• Serhad

Min 17 åriga dotter är tillsammans med en 27 årig man!

Fick under dagen reda på att min 17 åriga dotter är tillsammans med en kille/man på 27 år. Jag frågade hur länge dem har varit tillsammans och hon sa att dem varit tillsammans i ca 2 år.

Vill nu förbjuda dem att träffa varandra! Det är är inte okej, eller vad tycker ni? Obestämd

Blev riktigt chockad och vet inte vad jag ska säga eller göra. Killen verkar vara helt okej, men ålderskillnaden!

• Svar på tråden Min 17 åriga dotter är tillsammans med en 27 årig man!
  • Burberry

So what? Hon är faktiskt 17, snart myndig alltså. Låt dem vara. Har det hållit på i två år redan så verkar de ju trivas med varandra, och lyckliga. Och 10 år är faktiskt inte så stor ålderskillnad, när hon är en bit över 20 är det ingen som reagerar på det. Och egentligen är det inget som angår dig, det är dotterns val vem hon vill vara tillsammans med. Elller är du kanske avundsjuk?

• Tokstolla
    Burberry skrev 2013-07-10 10:01:28 följande:
    ... Elller är du kanske avundsjuk?
    Här har vi en förälder som bryr sig och som engagerar sig i sina barn. Hon söker råd i hur hon ska göra. 

Finns ingen anledning att vara dryg! 

• modsey

nu skiljer det kanske mycket i siffror, när en är 17 år.
    Men om några år, när din dotter är 27 år och han 37 år känns skillnaden mindre.

Du kan inte göra något heller, utan som flera sagt; lär känna honom och se vart det leder.

• zemer

Om han är snäll och behandlar henne bra så kan jag inte se att åldern är nått problem. Min mans kusin träffa en tjej när han va 26 och hon skulle fylla 17 precis. När hon va 18 gifte dom sig och väntar nu sitt första barn. Dom är lyckliga och åldern är inget problem.

• Rakad Apa
    FruMa skrev 2013-07-10 05:38:00 följande:
    Till er som undrar... Jag sökte inte en substitutpappa, utan en livspartner - som jag fann i min make. Vi har nu varit gifta i två år, förlovade i tre år innan dess. Bott ihop sedan 2009. Dottern är 3 månader nu.

Det är inget fel i huvudet på någon av oss två, båda är normalt funtade och allt fungerar verkligen perfekt mellan oss. Är glad att han är lite äldre just för hans kunskap, erfarenhet och ändå vilja att utforska allt på nytt med mig, som om han utforskar det för första gången. Känns magiskt underbart...!

De enda som reagerar på skillnaden i ålder är just de som bara ser det som en siffra. Våra vänner har inte brytt sig det minsta utan välkomnat kompisens partner utan frågor och fördomar.

En normalt funtad man på snart 40 år blir inte tillsammans med en 17 åring. Det är bara fucked up! Är nästan lite hebefil varning.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • JonteTheSon

Jag har en lite regel som jag kallar för 10 year rule. Alltså så länge ena partnern är högst 10 år äldre så är det ok. håller själv på att flirta runt med 19 åringar och sånt Drömmer

• Ewmacita
    FruMa skrev 2013-07-10 05:38:00 följande:
    Till er som undrar... Jag sökte inte en substitutpappa, utan en livspartner - som jag fann i min make. Vi har nu varit gifta i två år, förlovade i tre år innan dess. Bott ihop sedan 2009. Dottern är 3 månader nu.

Det är inget fel i huvudet på någon av oss två, båda är normalt funtade och allt fungerar verkligen perfekt mellan oss. Är glad att han är lite äldre just för hans kunskap, erfarenhet och ändå vilja att utforska allt på nytt med mig, som om han utforskar det för första gången. Känns magiskt underbart...!

De enda som reagerar på skillnaden i ålder är just de som bara ser det som en siffra. Våra vänner har inte brytt sig det minsta utan välkomnat kompisens partner utan frågor och fördomar.
  • illerthriller

Är han en bra kille är det väl inga problem? Det är hennes liv och val. 
    JAg dras bara till äldre, kan inte tänka mig ett förhållande med nån i min egen ålder. Om han är bra eller inte sitter inte i åldern..

• MrsPenn
    Serhad skrev 2013-07-09 22:26:55 följande:
    Fick under dagen reda på att min 17 åriga dotter är tillsammans med en kille/man på 27 år. Jag frågade hur länge dem har varit tillsammans och hon sa att dem varit tillsammans i ca 2 år.

Vill nu förbjuda dem att träffa varandra! Det är är inte okej, eller vad tycker ni? Obestämd

Blev riktigt chockad och vet inte vad jag ska säga eller göra. Killen verkar vara helt okej, men ålderskillnaden!

Så smått äckligt att de varit tillsammans sen hon var 15 och han var 25... När man är 15 är ju ingen kille äldre än 17 intressant ju.... Men det kanske bara var jag.

Du kan tyvärr inte förbjuda dem att träffas då hon är över 15. Men du kan ´prata med henne, och berätta om din oro.

Iaf, du behöver nog inte oroa dig, hon kommer dumpa honom om max ett år.
    Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
Svar på tråden Min 17 åriga dotter är tillsammans med en 27 årig man!