Inlägg från: Hannah8401 |Visa alla inlägg
  • Hannah8401

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Knytets mamma, min gyn sa att jag kunde börja med pergo på mensen efter missfall som nu då. Men jag väljer att vänta och se om jag ägglossar av mig själv.

Ja jag hade alltid regelbunden mens men aldrig äl ( testade med blodprov 5-6 ggr). Det tog ett tag innan jag förstod det. Fick börja med pergo, blev inte gravid då men en cykel efter en pergocykel. Men fick missfall i v 7. Sen tog det fyra månader till innan jag blev gravid igen, också efter en pergocykel. Då fick jag min son.

När jag slutade amma fick jag älflytningar vilket jag aldrig haft, sen en mens och sen äl igen av mig själv som jag blev gravid på. Men missfall v 10. Och här är jag nu

Kanske har min kropp börjat med äl själv? Jag hoppas såklart det.

För dig var det i princip tvärtom?

Har du fler än ett barn?

• Hannah8401

Grapefruktjuice kan hjälpa till att få mer fertilt sekret

Knytets mamma, är du väldigt underviktig nu? Då är det säkert därför ägglossningen uteblir. Inte bra att vara vare sig för smal eller för tjock

Min ägglossning uteblev troligtvis för att jag tränade för mycket och hade låg fettprocent. ( men normal vikt).

Sen tror jag det kan bero mycket på vardagen också. Mycket stress osv. Jag är mammaledig nu och inte stressad och känner mig mycket mer harmonisk nu än tidigare. Det speglar säkert av sig på kroppen

• Hannah8401

Jenn, vi försökte drygt ett år, blev gravida mwn fick missfall v 7, sen tog det fyra månader innan nytt plus som blev vår son. Blev gravid på andra ägglossningen efter amningen men det blev missfall v 10. Så det gick mycket fortare nu än första gången! Men det kan ju ha vart en lyckoträff bara.

• Hannah8401

Knytets mamma, vet du om allt kommit ut? Det låter inte så, jag hade nog stannat hemma. Men det beror lite på hur mycket du vill säga till din chef? Han/hon har säkert stor förståelse om du förklarar och säger att du kanske måste gå hem med kort varsel. Har du ont eller haft? Krya på dig!

• Hannah8401

Grattis Jhjärta till fina gravtest

Jag säger aldrig till min man när jag har äl, vi har sex tillräckligt ofta så det behövs inte. Han jobbar inte borta så det är ju en fördel

• Hannah8401

Jag har bara sett såna flytningar en gång. Eller jag tror det var det. Såg ut som en pytteliten bit av slemproppen usch usch! Beklagar beskrivningen

• Hannah8401

Alvisen, har du provat med progesteron för att få behålla? Fråga läkaren om han/hon kan skriva ut crinone? Kanske behöver kroppen lite hjälp?

• Hannah8401

Alvisen, ja progesterall. Det kan hjälpa. Den var nog lite för svag för mig, crinonen är starkare. Och den hjälpte mig att behålla en graviditet ( tror jag).

Jag fick det lätt utskrivet av min läkare, jag tror inte de har några farliga biverkningar.

Knytets mamma, när alla klumpar kommit ut så brukar det börja avta. Jag blödde ca 1,5 vecka, och misstänker att det var ma. Om det verkar bli mindre så är det säkert snart slut.

• Hannah8401

Alvisen, jag tog crinone efter äl fram till v 12.

Knytets mamma, nej jag har inte fått tillbaka äl än, är på dag 15 idag, de gånger jag haft äl har jag haft det mellan dag 15-17, så mitt hopp är inte helt ute än. Nu är det ca 6 veckor sen mitt missfall.

Får du inte komma in för att kontrollera att allt är ute?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?