• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • Geléhallon89

Hur går det för er ? Vad har ni för biverkningar?  jag har fått helknasiga, toa heeelatiden och i vissa stunder känns det som att jag nästan kissar ner mig även om jag va på toa nyss. och luckt och smak sinne är knas. :s   kan man få de av pergo? eller är de mitt psyke som spökar hehe ,)

• Trasan87

Håller på att bli lite smått galen. Är idag på dag 21 men fortfarande inte fått någon Äl?
    Någon som fått senare än så? Eller som inte har äl flytningar men ändå vet att dem haft äl? Obestämd 

• Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2013-07-31 21:05:24 följande:
    Håller på att bli lite smått galen. Är idag på dag 21 men fortfarande inte fått någon Äl?
    Någon som fått senare än så? Eller som inte har äl flytningar men ändå vet att dem haft äl? Obestämd 
    jag har inte kommit så långt tog sista tab i måndags, kommer inte testa med ältest eller är det bra och göra det? jag har aldrig äl så är trött efter år med testerna :P
  • Trasan87
    ZandraClaesson skrev 2013-07-31 21:23:29 följande:
    jag har inte kommit så långt tog sista tab i måndags, kommer inte testa med ältest eller är det bra och göra det? jag har aldrig äl så är trött efter år med testerna :P

Min läkare förbjöd mig att använda Äl tester :P Det kan väl ha stressande effekt och man ska ju ta det lugnt och njuta och slappna av och sånt!  Jag tänkte försöka åka in och lämna blodprov på fredag och se om det visar något, det är ju det enda som ska visa typ 100% om man prickar rätt dag om man haft äl. Men jag känner ingenting eller har några äl flytningar eller någonting :/ har inte heller äl i vanliga fall!
  • Trasan87
    ZandraClaesson skrev 2013-07-31 20:27:56 följande:
    Hur går det för er ? Vad har ni för biverkningar?  jag har fått helknasiga, toa heeelatiden och i vissa stunder känns det som att jag nästan kissar ner mig även om jag va på toa nyss. och luckt och smak sinne är knas. :s   kan man få de av pergo? eller är de mitt psyke som spökar hehe ,)

Dem biverkningar jag känner är ont i livmodern/ äggstockarna, mensvärk och lite ömma bröst.
  • Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2013-07-31 22:12:51 följande:

Min läkare förbjöd mig att använda Äl tester :P Det kan väl ha stressande effekt och man ska ju ta det lugnt och njuta och slappna av och sånt!  Jag tänkte försöka åka in och lämna blodprov på fredag och se om det visar något, det är ju det enda som ska visa typ 100% om man prickar rätt dag om man haft äl. Men jag känner ingenting eller har några äl flytningar eller någonting :/ har inte heller äl i vanliga fall!
    Ja min fertilitetsläkare har sitt ordspråk inom detta "love,care and ... och bara för det så kom jag inte ihåg va de sista va --_-- störande. men ingen stress och bara ta de lungt iaf.  den 5 på dag 16 ska jag på vul och han skickar säkert ner mig o ta ett blodprov då med.  nee jag har ingenting heller. inprincip helt torr.. lite "glidiga" flytningar men annars inget. visst jag är tidig fort men har tänkt o ha sex varannan dag men är för torr så har fått sår där nere nu som svider :( . aldrig fått innan tab. :/  ne jag har ingen äl heller ivanliga fall så hoppas på o få de nu. försökt 2 år med min sambo och försökte 2år med min sons pappa efter att jag blev gravid oplanerat och då hade vi slarvat med skydd i 1år. ':/ 
  • Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2013-07-31 22:14:20 följande:

Dem biverkningar jag känner är ont i livmodern/ äggstockarna, mensvärk och lite ömma bröst.
    ja jag har haft stickningar och öm men just nu har jag svullen mage som bara den ;o
  • flamingo

Jag har precis börjat med pergotime så jag har inga biverkningar än så länge. Äter ni vitaminer eller försöker ni boosta på ngt annat sätt? Har ni provat lchf? Jag ska på vul dag 11 så känner mig lite stressad över att det inte kommer synas ngt.

• Trasan87

Zandra: Det låter jobbigt, men man blir ju lite stressad när man läser att dem flesta verkar få Äl dag 14-15 och så händer det inget här. Men jag läste att en biverkning av pergo är att flytningarna försvinner men verkar som att folk har lyckats ändå. Men myser varannan till var tredje dag, men vet inte hur länge man ska hålla på :-P Läkaren sa mellan 12-20 men har man lång cykel kan ju äl komma senare?

kdbo: Jag äter vanliga vitaminer för kvinna just nu, bara för att få i tillräckligt med folsyra som ska vara viktigt. Annars äter jag typ inget socker alls, ( förutom det som är gömt i mat såklart) 
    Sen har jag beställt progesteron kräm som jag tänkte pröva. Den hjälper nog inget till att bli gravid men det ska tydligen minska missfalls risken något om man blir gravid plus att det ska minska biverkningar som mensvärk och ont i brösten och sånt vi får väl se... 

• linnn89

Håller tummarna för er.. Jag har ju lång cykel så jag vet inte hur länge man ska hålla på, tills jag får mens helt enkel :D

Svar på tråden Pergotime, följas åt?