• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

is1 skrev 2013-11-04 08:18:28 följande:

Jag har också ont i äggstockarna, har haft det sen ägglossning, molande värk kommer och går ::( så jag vet inte vad det är :/ Skrapades 3 oktober.

Gör det ont hela tiden?
    Jag kände det första gången 3-4 dagar innan ÄL, då var jag öm dygnet runt (som jag brukar känna vid ÄL så jag var bara glad). Sen försvann det och nu de senaste dagarna har jag bara haft kortare känningar..
  • F89
    is1 skrev 2013-11-04 08:24:11 följande:

Det kommer och går, men har så varje dag, har tänkt ring å frågat men har inte blivit av .

Du får gärna skriva här igen om du bestämmer dig för att ringa och fråga! : )
  • F89
    0fia skrev 2013-11-04 08:24:36 följande:
    Tycker att jag haft så vid ägglossning och efter. Fortsätter det och smärtan blir värre så får du höra av dig till BM. Extra viktigt om du får pos på gravtest. Säkert inget konstig (jag har som sagt haft så många gånger) men skönt i så fall att veta att det inte är ett X. Om jag får nytt pos gravtest kommer jag vilja göra typ 100 vul

Jo, jag har förstått att det skulle kunna tyda på utomkveds. om man får ett positivt graviditetstest.
    Jag tror inte att det blir ett + den här gången så det är nog inga bekymmer.

Längtar nästan till BIM för jag tänker att jag då inte kommer vara lika orolig över skrapningen och ev. komplikationer som nu. Känner efter lite väl mycket efter tecken på infektioner etc.    
  • F89

Jag har säkert frågat förut men här kommer det igen: Om ni hade varit osäkra på längden mellan ÄL och BIM en cykel. Hur många dagar hade ni då räknat till BIM från positivt ÄL-test? 14?16?

• F89
    0fia skrev 2013-11-04 10:05:31 följande:
    Är inte tiden mellan äl och bim alltid 14 dagar?! Det är väl längden mellan mensens första dag och äl som kan variera?!

Nix, inte alltid. Den kallas lutealfas och alla har inte samma längd, dock brukar 14  betraktas som "standard".
    Min är alltid 14 annars men efter MA vet jag ju inte riktigt.. Och jag tänker eftersom jag använder ÄL-test. De kan ju varna upp till 48 timmar INNAN så jag blir inte riktigt klok på räkningen.. 
  • F89
    0fia skrev 2013-11-04 12:24:24 följande:

Tänk vad man lär sig här inne . Jag hade kört på 14 dagar om det är din normala. Jag tempar ju så då kan man lite mer exakt säga när ägget lossar och dessutom kan man veta att man haft ägglossning och inte bara en LH-stegring. Använder www.fertilityfriend.com och är grymt nöjd. Körde den även vid tidigare graviditeter också. Ganska kul att följa och dessutom kunna jämföra med tidigare gånger och missfall.....

Då räknar jag 14 från positivt ÄL-test.
    Kul, då är jag på BIM-6 istället för BIM-8 : )
  • F89
    is1 skrev 2013-11-04 13:29:11 följande:

Hur räknar man? har inte riktigt fattat

Såhär brukar min cykel se ut:

1.Mens

2. ÄL ca 14 dagar efter mensens första dag

3. BIM 14 dagar efter ÄL och alltså 28 dagar sedan förra mensen.

Kvinnor har ju olika längd, dels på hela cykeln - från mens till mens (punkt 1-3), men också från mens till ÄL (punkt 1-2) och från ÄL till nästa mens (punkt 2-3). Ofta vet man ju dagarna i sin egna cykel och kan då lätt räkna ut när ÄL är och när BIM är.

Det som gör mig fundersam och varför jag frågade alls är 1) jag har inte fått tillbaka min mens efter mitt MA och vet därför inte om min cykel stämmer som tidigare 2) på grund av det är det enda jag har att gå på mitt positiva ÄL-test och då skulle jag ju lätt kunna räkna 14 dagar från positivt ÄL-test men eftersom att ÄL-testen ska varna x antal timmar INNAN man har ägglossning så skulle ju antal dagar till BIM också vara 16 dagar.      
  • F89
    is1 skrev 2013-11-04 14:48:38 följande:

Okej, men om jag hade äl positivt test 24/25 ska jag ha mens så den 6/10 eller 10/10?

Det beror ju helt på din cykel så det kan jag inte svara på.
    Om du har 28 dagars cykel och 14 dagars lutealfas (mellan ÄL och BIM) som jag har så hade jag räknat BIM 7/11 om ÄL var 24/10 och 8/11 om ÄL var 25/10. Men som sagt - alla har inte samma längd på cykel och lutealfas.

• F89
    SaandraR skrev 2013-11-04 15:55:44 följande:
    Så vadå.. Bara för att jag hade ägglissning för 13 dagar sedan betyder det inte att jag har bim imorgon?
    Jag förstår inte din fråga?

Som jag har skrivit ovan flera gånger så kan jag inte dom här grejerna utan och innan och jag vet bara hur MIN cykel fungerar. JAG har i regel 14 dagar mellan ÄL och BIM men jag vet att det finns dom som har kortare och längre än så, det är ju (precis som allt annat i princip) helt individuellt på samma sätt som att vissa har längre eller kortare cykel än 28 dagar.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?