• Serhad

Min 17 åriga dotter är tillsammans med en 27 årig man!

Fick under dagen reda på att min 17 åriga dotter är tillsammans med en kille/man på 27 år. Jag frågade hur länge dem har varit tillsammans och hon sa att dem varit tillsammans i ca 2 år.

Vill nu förbjuda dem att träffa varandra! Det är är inte okej, eller vad tycker ni? Obestämd

Blev riktigt chockad och vet inte vad jag ska säga eller göra. Killen verkar vara helt okej, men ålderskillnaden!

• Svar på tråden Min 17 åriga dotter är tillsammans med en 27 årig man!
  • Mineralvatten
    Serhad skrev 2013-07-09 22:26:55 följande:
    Fick under dagen reda på att min 17 åriga dotter är tillsammans med en kille/man på 27 år. Jag frågade hur länge dem har varit tillsammans och hon sa att dem varit tillsammans i ca 2 år.

Vill nu förbjuda dem att träffa varandra! Det är är inte okej, eller vad tycker ni? Obestämd

Blev riktigt chockad och vet inte vad jag ska säga eller göra. Killen verkar vara helt okej, men ålderskillnaden!

om du förbjuder henne så kommer hon hitta sätt att träffa honom ändå.
    jag var 17 när jag träffade min första stora kärlek, han var då 23. men å andra sidan så var jag 1 månad från att fylla 18.
  • MammaMea

Jag träffade en kille när jag var 17 och han 27. Ärligt talat så är det ju bara en siffra? Personen bakom är det man skall leta efter! Tycker i alla fall jag!

• MrsPenn
    MammaMea skrev 2013-08-12 14:14:15 följande:
    Jag träffade en kille när jag var 17 och han 27. Ärligt talat så är det ju bara en siffra? Personen bakom är det man skall leta efter! Tycker i alla fall jag!
    Vilken TJUGOSJUÅRING, snart trettio, är intresserad av en gymnasiejänta?
    Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • finskaflikkan

Är gift med en som är 14år äldre än jag. 
    Min ena syrras sambo är 20år äldre än hon. Dom har barn ihop och mår bra!

Den andra syrran hade en kille som också va 15år äldre (inte ihop längre dock!)

Åldern spelar som sagt inte roll om båda är med på det, är kära och lyckliga!  

• finskaflikkan
    studentbruttan29 skrev 2013-07-09 23:40:38 följande:
    För att en vuxen man på 35 inte ska ha sex med en tonåring på 15 år. 
    inte SKA ha? vem har sagt det? Står de så i lagen? Drömmer
  • finskaflikkan
    FruMa skrev 2013-07-10 05:38:00 följande:
    Till er som undrar... Jag sökte inte en substitutpappa, utan en livspartner - som jag fann i min make. Vi har nu varit gifta i två år, förlovade i tre år innan dess. Bott ihop sedan 2009. Dottern är 3 månader nu.

Det är inget fel i huvudet på någon av oss två, båda är normalt funtade och allt fungerar verkligen perfekt mellan oss. Är glad att han är lite äldre just för hans kunskap, erfarenhet och ändå vilja att utforska allt på nytt med mig, som om han utforskar det för första gången. Känns magiskt underbart...!

De enda som reagerar på skillnaden i ålder är just de som bara ser det som en siffra. Våra vänner har inte brytt sig det minsta utan välkomnat kompisens partner utan frågor och fördomar.
    Lilla E skrev 2013-07-10 09:48:51 följande:
    Mina föräldrar var också skeptiska i början. Jag 17 år och han 29. De försökte att förbjuda och hota med utegångsförbud osv. Jag som alltid hade varit en ängel, det blev en chock.

Efter 3-4 mån insåg dem att detta är en kille som faktiskt inte är elak eller slår, som verkar som en bra kille. Vad finns det då att förbjuda? De lärde känna honom istället för att sätta sig på tvären.

Detta var 6 år sedan. Vi har en son på 2 år och gifter oss om 4 veckor. :)

• JonteTheSon
    MrsPenn skrev 2013-08-12 14:33:51 följande:
    Vilken TJUGOSJUÅRING, snart trettio, är intresserad av en gymnasiejänta?
    Hur gammal är din pojkvän!?
  • MrsPenn
    JonteTheSon skrev 2013-08-12 15:05:52 följande:
    Hur gammal är din pojkvän!?
    Vad har det med saken att göra? Vi är båda vuxna!
    Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • JonteTheSon
    MrsPenn skrev 2013-08-12 15:25:31 följande:
    Vad har det med saken att göra? Vi är båda vuxna!
    Det är dem också. Man är mer vuxen när man är tonåring... I din ålder skulle jag nog säga pensionär ;)
Svar på tråden Min 17 åriga dotter är tillsammans med en 27 årig man!