• Anonym (Crazy)

Pinsamt

Jag har verkligen ångest just nu. Är själv i relation med en man sedan många år tillbaka. Och älskar honom. Men har fått starka känslor för en kvinnlig kollega. Vi var ute nyligen och skulle  bara ha roligt och festa. Efter att jag har druckit några glas så samlar jag mod och berättar att jag har känslor för henne och att jag vill hångla med henne. Hon blev bara tyst och säger sen ”det var jättegulligt att du har känslor för mig, men jag är trött just nu”. Vi hade druckit en del och det  var sent på natten. Vi skildes åt och det hände inget.

Vad fan skall jag göra nu? Det är så pinsamt att jag dör. Vi sitter på samma arbetsplats och träffas dagligen. Hon säger ingenting och jag skäms så mycket. Nu vet hon i alla fall hur jag känner och jag vill inte förlora henne som vän.

Jag vill prata med henne om det men vågar inte. Vad skall jag göra?????

• Svar på tråden Pinsamt
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Crazy) skrev 2013-07-01 13:00:41 följande:

Jag har verkligen ångest just nu. Är själv i relation med en man sedan många år tillbaka. Och älskar honom. Men har fått starka känslor för en kvinnlig kollega. Vi var ute nyligen och skulle  bara ha roligt och festa. Efter att jag har druckit några glas så samlar jag mod och berättar att jag har känslor för henne och att jag vill hångla med henne. Hon blev bara tyst och säger sen ”det var jättegulligt att du har känslor för mig, men jag är trött just nu”. Vi hade druckit en del och det  var sent på natten. Vi skildes åt och det hände inget.

Vad fan skall jag göra nu? Det är så pinsamt att jag dör. Vi sitter på samma arbetsplats och träffas dagligen. Hon säger ingenting och jag skäms så mycket. Nu vet hon i alla fall hur jag känner och jag vill inte förlora henne som vän.

Jag vill prata med henne om det men vågar inte. Vad skall jag göra?????

jobbigt läge liksom. jösses!!!
    Har du nyss kommit på att du är bi eller har du varit med kvinnor tidigare?
  • Anonym (Crazy)

Jag har har aldrig varit med en kvinna förut och det är bara "Hon" jag är verkligen attraherad av och tycker om henne verkligen.

Jag måste prata med henne snart annars så dör jag snart :)

• Anonym (jobbigt)
    Anonym (Crazy) skrev 2013-07-01 13:08:56 följande:
    Jag har har aldrig varit med en kvinna förut och det är bara "Hon" jag är verkligen attraherad av och tycker om henne verkligen.

Du måste uppdatera vad som händer!!
    fan, försök släta över det lite, eller hmm, jag vet inte.. riktigt jobbigt.
    Jag är som sagt väldigt nyfiken vad som händer.

håller tummarna att det går bra!
  • Anonym (Crazy)

Vad skulle du gjort i min sits?

• Anonym (jobbigt)
    Anonym (Crazy) skrev 2013-07-01 13:31:45 följande:
    Vad skulle du gjort i min sits?
    Ni verkar ju vara vänner så jag hade nog tagit nåt tillfälle ensam med personen och försökt att prata med denne i lugn och ro.

Du tog ju en chansning när du stötte på henne och det gick inte hem. Hade det gjort det så hade du ju ändå haft ett annan minst lika stort bekymmer i och med att du säger att du älskar din kille.

Han kanske inte delar/tycker om dina nyfunna känslor? vad vet jag?

Beroende på hur pass bra vänner ni är så kan det ju gå åt olika håll.
    Det är ju extra jobbigt att ni delar arbetsplats såklart och jag hoppas att hon är så pass rak och ärlig att hon behåller det som hänt för sig själv.
    Människor älskar att prata bakom rygg och det vill man ju inte på sitt arbete.

Jag hade nog bett om ursäkt och att jag inte visste vad jag gjorde. typ... eller nåt.

• Med Lem

Du lär inte komma undan. Gå och prata och be om ursäkt.

Jag har sett det här hända på jobbet för kanske 10 år sen.

Den straighta tjejen och bi-tjejen (som var på mycket värre på och mycket mer allt-eller-inget) blev bästa vänner. Aldrig sängkamrater. Heterotjejen blev lite smickrad men var väldigt hetero. Dom gick ut på krog ihop.

• Anonym (gh)

Eftersom hon inte för det hela på tal kan man ju tänka sig att hon också är väldigt obekväm med situationen. Elefanten i rummet, ungefär. 

Jag föreslår att du tar ett samtal med henne och förklarar att du är glad att du sa vad du kände för nu vet du att känslorna inte är besvarade och då kan du gå vidare. Säg att du redan känner att de mer romantiska känslorna för henne börjat försvinna, att det var något tillfälligt och lite impulsivt, att du inte tänkt på det något längre tag utan känslan i stunden, påverkat av alkohol, tog över.

Jag tror det är viktigt för er kompisrelation framöver att hon får bli trygg med att du inte kommer att önska något av henne hon inte kan ge, och hon skulle nog bli lättad över att få veta att dina känslor avtar.

Jag förstår att du inte tycker det känns bra att ha sagt det du sa, och att dina känslor inte är borta, men jag tror det här är en situation då du mår bäst av att få göra lite damage control och försöka få tillbaka en bra arbets- och kompisrelation. Då får man ta till lite vita lögner ibland. Får hon trygghet med att dina känslor inte kommer att vara ett problem mellan er tror jag ni kan få tillbaka relationen ni hade förut. Jag tror det är värst just nu och blir bättre längre fram.  

Hur är dina känslor för henne idag, hoppas du fortfarande eller känns det okej ändå att du nu vet att det inte blir något mellan er? Hoppas det känns okej! 

• Anonym (jobbigt)
    Anonym (Crazy) skrev 2013-07-01 13:08:56 följande:

hallå! Vad händer? Nyfiken ju!
  • Anonym (Crazy)
    Anonym (jobbigt) skrev 2013-07-03 16:06:12 följande:
    hallå! Vad händer? Nyfiken ju!

Jag skrev mail till henne igår och förklarade hur obekväm jag känner mig och bad om ursäkt att jag satt oss i den här situationen. 

Det värsta var att hon skrev så här " Men herregud, det är absolut  ingenting att skämmas över. Vi är vuxna och kan hantera den här. Den här kommer inte förändra nåt mellan oss. Du är väldigt gullig  :) :) "
    Hon ville äta lunch med mig och betedde sig som vanligt medan jag höll på att dö  Skäms.

Idag skrev hon till mig om hur trevligt hon hade när vi var ute och att hon vill göra om det Förvånad.   Hon kom förbi min plats med en kopp kaffe.

Jag vet egentligen inte vad hon känner för mig. Bara för att hon är så förstående så är jag mer förtjust i henne. Har svårt att koncentrera mig på jobbet. Jag är egentligen inte ute efter att gifta mig med henne men skulle vilja gå ett steg längre.

Frågan är vad hon känner för mig egentligen?    
  • Anonym (gh)

Antar att det är jättesvårt att inte börja hoppas på att hon nu ser dig i ett nytt ljus och kanske visst börjar känna något för dig. 

Men samtidigt är det ju upp till henne att säga något nu iom att hon ju sagt nej redan. Har hon ändrat sig får hon ju säga till.

Jag tycker du ska försöka tolka hennes vänlighet som ett sätt att få dig att inte skämmas, ett sätt för henne att hjälpa er tillbaka till er kompisrelation. Hon verkar vara en bra tjej

• Anonym (Crazy)

Hon är definitivt en bra tjej Glad.

• paret

Så går det då man är otrogen, du är lika otrogen med en kvinna som en annan man väl?

• Anonym (Crazy)
    paret skrev 2013-07-07 18:33:35 följande:
    Så går det då man är otrogen, du är lika otrogen med en kvinna som en annan man väl?

Du låter väldigt dömande och bitter. Har faktiskt  pratat med min kille om att jag är nyfiken på tjejer och han blev tänd på tanken Flört.

.
  • Anonym (konstigt)
    Anonym (jobbigt) skrev 2013-07-01 13:04:54 följande:
    jobbigt läge liksom. jösses!!!

Har du nyss kommit på att du är bi eller har du varit med kvinnor tidigare?

Hur kan man bara byta om så där? Konstigt. Jag är hetro och kan till 100procent säga att bara tanken får mig att blä. Precis som homosexuella säger samma sak.Så då måste det betyda att du alltid varit bi. Man blir inte det bara så där.
  • paret

Så du tycker att hångla med andra är ok bara för du sagt du är nyfiken på det?
    Att han gillar tanken är säkert   bara för att han vill ha trekant.
    I våra ögon är det du gjorde oacceptabelt 

• Haskel

Om det är som du säger TS, så är min tolkning att hon "stöter" på dig. Nu är jag varken kvinna elller bi, men enligt hennes beteende verkar hon onekligen intresserad.

Kanske har hon aldrig sett sig själv som bi, och blev lite chockad när du frågade först. Kanske var hon även trött, och hade inte minsta lust för "experiment". Men kanske blev hon väldigt smickrad, när hon fick lite distans till det hela. Men gör inget förhastat, följ med och ät middag och annat hon vill göra. Smickra henne, men gör inga närmanden. Jag tror att du ganska snart kommer att förstå om hon är intresserad, eller om hon just bara vill "rädda" vänskapen. 

• februari02
    Haskel skrev 2013-07-07 20:14:53 följande:
    Om det är som du säger TS, så är min tolkning att hon "stöter" på dig. Nu är jag varken kvinna elller bi, men enligt hennes beteende verkar hon onekligen intresserad.

Kanske har hon aldrig sett sig själv som bi, och blev lite chockad när du frågade först. Kanske var hon även trött, och hade inte minsta lust för "experiment". Men kanske blev hon väldigt smickrad, när hon fick lite distans till det hela. Men gör inget förhastat, följ med och ät middag och annat hon vill göra. Smickra henne, men gör inga närmanden. Jag tror att du ganska snart kommer att förstå om hon är intresserad, eller om hon just bara vill "rädda" vänskapen. 

Jag vet egentligen inte vad hon har i sina tankar, hon beter sig som innan och är snäll jättesnäll mot mig. Förut kunde jag säga till henne att hon var" jättefin idag" men nu vågar jag inte säga nåt i fall hon tror att jag stöter på henne.

Det är så jobbigt nu att träffa henne varenda dag på jobbet och tänka på det som hände och att hon vet att jag gillar henne på alla sätt. Idag kom hon till mig med lite choklad och frågade om jag var sugen på nått söt Skäms. Hela hennes familj vet vem jag är.
  • Anonym (Man som vart med)

Ja Pinsam... vad händer när ni går ut nästa gång?? Tror faktiskt HON stöter på dig då!!!
    Vad gör du då?? Kanske dax o ta tag i fantasin...

Min fru kom för tre år sedan med en sådan fråga till mig.. Hennes väninna hade stöt på henne på en utekväll..
    Frugan hade då skrattat bort det och gick hem till mig.. Berättade vad som hänt och att hon var smickrad o lite sugen.. men ville inte vara otrogen!! Jag sa då till henne, precis som din kille, att det e OK för mig.. Tjejer funkar.. Killar e lite annat att var otrogen med!!!!
    Så nästa gång de träffades var väninnan ångerfull o bad om ursäkt!! Frugan hade då sagt att hon var smickrad o funderade på detta.. kanske prova någon gång....
    Efter två veckor var de ensamma hemma hos oss och Grovhånglade då i soffan.. Inget sex, mest kyssar o smek..
    Nu ska de strax ha 'tjejkväll' igen.. Frugan säger att sex e inte så lockande... MEEEEEN kelet o Smeket var grymt!! Helt annat o smeka o bli smekt av en tjej!!!!

Så lycka till på din nästa date!!!

• Anonym (Crazy)
    Anonym (Man som vart med) skrev 2013-07-10 10:23:58 följande:

Ja Pinsam... vad händer när ni går ut nästa gång?? Tror faktiskt HON stöter på dig då!!!
    Vad gör du då?? Kanske dax o ta tag i fantasin...

Min fru kom för tre år sedan med en sådan fråga till mig.. Hennes väninna hade stöt på henne på en utekväll..
    Frugan hade då skrattat bort det och gick hem till mig.. Berättade vad som hänt och att hon var smickrad o lite sugen.. men ville inte vara otrogen!! Jag sa då till henne, precis som din kille, att det e OK för mig.. Tjejer funkar.. Killar e lite annat att var otrogen med!!!!
    Så nästa gång de träffades var väninnan ångerfull o bad om ursäkt!! Frugan hade då sagt att hon var smickrad o funderade på detta.. kanske prova någon gång....
    Efter två veckor var de ensamma hemma hos oss och Grovhånglade då i soffan.. Inget sex, mest kyssar o smek..
    Nu ska de strax ha 'tjejkväll' igen.. Frugan säger att sex e inte så lockande... MEEEEEN kelet o Smeket var grymt!! Helt annat o smeka o bli smekt av en tjej!!!!

Så lycka till på din nästa date!!!

Det är underbart vilka härliga och förstående män ni är :)

Det har varit jobbigt dem sista dagarna på jobbet. Jag har undvikit att gå och fika med henne. Orkar bara inte sitta där och inte veta hon tycker om det hela. Skönt att man skall på semester nu, behöver komma ifrån henne. 

Idag sa hon "titta vad läcker han är som putsar fönster". Jag sa att jag inte bryr mig. Sen sa hon att hon ville bara reta mig lite. Hon gillar att se när jag är upprörd. VTF. Sen gick jag hem utan säga hej då .

Hon leker med mig bara. Så är det. Vet inte riktigt varför hon gör så.
Svar på tråden Pinsamt