• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • flamingo

Jag kommer börja ca 11 augusti

• Geléhallon89
    kdbo skrev 2013-07-25 16:05:14 följande:
    Jag kommer börja ca 11 augusti
    Okej, är det första gången med pergo? :)
  • flamingo

Fick mens imorse, måste ha fattat min kropp helt fel... Så nu är det dags för första pergotime:)

• Geléhallon89
    kdbo skrev 2013-07-26 11:43:52 följande:
    Fick mens imorse, måste ha fattat min kropp helt fel... Så nu är det dags för första pergotime:)
    Okej, ja i ett sådan här fall så gör det inget om den kommer. heh  Jag har tagit 2a tabletten idag. Sticker i äggstockarna och måste kissa jätte ofta. Är nog bara dem biverkningarna jag fått än så länge. :P  jag tycker detta är riktigt spännande :) 
  • flamingo

Ja så känner jag också:) när har du tid för vul? 1a gången för dig? Har du också pcos?

• Geléhallon89
    kdbo skrev 2013-07-26 13:01:50 följande:
    Ja så känner jag också:) när har du tid för vul? 1a gången för dig? Har du också pcos?
    jag har tid den 5. sj? :) får du ha sex innan du vart på vul? vi ska ha de den 2 & 4 och 7 sa han.  men vissa skriver att dem inte får ha sex innan dem vart på vulet. :/ Aa första gången så jag har sååå stora förhoppningar även fast jag vet att de för vissa inte funkar direkt heh..  Ne jag har mens som vanligt men väldigt dåliga äl så när jag väl blir gravid så fastnar inte ägget riktigt så haft 5missfall och ett MA. 
  • flamingo

Och pergotime ger starkare äl och därför lättare för ägget att fästa? Ingen har sagt ngt om art vi inte får ha sex innan utan bara läst det jag med. Om man har sex precis innan vul så känns det ju som vul förlorar sitt syfte? Har ingen tid än ska ringa idag, vilken cykeldag ska du dit på? Är inte femte lite sent?

• Geléhallon89
    kdbo skrev 2013-07-26 13:26:27 följande:
    Och pergotime ger starkare äl och därför lättare för ägget att fästa? Ingen har sagt ngt om art vi inte får ha sex innan utan bara läst det jag med. Om man har sex precis innan vul så känns det ju som vul förlorar sitt syfte? Har ingen tid än ska ringa idag, vilken cykeldag ska du dit på? Är inte femte lite sent?
    Något sådan vet inte riktigt vad han sa men jag är glad jag fick pergotime iaf heh :)  Ja precis, tänk om vi får massa ägg och de bara dräller ut ungar heh men tror han mest vill se så att jag får starkare äl :) ..  Dag 16 ska jag på vul :)  
  • flamingo

Löjligt men jag vill verkligen inte ha tvillingar... Tror inte vi kommer ha sex dagarna innan vul och sen inte om läkaren tror att flera ägg kan komma att släppa. Enligt pappret jag fick ska jag på vul 11-12 dagar efter mensstart.

• Geléhallon89
    kdbo skrev 2013-07-26 13:42:44 följande:
    Löjligt men jag vill verkligen inte ha tvillingar... Tror inte vi kommer ha sex dagarna innan vul och sen inte om läkaren tror att flera ägg kan komma att släppa. Enligt pappret jag fick ska jag på vul 11-12 dagar efter mensstart.
    Okej, ja de är ju olika. Jag kan tänka mig tvillingar :)  aha undra varför jag ska dit så sent isf :/  fast börjar du med tabletterna på mensens första dag eller senare? jag började med dem på dag 5 nämligen
Svar på tråden Pergotime, följas åt?