• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2013-11-15 21:13:14 följande:

Åh det är så frustrerande! :/
    Ja jag vet. Idag är en lite bättre dag men hela veckan har varit tung och jag har gråtit mycket.

Det som hjälper mig (ibland) är att tänka på vad en läkare sa till mig. Han sa att jag måste förstå att kroppen håller på att återhämta sig från en graviditet och inte ett missfall som jag vill se det. Om jag hade fått en bebis för snart 6 veckor sedan så hade jag inte tyckt att det var konstigt om min mens eller ÄL inte var tillbaka eller regelbunden än.
  • F89
    SaandraR skrev 2013-11-15 21:38:13 följande:

Ja idag har varit en jobbig dag här..

ja det är sant, så är det ju faktiskt. Hoppas att det löser sig för oss båda snart!
    Vi får försöka ta en dag i taget : )
  • F89
    SaandraR skrev 2013-11-16 10:53:49 följande:

Nej det hade jag testat negativt typ två veckor. Innan.:)

Idag fick jag nästan lika starka streck på äl test! Så antingen är mensen på G eller så har jag ägglossning nu snart!:s
    Härligt! Hoppas på ägglossning! : D
  • F89
    SaandraR skrev 2013-11-16 12:03:37 följande:

Ja absolut! :) men ändå konstigt om det är de eftersom jag inte fått mens sen senaste äl. Kan ju iofs va så att ägget aldrig släppte, för då kan det väl visa positivt på äl test ändå?
    Som jag har förstått det så är ju inte positivt ÄL test en garanti för att ägget faktiskt släpps så skulle det ju kunna vara.

Håller tummarna här!
  • F89
    0fia skrev 2013-11-18 10:33:26 följande:

Hej på er!

Haft fullt upp i helgen men är tillbaks nu. Trodde ju att jag haft äl men tempen sjönk som en sten. Min nya teori är att småblödningarna jag hade faktiskt var min mens och att tempen sjönk i samband med det. Det är 1,5 vecka sedan så äl borde ju bli till helgen eller så. Håller tummarna. Är trött på att vara i limboland smile4.gif

Du, jag och SandraaR i limboland då : (

Jag börjar tro att min dygns-blödning också var den mens som skulle komma för nu har jag flytningar som ser ut som början på ÄL..
  • F89
    0fia skrev 2013-11-18 10:46:59 följande:
    Åh, hoppas på äl!!! Om väl äl kommer känns det ju som cykeln är igång på riktigt

Sowe81 - hur går det för dig? 

Ja, jag hoppas också.

Förra veckan var tung. 3 (!!) personer i min närhet meddelade att de väntar smått till våren. 2 personer på min arbetsplats är också med barn så vart jag än vänder mig är det babylycka och fina gravidmagar. Jag är såklart väldigt glad för var och en av dem och samtidigt kan jag inte låta bli att påminnas om vad vi kunde fått i maj och det skär som knivar i hjärtat.   

• F89
    SaandraR skrev 2013-11-19 20:07:19 följande:

Bra :) hehe ja absolut :D
    Vilken lyx! Du slapp mens och fick en ÄL till ; )
  • F89
    SaandraR skrev 2013-11-19 20:29:31 följande:

Haha ja väldigt konstigt !:p Nu är det bara hålla tummarna.. haft sex varje dag sen i fredags och idag och ons blir det med mys. .
    Håller tummarna här också! : )
  • F89

Någon som hört/vet/testat något som kan hjälpa cykeln att bli regelbunden efter MF?

• F89
    SaandraR skrev 2013-11-20 17:03:29 följande:

När jag slutade med ppiller började jag med rosenrot och det hjälpte för mig. Om du gör det ska du dock sluta äta dom vid äl och börja vid nästa mens igen:)

jag fick positivt äl test idag igen..
    Härligt! : )

Jag tog en ÄL-sticka precis och det var ett väldigt svagt teststreck : (

Har dock varit öm till och från över höger äggstock idag så jag håller tummarna för att det ändå blir ÄL den här veckan men ärligt talat känns det mesta hopplöst just nu : (
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?