• Mea

BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd

Finns här fler i malmöregionen som väntar smått i början av 2014? Tänkte att vi kunde följas åt genom våra graviditeter och sedan även när våra små kommit till världen. Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord. Oro, glädje, funderingar etc. Själv är jag beräknad till 14/2 2014. Har även en dotter född 2012. Hittar ingen liknande tråd men finns det redan får ni gärna tipsa mig.

• Svar på tråden BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd
  • Tasha

Grattis till pojken Oldie! Och hej EmPe!
    Vi ska också ta reda på om det blir en pojke eller flicka, blir om 4 veckor, längtar...

Jag var på KUB test förra veckan, allt såg bra ut då och risken var låg. I förmiddags var jag på inskrivning, jag går också på Capio Västra Hamnen. 

• Mea

Vad kul att ni går på samma mvc... Då kommer ni säkert träffas där.

Inskrivning gick bra idag men känns som det är länge tills nästa gång.. V. 24-25.. Tur man har RUL emellan att se fram emot! Men tråkigt att man inte längre erbjuds TUL..

• Tasha

Ja, min BM sa också att bara vissa fick göra andra UL. 

• EmPe

Tasha., vad kul att vi går på samma mvc! 

Mea, vad spännande att ni ska vänta med att ta reda på vad det blir. Jag är alldeles för nyfikenGlad

Tycker tiden går så lååångsamt, är i v 12 så graviditeten är inte helt officiell ännu. Framförallt inte på jobb och det är rätt tufft att gå dit varje dag med alla krämpor och agera som att allt är som vanligtTungan ute 

• Mea

Ja, vi ska försöka hålla oss.. Sen om vi råkar se är ju en annan sak... Många vet om graviditeten nu men fortfarande ingen på jobb.. Men börjar jobba om 2v och började få mage typ redan v8.. Så det lär ju synas med en gång!

Fler med liten mage än?

• Aleathiel

En till i Malmötrakten här, bf 16/2.

Jag har mått ganska bra, varit trött och mått lite illa då jag varit hungrig, men jämfört med hur många andra har det ska jag verkligen inte klaga, jag är så glad att jag (ta i trä) inte spytt en enda gång. Däremot har jag haft en del problem med blödningar, så jag har fått göra några VUL för att se att allt är bra med bebisen. Det senaste gjorde jag idag (13+5) och då såg allt bra ut och det var så häftigt att se bebisen röra sig där inne. Tidigare ultraljud har varit så tidigt att det man ser inte är speciellt bebislikt. 

Ingen KUB för mig, jag är "bara" 32 så det erbjöds inte.

Vi har berättat för våra familjer och några nära vänner, och då v 12 hade passerat berättade jag för mina närmsta kollegor och min chef, men nu när ultraljudet idag gick så bra så tänker vi börja berätta för fler. Och så ska jag köpa mammabyxor, för även om min mage fortfarande inte är så stor och går att dölja så är mina vanliga byxor inte speciellt bekväma längre, och på kvällen kan magen vara rejält svullen. Jag tycker dock jag märkt skillnad på magen den senaste veckan, nu är det liksom ett område nedanför naveln som aldrig blir platt, inte ens på morgonen.

Vi har tid för RUL 23 september. Om det går att se könet då så vill vi nog veta, inte för att det spelar någon roll men vi är nyfikna  

• Aleathiel

Glömde ju skriva att jag går till Capio på Singelgatan...

Och det där med yrsel och andfåddhet har jag visst förträngt, det hade ju jag också
    Skulle till sjukgymnast då jag var i v 6 och var tvungen att sätta mig ner när hon höll på att undersöka mig (jag stod upp alltså, men gjorde inget ansträngande) eftersom jag höll på att svimma. Och en gång skulle jag rensa ogräs, men det var helt omöjligt att böja sig ner och resa sig upp utan att få svimningskänslor. Tack och lov har det blivit bättre. Nu kan jag också ta en promenad utan att behöva gå myrsteg för att orka.  

• EmPe

Hej AleathielGlad Vad kul att du fått se den lilla och att allt verkar bra! 

Jag köpte mina första mammabyxor för några veckor sedan. Jag är smal, på gränsen till spinkig men sen ca v 8 är jag  jättesvullen om magen, till och med min familj reagerade och undrade om jag kanske var längre gången. Det vet jag att jag inte är, blir lätt svullen om magen i vanliga fall så jag tror bara det är därför. Tänker berätta för min chef efter kub-testet. Tycker redan att vissa kolleger kollat lite extra på magen så det ska bli så skönt att slippa dölja det.   

Till er som gjort kub-test, gör man då ett vul eller ett vanligt? 

Trevlig helg! 

• Mea

Välkommen Aleathiel! Blödningar har jag oxå haft.. Fast det var värre förra graviditeten.. Så jag har fått se den lille nu 3ggr redan.. (Ena var KUB) Skönt att få se att där verkligen är något och man inte inbillar sig..

EmPe.. Svullnar gör jag oxå.. Även som ej gravid varje gång jag ätit.. Nu känns det inte som det gör så mycket för nu är där ju ändå lite mage..

KUB görs som vanligt UL..

• Mea

Och vad många som går på Capio här.. Synd vi inte alla går på samma..

Svar på tråden BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd