• Serhad

Min 17 åriga dotter är tillsammans med en 27 årig man!

Fick under dagen reda på att min 17 åriga dotter är tillsammans med en kille/man på 27 år. Jag frågade hur länge dem har varit tillsammans och hon sa att dem varit tillsammans i ca 2 år.

Vill nu förbjuda dem att träffa varandra! Det är är inte okej, eller vad tycker ni? Obestämd

Blev riktigt chockad och vet inte vad jag ska säga eller göra. Killen verkar vara helt okej, men ålderskillnaden!

• Svar på tråden Min 17 åriga dotter är tillsammans med en 27 årig man!
  • studentbruttan29
    Fjällan skrev 2013-07-09 23:39:35 följande:
    Hur kan ni sitta och skriva usch?
    För att en vuxen man på 35 inte ska ha sex med en tonåring på 15 år. 
  • Zayco

Det man är mest rädd för med äldre män är ju att dom kan utnyttja de yngre damerna, men eftersom dom varit tillsammans i två år och verkar vara någorlunda seriöst så skulle jag inte lägga ner så mycket tankar kring det? Låt dom vara istället. Försöker du förbjuda så kommer hon att vilja det ännu mer.

• castafiore
    studentbruttan29 skrev 2013-07-09 23:40:38 följande:
    För att en vuxen man på 35 inte ska ha sex med en tonåring på 15 år. 
    Bestämmer vem?

Ts, jag var 4 år äldre än din dotter när jag träffade min 10 år äldre man. Nu 15 år senare är vi gifta, hus och två små barn, och lyckligare än någonsin.
  • studentbruttan29
    castafiore skrev 2013-07-09 23:44:48 följande:
    Bestämmer vem?

Ts, jag var 4 år äldre än din dotter när jag träffade min 10 år äldre man. Nu 15 år senare är vi gifta, hus och två små barn, och lyckligare än någonsin.
    Lite moral måste väl ändå finnas kvar i världen. 
  • Vitrysk hockeyhjälte

25-åringar som blir ihop med 15-åringar är generellt inte de vassaste knivarna i lådan.

• Bonsaiii

Skillnaden på 24 och 32 är inte lika stor som 17 och 27! Då menar jag inte bara i antal år utan även livserfarenhets mässigt. När man är 17 går man fortfarande i skolan, får inte komma in på krogen, får inte rösta osv. Man är ett barn. Är man 24 så har man åtminstone levt lite längre och hunnit uppleva en del av livet.
    10 är ingen skillnad när man är lite äldre som 30 och 40.
    En 17 åring blev byxmyndig för 2år sen!!

• Lillusen

Ålderskillnaden mellan en kvinna på 17 år och en man på 27 år är inte så otroligt stor utvecklingsmässigt. Har hon precis fyllt 17 eller fyller hon 18 i år? Sen beror det på personen, jag var 34 när jag träffade min man som då var 24, han var 17 år yngre än mitt ex men känns som det skulle vara tvärtom

Svar på tråden Min 17 åriga dotter är tillsammans med en 27 årig man!