• Gweny

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej, har idag varit inne på skrapning för ma. känns jättetungt, då vi såg hjärtat slå för 2 veckor sen och vi har försökt i 1 år och plusade först nu.

Troligen är det pga av min underfunktion av sköldkörteln som ställde till det, äter medicin, men hade inte ätit så länge när det hände.

Har sett att ni stöttar varandra fint här för kampen att lyckas igen. 

• Gweny
    Blåsippan84 skrev 2014-06-24 16:53:07 följande:
    Beklagar ditt ma!! Välkommen till oss. Ett oerhört stöttande gäng av fina tjejer här.

Jag fick nog mitt mf pga för hög medicinering av levaxin, då dr ändrade medicineringen för 4 år sedan och ej kollat upp rutinprover på det sista 3 åren. Nu har jag fått ringa och stöta på massor på vc för att hon ska förstå att det har påverkan på graviditet. Jag borde ju inte vara hennes enda patient i fertil ålder som medicinerar med levaxin!! Gahh. Hon har nu sista månaderna bara tittat på referensvärdet och sagt att det är ok fast det är ej ok för en grav. Till sist ringde hon bakjouren på kk och nu verkar hon lärt sig. Jag ska ta nya prover om 2 mån. Nu är de ändå ganska ok. Men plussar vi innan dess då ska jag ligga ringa vc på en gång.

Vilken v var du i? Hur ska de följa upp din medicinering? Hur känner mannen din? Kramar
    Tack ska du ha! Verkar tyvärr vanligt att man får kämpa för att få rätt hjälp med prover och koller osv med sitt levaxin, läst andra som berättat med. Jag hade precis fått börja med min, så inte hunnit gå lång tid, men så fort jag plusade ringde jag och läkaren dubblade dosen med en gång, men men....
    dock skulle jag fått ta prover var 4e vecka. Vet inte hur det blir nu, ska in och ta nästa vecka, hoppas det ligger bättre än sist. Var skyhögt på senaste, men kunde tydligen berott på att jag precis blivit gravid sa dem. Ska ringa min läkare och se hur dem resonerar frampå nu... hur mycket äter du nu? 
    Jag har en gynekolog på ett privat ställe, hon verkade bra insatt med sköldkörteln och hur viktigt det var med rätt balans. När det ligger bra för mig, så kan vi börja försöka igen, förmodligen blir det pergotime också, då jag har PCO med. Hann inte börja använda det...

Jag var i slutet av v.7 tror jag när det hände, hade stannat av. Min sambo har tagit det väldigt hårt, just att vi hade sett det lilla hjärtat slå några dagar innan...
    jobbigt att stå på ruta 1 igen.
  • Gweny

Tack för er omtanke Tinnis och solros78, så jobbigt att du också fått kämpa så länge och fått mf på vägen!

• Gweny

Finns det fler risker med att försöka igen direkt efter ett ma/mf? Känner att vi vill börja så fort det bara går igen. Dock får jag nog ändå vänta ett tag, just för att mina värden för sköldkörteln måste ligga bra. Ska ta prover i veckan som kommer.

• Gweny

Tinnis>> uch det måste varit jättejobbigt för dig. kram!

Är så jobbigt med alla saker runt om som gör att man påminns om det som inte blev...suck.

• Gweny

Min sambo lade ut bild på en rolig felstavning vi hade sett i ett skyltfönster på facebook, men folk missuppfattade det helt. (var i en barnaffär) och folk började skriva "är det bebis på väg?", "åh ska jag bli faster" och även min mamma messade mig privat och frågade om hon skulle bli mormor igen..... 

ni kan tro att det gjorde såå ont inom oss...bli påminda vad som kunde ha varit, men inte blev. nä uch.

• Gweny

själv så ska jag in i veckan och ta prover för min sköldkörtel, håll tummarna för det visar bättre och vi snart kan börja försöka igen!

• Gweny

Har lämnat nytt blodprov idag, hoppas det visar bra värden för min sköldkörtel, så vi kan börja försöka snart igen. håll tummarna.

• Gweny
    Anonym skrev 2014-07-03 16:44:28 följande:

Nu har jag fått mitt plus efter vårt missfall. Tror ni man kan "nergöra" ett vul om några veckor? Hade ett jobbigt missfall som slutade i skrapning i v 11

Grattis, hur lång tid tog det efter ditt mf?
  • Gweny

Också orolig om man kommer lyckas igen och allt kan gå bra.... Nervös, tänk om det inte blir en liten 2015 heller....

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?