• Mea

BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd

Finns här fler i malmöregionen som väntar smått i början av 2014? Tänkte att vi kunde följas åt genom våra graviditeter och sedan även när våra små kommit till världen. Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord. Oro, glädje, funderingar etc. Själv är jag beräknad till 14/2 2014. Har även en dotter född 2012. Hittar ingen liknande tråd men finns det redan får ni gärna tipsa mig.

• Svar på tråden BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd
  • Tasha

Jag har definitivt mage redan (är i vecka 15 nu) och det har synts ett tag om jag har tighta kläder. Jag är också rätt smal så det bidrar nog till att det syns lätt. Men som många säger så är det stor skillnad nu andra gången, det syns betydligt tidigare. Jag är också, och var speciellt innan i sommar, svullen.
    Jag började jobba förra veckan och berättade på jobb efter att jag hade gjort KUB-testet i början på veckan. Ganska skönt att inte behöva "smyga" med det.

Jag köpte faktiskt några mamma-jeans när vi var på semester i sommar men jag har inte börjat använda dem ännu, vissa av de andra byxorna funkar fortfarande, ivf med oknäppt knapp :) 

• Mea

Snart dags med mammakläder här med.. ;) Kan knäppa de flesta av mina byxor än.. Men nu känns det som om magen sätter fart med att växa.. Gick in i v16 idag..

• EmPe

Oj, jag har inte kunnat knäppa mina byxor på ett tag, är i mitten på v12. Jag får på dem men kan inte knäppa. får ha ett gummiband mellan knappen och hålet. Inte så skönt när man sitter ner på jobbet hela dagarna. Har som sagt ett par mammabyxor men annars har jag bestämt mig för att inte köpa några mammakläder förrän efter kub.

• Mea

Äntligen fått tid hemskickad till RUL! 17:e september är det dags att få se bebisen!

• EmPe

Ååå, vad härligt Mea! Hur vad det nu..ni skulle inte ta reda på kön eller?

Jag fick se min lilla bebis igår på kub. Allt gick bra och det var en sån härlig känsla att få se den lilla/-e. Vi fick tid för RUL den 10 okt och det känns som en evighet tills dess. 

• Mea

Nä, vi ska försöka låta bli... Fast man är väldigt frestad när man väl är där... Sist fick vi frågan.. "Vill ni veta vad det är?" Att svara nej på den frågan är inte lätt..

• EmPe

Näää, det hade jag inte klarat Skrattande Är imponerad om ni står emot det. Har du en känsla om vad du tror att det är för kön? Både jag och sambon tror att bebisen i magen är en flicka. 

• Mea

Sist trodde vi och majoriteten av alla som gissade på pojke... Och ut kom en flicka! Så vågar inte lita på min känsla denna gången, haha. Jag har ju mått illa denna graviditet och det gjorde jag inte förra, så det känns annorlunda denna gången.. Så kanske pojke? Men sen säger väl skrocken att illamående är flickor? Vilket som är välkommet!

• Vixen

Hej! Från Malmö. Visserligen inte bf förrän i slutet av april men hittar ingen annan Malmötråd så kanske kan hänga på denna?

• Mea

Absolut Vixen! Bara kul med nyfödda igen när man har en bebis på någon månad..

Svar på tråden BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd