Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Lavish skrev 2014-04-05 07:44:23 följande:

Jaha, ser ut som jag får gå med i den här tråden istället för novemberbebisarna 14.. 

Började blöda lite i torsdags och nu har det kommit ganska mycket blod och klumpar + att jag haft lite som förlossningsvärkarna kändes fast mildare och diffusare. 

Har haft ett missfall förut, lite tidigare, nu var jag i slutet av v 8. Men har svårt att tro att det var nått annat.

Så besviken, hade väntat jättelänge på att få med sambon på att få ett till barn, och vår son fyller snart tre och jag ville ju att syskonet skulle komma så att de kunde ha lite glädje av varandra ändå, men nu kan det ju dröja tills han blir fyra innan nästa kommer Gråter

Tråkigt att du behövde hitta hit. Men mkt stöd och pepp får man här. Välkommen. Kram
  • Blåsippan84

Tjejer, ni som använder rosa digitala äl test. Vi kommer inte orka sexa till det varje dag runt äl denna mån då vi renoverar hela helgerna å vissa vardagar. Men gick in på ett apotek och såg dessa (som några av er talat gott om) och köpte.

Nu skulle jag testa dem. Tror ej jag har äl förrän mån-tis men för säkerhets skull. Tycker jag följer instruktioner, men får ej igång dem?! Snacka om att jag känner mig blåst, haha. Någon som kan förklara hur man gör?

• Blåsippan84
    F89 skrev 2014-04-05 09:21:44 följande:
    Jag använder alltid CBs rosa digitala.

Jag tar fram hylsan och en ny sticka, sen kissar jag i ett litet glas. Sätter in stickan i hylsan (rosa pilar visar vilket håll) tills det säger klick! Sen doppar jag ner stickan i glaset med kiss och räknar ettusenett, ettusentvå och så vidare tills jag kommer till 15. Sätter på det rosa plastskyddet på den delen av stickan som har varit i urinen. Lägger hylsan (med stickan så klart kvar i) på ett plant underlag och väntar upp till kanske 2 min innan jag antingen får en tom rund ring eller en smiley :)
    Vad jag förstod på instruktionen när man satte in Stickan i hylsan så skulle det komma upp en bild på ett test i rutan. Detta gör det inte utan rutan är blank. Ska jag trycka på något eller så?
  • Blåsippan84
    F89 skrev 2014-04-05 16:19:14 följande:
    Nej du ska bara klicka i det, då kommer en liten symbol längst upp till höger på displayen. Den börjar den blinka (ungefär när jag har räknar till 15).

Om du följer anvisningarna och det inte kommer någon symbol så hade jag gått tillbaka till Apoteket. Förhoppningsvis får de ordning på det eller så är det ju fel på testet och då bör dom ge dig ett nytt.
    Ska man vänta 15 sek innan symbolen dyker upp? Jag testade stoppa in Stickan några ggr och väntar lite men skedde inget. Ska testa imorn igen. Har nog ej kvittot kvar:(
  • Blåsippan84
    Anonym (lite ledsen igen) skrev 2014-04-05 17:16:15 följande:

Idag kände jag hur det tog, detta missfall jag hade sist. När jag sitter med familjen och tänker att det var denna helgen vi hade tänkt att berätta för alla, och så blev det inget. Gråter
    Jag brukar inte tillåta mig att sörja över förluster jag inte kan göra något åt, men nu vill jag bara gråta. 

Förstår dig! Har haft sånna Depp dagar ibland. Kan vara olika saker som påminner om det. Ibland har jag haft en gråt kväll. Nu var det ett tag sedan men tillåta sig gråta å sörja är nog det bästa ibland.

Nu blir jag Depp när mensen kommer. När bf närmar sig kommer det nog kännas mkt jobbigt i juli.

Var ledsen. Förstår dig!! Kommer kännas lite bättre imorn.
  • Blåsippan84

Konstigt. Nu funkade det digetalt äl testet. Fick glad gubbe precis:). Se om man orkar få till det ikväll;). Men undrar om det hade Gert glad gubbe igår också? Haft sån äl värk idag på fm, kanske redan är kört? Vi fick iaf till det i fre.

• Blåsippan84

Gulliga ni är tjejer för alla hejar rop! Jo vi fick till det igår. Ska försöka få till det ikväll också om vi orkar. Blev ju inte direkt spontant igår, haha. Vi var helt slut efter två dagars renovering. Jag sa att det var positivt på äl. "Ska vi gå in nu på en gång kommer ej orka om vi sitter å tittar på tv 1 h till" säger maken. Haha. Men sen kom vi i rätt sinnesstämningen iaf;)

• Blåsippan84
    Malinn81 skrev 2014-04-07 19:51:51 följande:

hejsan
    missfall förra helgen o nu e nog blödningen snart slut, hoppas allt e borta bara..
    bara rosa på pappret på toa .. om de inte tar fart o ökar igen vill säga.. längtar som bara den efter
    att kunna försöka med ny bebis nu..

Kommer ihåg att jag har aldrig varit så glad som när jag fick mens efter mf. För min del kände jag att jag ville invänta en mens. Nu efter fyra mensturationer så blir jag inte lika glad;)

Ska se snart är ni på banan igen:)!!
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-04-08 06:12:35 följande:

Jag är gravid!!!!!!! Helt chockad eftersom vi varit ifrån varandra en hel vecka under trolig älvecka. Jag har dock inte äl testat så den måste kommit en helt annan dag än normalt. Vågar man vara glad över det här nu????

Har du plussar:)!! Grattis! Ett plus är alltid ert plus.

Härligt med lite plus i tråden. Var ett tag sedan nu
  • Blåsippan84
    annajenni skrev 2014-04-08 12:29:50 följande:

Det måste vara nåt va? Eller är det för färglöst? phpuiauCs72574.jpg

Grattis:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?