!
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-03-03 00:52:34 följande:
    Välkommen till gruppen, beklagar ditt missfall! Tror det är väldigt individuellt, men för mig tog det ett par veckor att komma ur det värsta. När första mensen kom, kände jag att jag var riktigt på banan igen.

Angående ägglossning. Jag kan ha fel, men jag tänker att man måste ju haft ägglossning för att få mens och jag fick mens samma dag som mitt HCG var på 4. Veckan innan var det på 14 och ägglossningen måste ju ha skett innan dess.
    Nej det hör inte alls ihop. Jag har absolut inte äl varje månad men får mens ändå.

Jag har läst att äl kommer igång när hcg är under 50 tror jag. Men cb digital gravtest reagerar på ner till 25.
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-03-03 07:23:23 följande:

Tänkte mer på direkt efter ett missfall, inte om mens och ev utebliven ägglossning av andra skäl. Har för mig min läkare sa att efter missfall måste man ha ägglossning för att mensen ska komma igång? Kan som sagt ha fel, men det var så jag menade! smile1.gif
    Fast jag hade två mens efter mf innan jag fick äl... Och den första mensen fick jag på dag 20 och hade inte testat negativt förrän på dag 17.
  • Solros78
    kathen skrev 2014-03-03 07:36:10 följande:

Hmm vad konstigt... Enligt min gynekolog så ska jag ha ägglossning på tisdag. I lördags hade jag dom här sega trådiga ägglossningsflytningarna och igår var jag lite "halare" än vanligt när vi hade sex. Efter sexet har jag dock inte haft en enda flytning :( Förstår inte, jag brukar ha jättemycket flytningar i minst 3 dgr innan ÄL sker. Samma sak hände ca 2 dagar efter sista blödningen efter cytotec, men jag trodde att det säkert berodde på att jag inte kunde få ÄL så tätt inpå MA. Tog en ÄL test igår innan jag la mig och den var negativ :o Hur kan den vara det när jag ska ha ÄL på tisdag? Är det någon annan som märkt av förändringar efter MA?

Jag fick positivt ältest igår söndag och har haft minimala mängd med flytningar kring äl den här månaden, teots att jag brukar ha ganska mycket flytningar. Jag förstår verkligen inte var flytningarna tog vägen. Så jag förstår din förvirring.

Men ältestet lär väl inte vara positivt flera dagar innan? Jag var på ett vul förra månaden på en tisdag och läkaren sa att utifrån flytningarna och ultraljudet så var min äl på gång och jag fick sen positivt ältest på fredagen.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?