• Anonym (gh)

Pinsamt

Eftersom hon inte för det hela på tal kan man ju tänka sig att hon också är väldigt obekväm med situationen. Elefanten i rummet, ungefär. 

Jag föreslår att du tar ett samtal med henne och förklarar att du är glad att du sa vad du kände för nu vet du att känslorna inte är besvarade och då kan du gå vidare. Säg att du redan känner att de mer romantiska känslorna för henne börjat försvinna, att det var något tillfälligt och lite impulsivt, att du inte tänkt på det något längre tag utan känslan i stunden, påverkat av alkohol, tog över.

Jag tror det är viktigt för er kompisrelation framöver att hon får bli trygg med att du inte kommer att önska något av henne hon inte kan ge, och hon skulle nog bli lättad över att få veta att dina känslor avtar.

Jag förstår att du inte tycker det känns bra att ha sagt det du sa, och att dina känslor inte är borta, men jag tror det här är en situation då du mår bäst av att få göra lite damage control och försöka få tillbaka en bra arbets- och kompisrelation. Då får man ta till lite vita lögner ibland. Får hon trygghet med att dina känslor inte kommer att vara ett problem mellan er tror jag ni kan få tillbaka relationen ni hade förut. Jag tror det är värst just nu och blir bättre längre fram.  

Hur är dina känslor för henne idag, hoppas du fortfarande eller känns det okej ändå att du nu vet att det inte blir något mellan er? Hoppas det känns okej! 

• Anonym (gh)

Antar att det är jättesvårt att inte börja hoppas på att hon nu ser dig i ett nytt ljus och kanske visst börjar känna något för dig. 

Men samtidigt är det ju upp till henne att säga något nu iom att hon ju sagt nej redan. Har hon ändrat sig får hon ju säga till.

Jag tycker du ska försöka tolka hennes vänlighet som ett sätt att få dig att inte skämmas, ett sätt för henne att hjälpa er tillbaka till er kompisrelation. Hon verkar vara en bra tjej

Svar på tråden Pinsamt