Inlägg från: Hannah8401 |Visa alla inlägg
  • Hannah8401

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Knytets mamma, jag fick missfall den 15/16 juni. Det räknade jag som dag 1. På dag 29 fick jag mens, men ingen ägglossning innan. Nu är det 15 dagar sedan den mensen startade, alltså 6 veckor sedan missfallet startade. Så om jag får äl borde jag få det nu. Annars blir det ännu en cykel utan äl. Har hämtat ut pergo för att i såna fall starta med de om ca två veckor när mensen kommer.

• Hannah8401

Jag har också använt pergotime. Blev inte gravid på någon kur men på cykluser efter. De kan ha effekt månaden efter.

När mensen kommer om ca 10 dagar ska jag ta en kur igen. Har inte fått någon äl än efter mitt missfall. Kroppen glömde visst hur man gjorde. ...

när startar du din kur?

• Hannah8401

Kanske kanske får jag äl ändå denna månad! Ältest visade nästan positivt idag. Kontrollstrecket var lite tjockare. Kanske borde jag testa igen senare idag? Kör med billiga tester. Cd 19 idag. Äl inträffar 24-36 timmar senare va?

• Hannah8401

Solros, pergotime brukar göra äl senare om du har den så tidigt. Men du borde boka vul tidigare för att vara på den säkra sidan. Läkare tror sällan på oss när vi förklarar hur våra kroppar fungerar så det gäller att stå på sig

• Hannah8401

Ja det är svårt att inte räkna på äl osv. Jag måste nog för jag måste ta progesteron efter den.

Men även om jag fick pos ältest så verkar det inte blivit någon temphöjning. Så ingen äl nu heller. Ska åka bort en vecka nu, sen kommer väl mens och då blir det minsann pergo för och tvinga igång kroppen!

• Hannah8401

Blåsippan hade ni startat någon utredning? Eller hur längesen var det du hade ditt missfall nu?

Grattis till er som fått plus! Så avundsjuk men denna gången går det hela vägen för er

• Hannah8401

Grattis till plusen, så härligt!

Blåsippan, beklagar mensen hur kollar du äl?

Väntar också på mens nu under helgen, fick ingen äl denna månad

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?