Inlägg från: Hannah8401 |Visa alla inlägg
  • Hannah8401

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej!

Jag har också nyligen fått missfall eller MA. Tror jag var i v 10 men att fostret dött i ca v 4 redan. Nu är det 1,5 vecka sen, och gravtest visar svagt svagt positivt fortfarande.

Vet ni om man kan få ägglossning när man fortfarande har kvar lite hcg i kroppen efter missfall? Vill så gärna bli gravid igen.

• Hannah8401

Patricia4 vad har du fått för hjälp hittills? Har du fått progesteron tex? Det kan hjälpa att behålla en graviditet. Fy vad hemskt med så många missfall....

Solros tack för ditt svar, jag testar med billiga tester, kanske är det under 50. Ska testa imorgon igen. Första gången man hoppas att ett gravtest ska vara negativt...

• Hannah8401

Patricia, jag tycker du kan höra med en annan läkare om progesteron. Läkarna ser bara på sina provsvar och lyssnar sällan på oss som känner våra kroppar bäst. Nu är det inte säkert det skulle hjälpa för dig, men värt att prova. Jag tror inte de har några biverkningar, jag märkte inga. Jag tog crinone från äl till v 12 och fick då behålla. Har två missfall utan progesteron.

Gweny, jag tror inte heller det är någon fara att köra på med en gång om allt är ute. Jag vill också det. Väntar på att testen ska bli helt negativa. Men läste faktiskt på en amerikansk sida om flera som fått äl innan hcg gått helt ned. Det ger ju lite hopp. Men sån tur har nog inte jag.

• Hannah8401

Patricia förresten, när skulle du få svar på ditt amh?

Jag har superlågt, 0,16ng och kan i princip inte bli gravid naturligt säger läkarna. Men har ändå blivit det tre ggr nu. Återigen ser läkarna bara på sina provsvar.

• Hannah8401

Patricia, men jag är lyckligt lottad då jag fått en underbar son? en del här har inte kommit så långt...

Jag tycker det är dåligt att ingen läkare vill skriva ut det till dig, det skadar ju inte. Progesteronkräm är ju inte alls lika starkt. Hoppas att du får annan hjälp så du lyckas.

Har du gjort något vul av äggstockarna om de ser fina ut?

Anonym, fy vad hemskt att behöva göra abort när man kommit så långt...

• Hannah8401

Solros, jag vet inte vad det styrs av, men tiden från mens till äl kan variera, menas tiden från äl till mens brukar vara mer konstant.

Men när hade du missfall? Det är ju inte konstigt att kroppen inte är helt som den brukar efter det.

Jag väntar också på äl, är på dag 17 idag, brukar få dag 15-17 men räknar med att den kommer en del senare eftersom jag hade missfall i v 10. Eller så hoppar den över denna gång.

• Hannah8401

Ni som fått missfall och testat med gravtest tills de visat negativt, hur många dagar efter första negativa test fick ni äl?

• Hannah8401

Blåsippan, symtomen före mens och ev graviditet kan ju vara ganska lika har ni gjort någon utredning ni som försökt länge nu efter missfall?

Jag undrar om jag kommer få äl eller om den hoppar över nu efter missfallet. Jag tycker man blir så besatt av att bli gravid igen efter missfall, jag önskar man kunde släppa det. Men det är så svårt.. .

• Hannah8401

Knytets mamma, jag beklagar. Möttes inte vi i pergotråden? Jag fick också missfall. Jag läste en del om pergo och missfall för jag åt pergo när jag redan var gravid, visste inte det. Och då tror jag att jag hittade att det verkade vara lite vanligare, men att det också kunde bero på andra problem, de verkade osäkert alltså. Blev inte klokare.

Vilken vecka var du i? Menar du att du ska börja äta pergo nu när missfallet är slut? Eller när du får första mensen efter missfall?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?