Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

V 28 låter ju ändå ganska lovande;). Vi kommer nog inte hinna boks ngt innan nästa BIM iaf. Räknade lite snabbt i mob å det birde bli runt v 25 v tänkt oss. Känns bara så jäkla konstigt att räkna på ngt som ej finns.

Lite så går i tankarna hela våren. När det sätts upp lappar för aw eller liknade. Då räknar jag vart jag är i menscykeln för jag vill undvika det om jag precis plusat då jag i vanliga fall gärna tar ett glas vin. Så knäpp man är. Inte konstigt man blir lite Depp när mensen kommer.

• Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-04-27 08:20:13 följande:

Hej

Har haft graviditets symtom direkt efter ÄL i form av molvärk, svullen mage, ömma bröst och redan på äl+6 grät jag över ingenting och kände mig knäpp. Idag är jag på ÄL+11.

Igår fick jag svaga positiva streck på tre st testlagrets så jag vågade inte dricka alkohol på festen jag var på. Imorse bekräftades en graviditet genom ett plus på clearblue . Så glad, kan det äntligen vara vår tur??!!

Stort grattis!!
  • Blåsippan84
    Bebisfabriken skrev 2014-04-27 21:51:29 följande:

Tog ägglossningsprutan igår och imorgon bitti är det dags att plocka ägg. Jag tycker mig känna äggen ramla ut i förtid och är livrädd att det ska misslyckas. Kommer vara såååå nervös imorgon och jag gissar på att jag inte kommer kunna sova så bra i natt.

Lycka till

Imorgon!!
  • Blåsippan84
    Bebisfabriken skrev 2014-04-30 12:09:05 följande:

Har nu varit på sjukhuset och fått ett ägg insatt. Det var väldigt fint och jade delat sig som det skulle. Tyvärr hade det inte gått lika bra med dom andra. Men två stycken ska dom odla vidare och se om dom kanske kan gå till frysen. Känner mig så ledsen och kan inte riktigt låta bli att måla fan på väggen. Om detta inte tar och vi inte har några ägg i frysen är vi nog lite körda.

Tufft för er!! Bamsekram
  • Blåsippan84
    Anonym (lite ledsen igen) skrev 2014-05-02 08:10:56 följande:

Idag fick jag plus. Hoppas, hoppas nu att det lilla fröet stannar där! Solig

Grattis:) nu håller vi tummarna!!
  • Blåsippan84
    Mizzlundell skrev 2014-05-02 09:57:14 följande:

Jag har en 6,5 årig dotter sen innan men min sambos första jag bor utanför Borås och fyller 30 år i sommar, har ingen koll alls på ägglossning och sånt nu efter missfallet visst har vi haft lite sex men inget seriöst så vi får se hur lång tid det tar om det tar sig igen.

Välkommen hit. Beklagar ditt mf!! Hur har ni tagit det? Kram
  • Blåsippan84
    Mizzlundell skrev 2014-05-02 22:06:07 följande:

Jo första dagarna var jätte tuffa men blir bättre med tiden, men jobbigt när man nästan. Tyckte man var på den lite säkrare sidan... Men nu kör vi igen.

Förstår det. Man kommer upp över ytan ganska snabbt igen men blir ju ibland påmind om det hela. Just nu börjar jag tycka det är jobbigt att vi snart är nära bf men inget plus:(. Och sonen pratar om syskon flera ggr/v.

Skönt att ni känner er redo:)!!
  • Blåsippan84

Inte varit inne på ett tag här lika flitigt som i vanliga fall. Precis flyttat å smärte kaos i allt å sonen är uppochner vänd. Ej testat med äl stickor nu men koll i huvudet ändå att det brukar vara helgen som varit eller nu i början av v. Fick till det i tors å igår. Tänkte ikväll också men har sådan äl smärtor sedan 1 h. Gah, blir ju ej sugen när jag har ont. Vi har haft sex en gång för ett par mån sedan vid äl värk, ingen positiv upplevelse för någon av oss:(.

Får väl hoppas att någon liten stackare från igårkväll prickar rätt;)

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-05-05 21:04:54 följande:

Dagen innan är ju perfekt tajmat! Om värken tar slut så kanske ni hinner med ett försök till. smile1.gif Håller tummarna! Jag har inte heller testat denna gången...men fick äl smärtan och vi har ju inte skyddat oss som vi tänkt.
    Blir inget ikväll, haha. Vi är helt slut å jag har ont. Jobbigt att renovera och flytta. Vi är helt slut och maken har nytt jobb mitt i allt. Min mamma sa i helgen "tänk om du skulle vara ganska höggravid och maken fortfarande jobbandes på annan ort, hade aldrig funkat". Så var läget när vi köpte denna bostadsrätt. Och nej den situationen skulle inte varit någon hitt. Men inget pök ikväll ;)
  • Blåsippan84
    Bebisfabriken skrev 2014-05-06 11:27:01 följande:

Tyvärr fick vi inga ägg till frysen. Sitter åter igen och grinar på jobbet. Det börjar bli en dålig vana. Hoppas ägget dom satt in stannar kvar och blir vår underbara bebis.

Men nej:(!! Orkar du jobba? Styrke kram. Håller tummarna nu!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?