• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • Gweny
    Boomsan skrev 2014-10-02 18:25:57 följande:

Ni som har ägglossning, får ni ägglossningssmärtor innan, under eller efter ägglossningen?
    Jag hade väldigt ont i två dagar (dag 19&20) så jag antar att det var ägglossningen :P

Jag tror jag fick det under äl, även det typiska älsekretet kom under samma dygn, sen försvann det.
  • Boomsan
    Gweny skrev 2014-10-02 21:57:14 följande:
    Jag tror jag fick det under äl, även det typiska älsekretet kom under samma dygn, sen försvann det.
    Okej tack :)
  • Boomsan
    KnytetsMamma skrev 2014-10-01 12:39:28 följande:

Tänkte bara uppdatera er med att jag plussade förra veckan så om allt går vägen blir det ett litet syskon i juni nästa år, precis lagom till dotterns 3-årsdag. Är tyvärr väldigt orolig för nytt ma (som jag ju fick i juli) men försöker intala mig att allt kommer att gå bra.

Wow grattis!!! vad är dina symtom? :D försök att släppa oron trots att det är svårt och njut av graviditeten :)
    Lotten skrev 2014-10-01 21:53:27 följande:

Inte gravid här! Har ägglossning typ nu skulle jag tro.

Då håller vii tummarna på att det går hem denna gången!! :D

• KnytetsMamma
    Boomsan skrev 2014-10-03 08:19:18 följande:
    Wow grattis!!! vad är dina symtom? :D försök att släppa oron trots att det är svårt och njut av graviditeten :)

Då håller vii tummarna på att det går hem denna gången!! :D

Typ inga symtom alls faktiskt vilket oroar mig lite men hoppas ändå att allt går bra.
  • Boomsan
    KnytetsMamma skrev 2014-10-03 11:18:02 följande:
    Typ inga symtom alls faktiskt vilket oroar mig lite men hoppas ändå att allt går bra.
    Jodå det kommer gå bra ^^
    Jag har mått väldigt dåligt men nu idag har jag inte känns nått alls, lite skums :P BIM 7 oktober
  • kesokeso

Puffar här! Har det funkat för en än?

Börjar på pergotime nästa cykel och är nyfiken över hur det gått för andra

• KnytetsMamma
    kesokeso skrev 2015-04-20 08:57:33 följande:
    Puffar här! Har det funkat för en än?
    Börjar på pergotime nästa cykel och är nyfiken över hur det gått för andra
    Hej,
    spännande att du ska börja med din första kur. Jag har ätit två enkeldoser och blivit gravid på båda, första kuren slutade tyvärr i ma (vilket inte berodde på pergotime enligt min gyn). Andra gången gick det bättre och jag är nu gravid i vecka 35, BF om bara 1,5 månad. 

Stort lycka till, hur länge har ni försökt?
  • kesokeso
    KnytetsMamma skrev 2015-04-20 12:04:49 följande:

Hej,

spännande att du ska börja med din första kur. Jag har ätit två enkeldoser och blivit gravid på båda, första kuren slutade tyvärr i ma (vilket inte berodde på pergotime enligt min gyn). Andra gången gick det bättre och jag är nu gravid i vecka 35, BF om bara 1,5 månad. 

Stort lycka till, hur länge har ni försökt?

Vad roligt att det gått bra för dig! Snart dags för den bästa smärtan som finns :) lycka till när det är dags!

Vi har en dotter på 3,5 sedan innan. Tog 19 månader för oss att bli gravida med henne. Men försökte då inte så intensivt. Har alltid haft jätte oregelbunden cykel. Och med tanke på att jag då bara var 22 och sambon 30 så kände vi ingen brådska på så sätt.

Nu är jag 26 och sambon 34. Tog ut kopparspiralen i juni -14. Och hittills har inget hänt. 10 intensiva försök. Eftersom min mens är så oregelbunden så har jag fått pergotime för att boosta upp ägglossningen och kanske lyckas få en mer normal cykel. Så nu håller jag tummarna att detta funkar för mig. Nästa mens börjar om 2 till 4 veckor (frustrerande!) Så då är det dags att köra första enkelkuren pergotime! Dag 5-9.

Fick du några biverkningar? (Eller någon annan i denna tråd?)
  • macksan

Jag åt min första kur pergotime nu i början på april och jag fick ganska många biverkningar. Kände mig stressad och nervös i kroppen och hade svårt att fokusera och svårt att sova, samt att jag fick typ klimakteriesvettningar och började hypersvettas ca en gång i timmen. Men detta gick över direkt efter sista tabletten :)

• KnytetsMamma
    kesokeso skrev 2015-04-20 12:27:30 följande:
    Vad roligt att det gått bra för dig! Snart dags för den bästa smärtan som finns :) lycka till när det är dags!
    Vi har en dotter på 3,5 sedan innan. Tog 19 månader för oss att bli gravida med henne. Men försökte då inte så intensivt. Har alltid haft jätte oregelbunden cykel. Och med tanke på att jag då bara var 22 och sambon 30 så kände vi ingen brådska på så sätt.
    Nu är jag 26 och sambon 34. Tog ut kopparspiralen i juni -14. Och hittills har inget hänt. 10 intensiva försök. Eftersom min mens är så oregelbunden så har jag fått pergotime för att boosta upp ägglossningen och kanske lyckas få en mer normal cykel. Så nu håller jag tummarna att detta funkar för mig. Nästa mens börjar om 2 till 4 veckor (frustrerande!) Så då är det dags att köra första enkelkuren pergotime! Dag 5-9.
    Fick du några biverkningar? (Eller någon annan i denna tråd?)
    Fick inte några speciella biverkningar mer än att jag kände av ägglossningen rejält, men den smärtan försvann i samma ögonblick som ägget släppte. Annars hade jag inga biverkningar alls.
  • Lillamy2015

Hej!!
    Idag tar jag tredje tabletten med Pergotime. Letrozol gjorde ingen skillnad. Har ett "Pergobarn" sedan tidigare (2 år ) så hoppas att detta fungerar nu när Pergotime äntligen finns att köpa igen.

• Geléhallon89
    Lillamy2015 skrev 2015-04-21 12:50:35 följande:

Hej!!
    Idag tar jag tredje tabletten med Pergotime. Letrozol gjorde ingen skillnad. Har ett "Pergobarn" sedan tidigare (2 år ) så hoppas att detta fungerar nu när Pergotime äntligen finns att köpa igen.

hej!  hur går det? :) 
    Vincent 080622
Svar på tråden Pergotime, följas åt?