• HASP

Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?

Jag vet att alla som har en "riktig" pool är skyldig att ha nån form att skydd runt sin pool och/eller ovanpå själva poolen så att inga barn ska ramla i och drunkna. Nu undrar jag hur det är med såna här vanliga trädgårdspooler som var och varannan människa har i sin trädgård. Såna blåa som står ovan jord, som finns i olika storlekar. Hur skyddar man barnen från dessa? Har nyligen köpt en sån pool själv och jag är jätterädd för att våran treåring ska ramla i om han är utomhus själv i trädgården. Vi har ett sånt poolskydd som man drar över men det skyddar ju knappast, skulle han klättra upp på det så åker hela överdraget ner i vattnet ju. Ska man inte våga låta honom vara ute själv längre? Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?
  • pluvdo

Jag tömmer den och vänder den upp-och-ner efter varje användning.

• viseversa

Pluvdo. Tror ts menar dom STORA. Inte dom små plaskbassängerna man har i trädgården.

• HASP

Vår pool innehåller 4000 liter, blir lite jobbigt att tömma och fylla varje dag ;) menar en sån stor som man har pump och klor till.

• HASP

Viseversa, har du också en sån pool som jag menar?

• HASP

Pluvdo, såg nu att den du har rymmer 2000 liter så den är ju också ganska stor! Måste ju vara asjobbigt att fylla den så ofta?

• pluvdo
    viseversa skrev 2013-07-14 23:44:47 följande:
    Pluvdo. Tror ts menar dom STORA. Inte dom små plaskbassängerna man har i trädgården.
    Den rymmer ändå 2419 liter, så jag skulle inte direkt vilja kalla den för en liten plaskbassäng.
  • HASP

Vilken vattenräkning ni måste få?! Och vattnet kan ju aldrig hinna värmas upp?

• pluvdo
    HASP skrev 2013-07-14 23:50:36 följande:
    Pluvdo, såg nu att den du har rymmer 2000 liter så den är ju också ganska stor! Måste ju vara asjobbigt att fylla den så ofta?
    Nja, så värst jobbigt är det inte. Bara kanske att det dels tar tid att fylla den och dels är lite jobbigt att gå runt och rätta till den så botten är utplattad och att jag även måste känna efter med fötterna längsmed botten så det inte sticker upp några pinnar ur gräsmattan som måste dras bort med tång innan poolen kan fyllas helt. Förra året gick poolen vi hade då sönder eftersom det stack upp en pinne ur gräset. Det var förresten bra på sätt och vis eftersom den poolen var nästan lika stor, men uppblåsbar så jag var tvungen att stå och pumpa den i en timme eller så innan den kunde börja fyllas på. Samt tappa ur luften efter varje användning.
Svar på tråden Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?