• My opinion

Vad gör man när barnet öppnar bilbältet under körning

Hej. Sonen har börjat öppna sitt bilbälte själv. Först var det när vi stannade och han ville komma ut snabbt men nu skedde det under körning. Någon som vet om det finns något som gör det svårare att öppna bilbälteslåset? Han sitter i bältesstol så det är bilen bälte det är frågan om. Vi kan inte klara vardagen utan att åka bil med honom och det går inte att ha honom lös i bilen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-12 22:38
    Eftersom jag blev uppmanad att ge mer info kommer den här. Sonen har autism, inte för att jag tror det spelar någon roll eftersom jag vet flera som saknar denna eller annan diagnos som har samma problem. Men det innebär ändå att jag inte har någon nytta av att få veta hur ni anser att barn bör göra utan jag vill gärna ha hjälp med en teknisk lösning. Ni som vill tala om hur ni anser att andras barn ska uppträda får hitta en annan tråd, tack till er som givit konstruktiva råd eller erbjudit er att söka efter konstruktiva lösningar , tack på förhand till er som ger konstruktiva råd fram över.

• Svar på tråden Vad gör man när barnet öppnar bilbältet under körning
  • Lena

Sitter han i bältesstol är han minst 4år så varför lyssnar han inte när ni säger till honom?

• Tirem

Lena:
    För att han är ett barn och barn lyssnar inte alltid!

• Tirem

Min son gjorde det en gång, jag bromsade in ganska hårt, (efter att tittat i backspegeln), vände mig om och sa extremt tydligt att gör du det en gång till får du gå hem!
    Han blev livrädd och har ALDRIG pillat på bältet igen...

Självklart hade jag inte låtit sonen gå hem!!!

• duntoss

Jag såg ett sånt lås en gång på loppis, man fäster över det bältesknäppet. Måste googla lite på det, vet ju hur den såg ut. Återkommer....

• Lena

Mitt stora barn lyssnar på sådana saker när vi förklarar varför man inte får. Mycket annat lyssnar hon inte på men bälte i bilen sitter i märgen hos oss alla.

• Jimman

En 4 åring bör förstå om man berättar riskerna

• Tirem

Men en 4 åring är fortfarande ett barn även ifall den förstår riskerna! En 4 åring testar gränser...
    Min 5 åring testar gränser varje dag, senast idag hoppade han från bryggan på djupt vatten. Trots att han inte kan simma och vet vad som händer ifall han inte får hjälp upp.

• Jimman

Oj har aldrig nån av mina gjort i den åldern o ingen jag känner heller

• My opinion

Min son har autism. Men han är inte ensam om att inte alltid lyssna på tillSägelser. Tillsägelser är ingen lösning utan vi behöver en teknisk lösning.

• My opinion
    duntoss skrev 2013-07-12 21:17:31 följande:
    Jag såg ett sånt lås en gång på loppis, man fäster över det bältesknäppet. Måste googla lite på det, vet ju hur den såg ut. Återkommer....

Vore jättebra om du hittar det på nätet.
Svar på tråden Vad gör man när barnet öppnar bilbältet under körning