• vackra ängel

Jag förlorade min son i trafiken- 'förövaren' var hans pappa!

Jag förlorade min son, Ozzy, i trafiken. Jag väcktes exakt kl.06.00 en fredag morgon av att det knackade på min ytterdörr. Yrvaken öppnar jag & möter det som är en förälders värsta mardröm- 2 polismän. Vi skyndade verkligen för att hinna till sjukhuset innan det skulle vara försent, men det var försent när vi kom fram!!!
    Polisen berättade för mig att (min sons pappa hade haft han just den natten) det hade skett en "bilolycka" där min sons pappa var föraren. "bilolyckan" orsakades av snöoväder, ishalka samt RATTFYLLERI... Som då orsakade att min sons liv släcktes- medans hans 'pappa' klarade sig m ett skrapsår i pannan!
    Sen visar det sig att han har inte ens vettet, modet, manligheten att STÅ FÖR SITT BROTT!!!! Utan förs m klassikern; jag drack efter krocken, innan ni poliser å' ambulans kom t platsen.
    Jag har fortf inte gått vidare, jag gråter å' sörjer fortf varje dag!!! Skriver till/om Min Vackra lilla Ängel- som jag kallar han- flera ggr varje dag, överallt. Pratar m/till/om min Ozzy varje dag!
    Hur kan jag gå vidare? Hur kan jag förstå att jag får bli lycklig igen å' jag får se framtiden?
    Någon som vet, har tips el råd?
    Kram j.

• Svar på tråden Jag förlorade min son i trafiken- 'förövaren' var hans pappa!
  • Indianica
    vackra ängel skrev 2013-08-19 22:43:23 följande:
    Jag försöker å' försöker, dag efter dag,
    Hoppas och söker, men är fortfarande svag. Vill av hela mitt inre veta, att du det bra har. Få slippa dygnet runt leta- efter ett slags bevis eller svar.
    Vi ska ses alldeles snart- jag o du- men behöver höra var du finns, jag kommer inte nu, men begåvats du var du är- då jag minns! Jag Älskar Dig Mitt Saknade Lilla Barn! Min son!!!
    Jag beklagar sorgen.

Denna dikt tycker jag är fin. Ni kommer att mötas igen, men just nu finns han "över allt"  omkring dig och han har det bra. Där han är nu finns det inga sorger och ingen smärta. Det är jag övertygad om. Mne jag tror inte det är meningen att de döda och levande ska ha kontakt. De döda ska få vila i frid och leva i våra hjärtan tills vi ses igen. Kanske kan du få hjälp av att samtala om din son och det som hänt med någon på kyrkan? Kram!

Gråt inte vid min grav.
    Jag finns inte där
    Jag finns i solens spegelblänk på fjorden.
    Jag finns i vindens lek över sädesfälten.
    Och när Du en tidig morgon
    väcks av fåglars kvitter
    är det min röst Du hör.
    Så gråt inte vid min grav.
    Jag är inte död.
    Jag har bara gett mig av  

• vackra ängel

Såna fina medd ni alla svarar med! Jag blir så rörd, tacksam. Trodde aldrig när jag blev medlem o skrev första gången, att jag skulle få sån 'uppbackning' eller att jag skulle känna som jag gör!?! Även om det inte gör sorgen mindre, så känner jag mig så mkt mindre ensam..hoppas jag gör mig förstådd..? Tack! För att ni finns o för alla ord o kramar mm!!! Kram tillbax till er goa stöttande underbara hjärtan!! Jezziy

• Johannniii

Sänder massor med styrka! Önskar dig ett lyckligt liv trots detta hemska. Du kommer aldrig över det men lär dig leva och hantera det. Tänk nu på dig själv, lev och gör saker som får dig att må bra. Önskar jag kunde krama dig tills du blev av med smärtan du bär inom dig... KRAM

• vackra ängel

Åh TACK!! Jag försöker ta en dag i taget. Idag denna vackra lördag ska jag hälsa på min ängel med en fin blomma att plantera! Det är svårt att gå till graven men ändå är det enda platsen jag känner frid och känner mig nära. Där vågar jag gråta ut faktiskt, det känns tryggt på nåt 'konstigt' sätt. Tack igen. Och kramar från mig.

• smulan13

Det värsta har hänt dig. Ni kommer att ses igen. Han har det bra. Det värsta är för dig som sörjer. Det kommer att ta tid, men sörj så länge du behöver. Massa kramar till dig och OzzyHjärta

• vackra ängel

Jag vill så gärna tro att han har det bra! Jag vill tro att han är med min låtsaspappa, min x-a bror o min svärfar, (min nuvarande mans pappa, ej ozzys far) JAG VILL SÅ GÄRNA TRO DET! Men...?

• Johannniii

Det finns ljus efter döden. Det sa dom på radion att dom kommit fram till för ett tag sedan. Så du måste tro!! Tro är det som tar oss framåt! Kram

• En mormor

Det som hänt dig är det absolut värsta som kan hända i livet. Glömma kan man aldrig göra, men tiden lindrar smärtan, även om du inte kan tro det nu.
    Jag vill gärna berätta en sak som hände en vän till mig. För många år sedan kontaktade hon ett medie för att få kontakt med en anhörig (sin bortgångna pappa). Under seansen sade mediet att hon fått kontakt med en äldre man som hade fullt upp med att ta hand om ett litet barn. Min vän förstod genast att det gällde hennes pappa och lillebror som dog när han var ett år. Det egendomliga var att mediet inte kände till något om min väns liv över huvud taget.
    Det här har hänt i verkligheten och jag är övertygad om att din lille son blir väl omhändertagen av dina anhöriga som gått bort. 

• vackra ängel

Tack till dig 'mormor'.

Jag tror, eller hoppas i.a.f. att min ozzy blir omhändertagen där uppe i himlen. Jag vill tro, att min 'pappa' (den man som jag såg som far eftersom min biologiska förlorade den rätten tid i mitt liv) men att han skyddar ozzy! Och att min 'x-a storebror' busar med ozzy! Jag tror även att min svärfar- min nuvarande sambos far, som verkligen stöttat o funnits för mig- äntligen fick möta min ängel. Jag VILL VERKLIGEN HOPPAS att det är så, för det är det som ger mig lite trygghet om att min ängel inte är ensam!

Det var en fin berättelse du skrev o jag tror på det o att det är så! För livet kan väl ändå inte bara ta slut här? Någonting måste väl ändå finnas efter detta!?! Kram o tack igen för dina ord!

• En mormor

Hej igen,
    Jag har svårt att tro att allting skulle vara slut efter det här livet. Jag är lite medial och har upplevt mycket i livet som tyder på att det finns en fortsättning i en annan slags dimension för oss sedan. Där vi kommer att möta dem igen som gått bort före oss. Det måste ju också betyda att vi inte blir ensamma då, utan att det finns någon där som tar hand om oss när vi kommer. (Jag är varken religiös eller någon svävande person utan står stadigt med fötterna på jorden). Men jag har alltför många upplevelser/bevis för att det finns "en fortsättning" för att kunna bortförklara allting.

Önskar att jag kunde hjälpa dig mer, så du kunde få bekräftat det du vill veta. Men tyvärr räcker jag inte till för det. 
    Men jag är ändå övertygad om att din lille pojke har det bra och blir väl omhändertagen.
    Vill absolut inte "pracka på" min tro på andra personer, men detta är vad jag själv upplevt.
    Försök att ta hand om dig själv och din lilla dotter som behöver sin mamma. Önskar dig allt gott! Kram

• vackra ängel

Mitt Liv blev fulländat då jag blev mamma t mina två.. Älskade att vara mamma älskade allt som hörde till. När du, min älskade ozzy togs ifrån mig/oss. Då dog halva mitt hjärta! Det kommer heller aldrig bli helt el lycklig t 100%. Jag lever för jag känner att du vill det- för din storasyster. Men min själ blir aldrig densamma, någonsin! Älskar dig min vackra lilla ängel!!!!

• vackra ängel

Jag bröt ihop totalt igår kväll.

Min son är död! Mitt barn! Allt kom som en chock- trots att jag vet...men. Jag tror jag är på väg att dö inombords?! Hur fortsätter jag orka leva med allt?

• Johannniii

Usch jag mår dåligt när jag läser det du skriver.. Kan ju inte ens tänka mig hur du då känner dig.. Det går aldrig att laga.. Man får lära sig leva med det.. Men kan man någonsin lära sig det? Jag känner så innerligt med dig och önskar jag bara kunde krama om dig hårt.. Även om det inte tar din son tillbaka så åtminstone försöka dela smärtan med dig.. Jag finner inga fler ord för jag vet att ingenting kan laga dig. Kan bara säga.. Du är inte ensam. Det finns folk omkring dig som delar smärtan med dig

• vackra ängel

Tack J. Även om det inte tar bort smärtan osv, så blir jag så tacksam över dina ord! Jag vet att jag inte är ensam, men jag är ensam i mig själv. Jag har min familj men jag har ingen jag kan dela allt med- som har gått igenom samma. Känner mig ensam, splittrad, trasig, tom, full av alla dåliga känslor o tankar, vilsen, ja allt?! Tack åter igen för dina ord. Kramar i massor!

• Johannniii

Jag hoppas du på något sätt finner någon typ av frid, trots detta famlande i mörker! Önskar dig allt gott och att du på något vis skall känna lycka och glädje igen

• mormor Anna

Jag blir orolig för dig, när jag läser hur dåligt du mår. Kan du tänka dig att prata med någon professionell person? Läser att du har anhöriga att prata med och det är bra att dom finns. Men ibland kan det vara bra att få prata med någon utomstående som är utbildad och förstår vad man går igenom. Någon som lyssnar och kanske kan hjälpa så man klarar av att gå vidare.  
    Jag har själv gått igenom en djup depression och vet vad det kan betyda att få hjälp "utifrån". 
    Man kan kontakta sin vårdcentral för råd om var man ska vända sig.

Önskar så att jag kunde hjälpa dig. Känner så med dig, och det är många fler som gör. 

PS Skrev tidigare till dig under sign. "En mormor". Har gått ur som medlem i Familjeliv pga en händelse.      

• vackra ängel

Mormor Anna. Kände att det var du.. Jo, jag har familjen, men jag kan inte prata m dom- kanske är jag en del av hindret..? Jag har förs be om professionell hjälp, senast i onsdags, men jag vet inte hur det blir? Dom säger en sak men inget händer! Jag har ingen ork just nu/längre att slåss, bråka, skrika om min mänskliga rättighet o kämpa för hjälp-då sjukvården mina kontakter VET allt. JAG ORKAR INTE!

TACK FÖR DINA ORD OCH ATT DU BRYR DIG! DU ÄR EN ÄNGEL ! Önskar dig all frid ro lycka osv? Du ÄR godhjärtad- fot känner jag. Kram

• vackra ängel

Min Vackra lilla Ängel.

Du var Mitt Allt, Du var Mitt liv o min framtid.

Då du togs ifrån mig- övergick hela mitt inre från varmt till kallt.

Fanns bara maktlöshet- inte ens någon strid..

Inga ord stöttar mig- i min saknad efter dig

Ingen kram hjälper mina tårar, nästan så de än mer sårar..

Vackra Ängel, vi ses snart igen,jag lovar dig!

• Johannniii
    vackra ängel skrev 2013-10-04 21:50:32 följande:

Mormor Anna. Kände att det var du.. Jo, jag har familjen, men jag kan inte prata m dom- kanske är jag en del av hindret..? Jag har förs be om professionell hjälp, senast i onsdags, men jag vet inte hur det blir? Dom säger en sak men inget händer! Jag har ingen ork just nu/längre att slåss, bråka, skrika om min mänskliga rättighet o kämpa för hjälp-då sjukvården mina kontakter VET allt. JAG ORKAR INTE!

TACK FÖR DINA ORD OCH ATT DU BRYR DIG! DU ÄR EN ÄNGEL ! Önskar dig all frid ro lycka osv? Du ÄR godhjärtad- fot känner jag. Kram

Undebara fina.. Jag lider så med dig. Sök privat hjälp. Inte inom länstinget utan någon privat psykolog. Set har hjälpt mig. De har inga papper på tidigare ting.. De tar emot dig så som du är i deras ögon nu. Kämpa på. Det finns ljus trots allt mörker. Jag lovar, rättvisa ska skipas och du ska bli glad igen, kanske aldrig hel, men kanske finner du något att fylla lite av tomrummet. Var stark, stå på dig, det finns ljus där framme!
Svar på tråden Jag förlorade min son i trafiken- 'förövaren' var hans pappa!