• HASP

Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?

Jag vet att alla som har en "riktig" pool är skyldig att ha nån form att skydd runt sin pool och/eller ovanpå själva poolen så att inga barn ska ramla i och drunkna. Nu undrar jag hur det är med såna här vanliga trädgårdspooler som var och varannan människa har i sin trädgård. Såna blåa som står ovan jord, som finns i olika storlekar. Hur skyddar man barnen från dessa? Har nyligen köpt en sån pool själv och jag är jätterädd för att våran treåring ska ramla i om han är utomhus själv i trädgården. Vi har ett sånt poolskydd som man drar över men det skyddar ju knappast, skulle han klättra upp på det så åker hela överdraget ner i vattnet ju. Ska man inte våga låta honom vara ute själv längre? Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?
  • pluvdo
    HASP skrev 2013-07-14 23:53:41 följande:
    Vilken vattenräkning ni måste få?! Och vattnet kan ju aldrig hinna värmas upp?
    Bor i lägenhet och betalar inte för vattnet. Jag drar slangen från badrummet så då kan jag välja temperaturen själv. :)
  • viseversa

Nej vi har ingen sån pool. Det skulle vara på balkongen då ; ). Haha nej jag undrar bara hur folket som har dessa pooler gör.

• HASP

Skönt för dig pluvdo :) här fylls det på med iskallt egetbekostat vatten som vi inte vill tömma ut efter varje badning :)

Någon annan som har tips på hur man skyddar? Tror inte jag är ensam om att ha en sån här pool här på FL :)

• HASP

Jatack var köper jag en sån? Som man fäster i backen med tältpinnar eller nåt :)

• Elsis

Vi lyfter bort stegen, och den kan barnen inte sätta tillbaka. Kanten är såpass hög att de inte har möjlighet att nå upp utan stege, vi har heller inga trädgårdsmöbler i närheten, de närmsta är dessutom av trä och för tunga för barnen att flytta. Mina barn, som är fyra och två, leker dock inte ute ensamma, eftersom vi har en naturtomt med berg och skog runtomkring.

• HASP

Okej Elsis, där har ni ju en bra lösning! Synd att den inte funkar för mig, min pool är typ 75 cm hög och sonen skulle utan problem kunna klättra över kanten :(

• Jimman

Vårt poolskydd åker inte i om man hoppar upp på det ? Har ni satt det rätt ?

• HASP

Vi har visserligen inte provat om det åker i men det tar jag för givet då det bara är ett stort plasttygskynke typ? Det är ju inget stabilt material. Kanske skulle prova att slänga upp sonen när det sitter på.

• pluvdo

De flesta verkar dock förlita sig på att ett poolöverdrag (eller om ens det) räcker för att hålla olyckor borta, så...

Svar på tråden Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?