• Gweny

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

stjärnasomärdin>> uch vad tråkigt med mens!!

solros78>> lycka till nu med pergo! Jag väntar på att min gyn ska höra av sig och berätta om jag haft äl efter min första kur, och väntar även på bim.

• Gweny
    Anonym (Gammal mamma) skrev 2014-09-08 13:27:44 följande:

Vi väntade 3 år m att försöka m syskon pga mycket vild 1:a barn. Finns fördelar m större åldersskillnad som man kan försöka lägga på pluskontot om man orkar. INTE ok av folk att kommentera ens livsval eller icke-val/sorg osv -förstår att det sårar.

Hur lång tid har ni väntat efter missfall/MA med att försöka igen? Vad har ni fått för info? Invänta en mens tex? Varför egentligen?

Har just haft ett MA. Är 40+ så lite i sista minuten men var önskat. Har 2 vilda men goa ungar.

beklagar erat ma. Hade det själv i somras. jag fick rekommendationen att vänta en vanlig mens, innan vi började försöka igen. Just att det bildas en ny slemhinna, som ger ägget större chans att fastna.

men verkar vara väldigt olika vad dem säger, vissa säger att det är ok att köra på med en gång och andra säger vänta 3 månader osv
  • Gweny

Här går det inget vidare, haft äl men tog sig inte ändå. laddar nu för 2a kuren med pergotime.

• Gweny
    flugsvampis skrev 2014-09-16 17:40:32 följande:

Hej tjejer!

Jag hoppar in här om det går bra. Är mitt uppe i ett missfall nu.

Hade turen att bli gravid redan på första försöket men sen var min tur förbrukad för redan vid v6 (5+3) började jag blöda och det var i fredags. I dag har jag så äckligt ont stundtals men känns som att det måste vara slut snart.

Mycket tankar som snurrar i huvudet nu.

Har ni väntat en mens innan ni haft oskyddat sex igen eller har ni försökt redan då blödningen försvunnit?

Beklagar!

Jag väntade en mens, läkaren rekommendation. Läste även att om det finns rester kvar, så åker det med ut med mensen. Efter det, så byggs en bättre slemhinna upp också, så nästa ägg lättare fäster läste jag.

men varierar väldigt hur folk gör. 
  • Gweny
    Hannah8401 skrev 2014-09-16 14:23:39 följande:

Jenn, min syster kände att hon var gravid ca 8 dagar efter äl. Hon fick ömma svullna tuttar och blev snurrig när hon reste sig. Och 10 dagar efter äl fick hon ett supersvagt plus

Gwen, kör du pergo igen utan uppehåll?

Ja, kommer inte ha något uppehåll. Verkar variera hur läkarna rekommenderar, så får väl hoppas det ger äggen värsta boosten.
  • Gweny
    Cayenna skrev 2014-09-17 22:44:17 följande:

Tack tjejer

Första tog ett år, andra tog fyra månader och denna oxå fyra månader.

Tror självklart på ännu ett mf. Men nu vet jag att mitt recept är kost och motion. Hoppas så mycket att jag får gå hela vägen!!!!!!

wow, Grattis vad härligt! Grattis.  Ger hopp.
  • Gweny
    Nötcreme skrev 2014-09-18 09:22:36 följande:

Trodde att jag skulle få skriva här igen v 16 i måndags och började stört blöda. Slutade med att jag födde våran lille kille Alfons.

Andra missfallet. Vet inte hur jag ska komma vidare? Hur man ska våga vara gravid igen....

Men uch vad hemskt, så sent mf med.   vet dem vad det berodde på?  beklagar!
  • Gweny
    Nötcreme skrev 2014-09-18 11:25:33 följande:

Nä här påstår dom att man inte undersöker det. Är det så överallt???

Låter konstigt, när jag läst om andra så har flera fått det. För ibland kanske det behövs nån behandling för att förebygga. Men kanske olika vilket landsting man tillhör. Men förstår ni vill ha svar på varför.
  • Gweny
    Blåsippan84 skrev 2014-09-19 17:15:04 följande:

En fråga som jag går och grubblar på. Åker till Turkiet om 1 v. Efter 5 dagar på sem ska mensen komma. Har all-inclusive och funderar kring detta med alkohol. Ej fått ett plus på 1 år. Jag vill ej avstå ett par glas vin om kvällarna om mensen ändå kommer som den gjort sista året. Blir alltid ledsen när åter ett försök misslyckats. Men om denna mån nu skulle vara mån som vi får plus så känns det ej ok efteråt att druckit alkohol.

Genom detta år har jag vissa månader avstått alkohol efter äl. Andra har jag tagit något glas vin till helgen. Vet ej riktigt hur jag ska göra

Jag hade nog unnat mig några glas vin faktiskt, semester och allt. Skulle det sen vara något, så tar ju den lille ändå inte upp från dig i början ändå.
  • Gweny
    JhjärtaK skrev 2014-09-20 07:06:15 följande:

Hej! Här kommer en liten uppdatering från min graviditet efter två mf på raken.

Jag är i vecka 13 nu och i förrgår så visade det sig att jag bär på tvillingar! Två mf och nu två bebisar istället. Känns ironiskt då vi med dottern tog pergotime (och gjorde inte VUL) vilket höjer risk/chans för tvillingar till 1:10 och då blev det bara en och nu när vi blev gravida utan hjälp så blir det två. Det visar att man inte kan styra över moder natur

Jag håller tummarna stenhårt för er alla att ni snart skall bli gravida och att vi alla slipper att gå igenom ett mf/MA igen!

Dubbelt Grattis!  

du har inte tagit någon pergotime denna gång alltså? Tänkte just att effekten kan sitta i ett tag efteråt.  Tar själv min 2a kur.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?