• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

P81 skrev 2014-01-15 17:16:22 följande:
    Ja, jag tänkte också på det. Hm, kanske ska ringa på fredag om inte mensen kommit då... Dag 49 nu...

Ja fredagmorgon! Inte ska du behöva gå hela helgen oxå!
  • Cayenna

0fia skrev 2014-01-15 23:08:38 följande:
    Håller en tumme!

mimmih skrev 2014-01-15 23:11:39 följande:
    Håller alla tummar!

Tack!!!
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-01-15 23:10:50 följande:
    Idag fick jag besked från fredagens blodprov, mitt hcg är nu på 400. Det mättes fem dagar efter mitt naturliga missfall, då var hcg på 4400. Då är 400 nu är ganska bra, eller…?

Låter jättebra, sjunkit dramatiskt ju. Borde vara snabbt nere på 0 då tycker jag.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-01-16 03:27:06 följande:
    Det blev ingen augustibebis heller:(
    I tisdags fick vi se ett hjärta slå och inatt var det över. Känns så orättvist. Haft så många missfall nu ( tre) så jag har tappat självförtroendet. Kroppen sviker en liksom. Ver inte om jag vågar försöka igen ... Det kanske är försent? Jag kanske är för gammal (38) ..? Är så ledsen!

Styrkekramar! Ge inte upp, känner flera som varit runt 40 (39 och 42) med första barnet. Kämpa på!
  • Cayenna
    Sapply skrev 2014-01-16 11:58:49 följande:
    Hej tjejer, hoppas det är okej att jag hoppar in såhär. Beklagar era missfall och hoppas snart alla får sina efterlängtade lyckade graviditeter. Jag har två barn sedan tidigare, fick ett plus 20 december och vi blev väldigt glada över att få ett tredje barn. I fredags (10/1-14) började jag blöda i v.7+5 och på lördagen fick jag konstaterat på gyn att jag fått ett missfall, eller snarare ett MA eftersom embryot slutat utvecklas i v.5. Jag blöder ytterst lite idag, har inte fått några tabletter eller så utan kroppen fick sköta det själv. Nu är det bara så att jag fick hem ägglossningstester med posten häromdagen och jag fick något infall idag att prova ett sånt test för att se hur det ser ut när det är negativt, men det var positivt (teststrecket var starkare än kontrollstrecket) så nu undrar jag om ni vet ifall eventuella hormoner från graviditeten kan ha påverkat testet? Inte kan jag väl redan ha ägglossning, 6 dagar efter första blödningsdagen? För är det ägglossning kommer vi ju missa den då jag som sagt fortfarande blöder litegrann.

Hej och beklagar ditt mf/ma. Ältest visar positivt på hcg oxå så troligen har du kvar graviditetshormonet i kroppen. När gravtest visar neg kan du börja lite på ältesten. Hoppas du snabbt får plus igen!
  • Cayenna
    Cayenna skrev 2014-01-16 12:22:36 följande:

Hej och beklagar ditt mf/ma. Ältest visar positivt på hcg oxå så troligen har du kvar graviditetshormonet i kroppen. När gravtest visar neg kan du börja lite på ältesten. Hoppas du snabbt får plus igen!

Oj såg att du redan fått svar
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-01-16 14:32:56 följande:
    Jaha, missfall nr två då på fyra månader konstaterat idag, i v 6+3. Varit på gynakuten nu mitt på dagen och de kan inte se något foster eller så på ultraljudet. Hon såg någon uppklarning (vad det nu är) i livmodern men det var det enda. Så problemet är nu att de måste kolla med blodprov först att det inte är något utomkveds eller så, jag har lämnat blodprov idag och ska göra det igen på måndag så hör läkaren av sig sen och bestämmer hur fortsättningen blir.

Jag mår helt ok i detta, jag har liksom gråtit färdigt och bearbetat detta under veckan, nu vill jag bara få ut allting och få börja om på nytt.

Tack för allt stöd!

Beklagar! Skickar en kram
  • Cayenna
    SaandraR skrev 2014-01-17 22:29:06 följande:

Tack. .börjar nog testa om två dagar, då är jag på bim - 3

Vad spännande!! Heja heja
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-01-18 01:06:51 följande:
    Ah, du är mitt i processen, du med? It sucks! Beklagar dina missfall. Jag hade aldrig i livet trott att tidiga missfall skulle vara såhär påfrestande. Jag har inte blött sedan den 8 januari, så jag måste verkligen få fart på det nu. Trodde ju att det var klart. Ska som sagt försöka börja springa igen, även om jag för tillfället blir flåsig av minsta lilla. Hade inte så bra järn under graviditeten. Men jag behöver ju komma igång och träna innan nästa graviditet i alla fall. Om det så bara blir en stund på löpbandet, ska jag försöka att hjälpa kroppen nu. Tack för pepp!

Tycker som andra här att du ska stå på dej och kräva remiss till gyn. Jag har i vården själv fått stå på mig, för att få skrapning bla, och om man är beslutsam så säger dem inte nej är min erfarenhet. Men testa absolut jogga och promenera tills dess, efter skrapningen körde jag oxå så och blödningen intensifierades under motionspassen. Lycka till! Förstår frustrationen av att inte kunna blicka framåt.
  • Cayenna

Är det knas med kroppen om antalet dagar mellan äl och mens plötsligt blir färre än vad man brukar ha? Tänkte på att min mens plötsligt dök upp fyra-fem dagar tidigt... Kanske knas efter ma? Eller kan det bara vara lite olika? Nån som vet?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?