• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Mommy1986 skrev 2013-11-22 20:18:48 följande:

Hello, ett tag sedan jag skrivit. Jag har beräknad ägglossning på tisdag.

Jag tyckte det var lite psykiskt stressande förra månaden med Äl-test. Jag har fyra tester kvar som jag tänker använda upp från och med imorgon.

Men annars lär jag inte använda mig av dem mer.

Vi har haft sex varje dag sedan mens och fortsätter så kommande dagar. :)

Och så får man hoppas på det bästa!

Skippa ÄL-testen om de känns stressande! Om ni har sex varje dag lär ni ju inte missa ändå, skulle ni minska till varannan dag missar ni inte heller! : )
  • F89
    Anonym (Pepp!) skrev 2013-11-24 17:24:29 följande:

Jag fick ett MA i april. Upptäcktes på KUB när jag borde varit i vecka 14, hade stannat i vecka 7. Nu är jag gravid i v 21 med en liten flicka! smile1.gif pepp pepp!

Tack!!
  • F89
    Emaria skrev 2013-11-24 17:03:05 följande:

Jag har testat sen i fredags. Idag kom ett svagt men korrekt plus!!

Grattis! : )
  • F89
    sowe81 skrev 2013-11-21 20:13:55 följande:

Jag har en fråga. Nån som använder sig av metoden att känna på livmodertappen?

Jag har inte gjort det förr men börjat nu men är lite osäker. Häromdagen nådde jag den knappt, nu når jag utan problem, betyder det att den är lägre idag? ( svårt att veta vad som är högt o lågt) känns lite halvmjuk o jag känner öppningen, känns halvöppen, typ.

Jag är på cykedag 8 o har helt blanka äl-test ännu. Min känsla är att jag kommer ha äl i början på nästa vecka så myset börjar imorgon smile1.gif

Jag har också börjat utforska livmodertappen men känner mig rätt grön. Dels som du skriver med högt och lågt. Nu när jag har känt ett tag så tror jag att lågt är när man når den lätt (närmare slidmynningen alltså) och högt när den är högre upp i slidan.

Idag är min hög, enligt en sida jag hittade ska det tyda på precis innan eller under ÄL så om jag får positivt på ÄL-test snart så antar jag att jag har förstått/känt rätt : )
  • F89
    sowe81 skrev 2013-11-24 22:58:43 följande:
    Jag är ju också nybörjare. Jag tycker det är jättesvårt. Idag tyckte jag det kändes som den var mer öppen, kändes stort som lillfingret ungefär. Jag når dock bättre nu än precis efter mensen, vilket inte stämmer med teorin att den är högre vid äl. Jag tror ju jag har äl snart, men blir så osäker när mina stickor inte visar nåt.
    Äntligen! 18 dagar efter min "mens" så kom den. För info: nu är tappen lika högt upp som igår och det känns som att det är helt öppet, jag kan inte längre urskilja själva "knappen" som jag tycker det känns som när den är lägre : )
  • F89
    Cayenna skrev 2013-11-25 06:53:26 följande:

Underbart med glad gubbe! smile1.gif Snart "bara" bim väntan kvar då. smile5.gif
    Ja! Denna gången ser jag dock fram mot BIM-väntan eftersom jag var orolig över att inte få ÄL alls : )
  • F89
    sowe81 skrev 2013-11-25 07:13:33 följande:

Grattis! Hoppas det tar sig nu då!!!

När du säger helt öppen, hur stort "hål" har du då?

Inget jag tänkte på när jag kände senast. Ska känna efter ikväll! ; )
  • F89

Behöver lite tankehjälp. Om jag hade 18 dagar mellan mens och ÄL, bör jag ha lika långt till BIM då?

• F89

Anonym (Anonym) skrev 2013-11-25 08:13:14 följande:
    Om du har regelbunden så borde de väl bli så? Fast har jag haft äl på dag 17 så får jag mens nästan precis 14-15 dagar efter! Så det nog väldigt olika.

0fia skrev 2013-11-25 08:16:41 följande:
    Jag räknar på det jag haft tidigare. Tror Lutealfasen håller sig ungefär lika lång trots att follikelfasen ändrar sig. Så.....hur långt brukar du ha?

Innan MA hade jag alltid 28 dagar (14 dagar mellan ÄL och BIM) men förra ÄL fick jag mens 11 dagar efter positivt ÄL-test och nu fick jag ÄL 18 dagar efter mens. Jag siktar in mig på ungefär 14 dagar så får vi se vad som händer : )
  • F89
    sepfhrenia skrev 2013-11-25 09:21:50 följande:

Bim under helgen/ idag, vet ej riktigt när. Svårt att veta efter mf och skrapning tycker jag. Aldrig haft koll heller på hur många dagar  min lutelfas varit. Testade iaf idag och det var negativt...

Hur har det varit för er andra? Har lutealfasen varit längre/annorlunda efter ert mf/ma? 

Första ÄL efter MA fick jag mens 11 dagar efter positivt ÄL-test!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?