• Anonym (Fialotta)

Män med Thaibrudar

Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  

• Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Toboas
    Anonym (jösses) skrev 2013-07-11 11:37:55 följande:
    Vem bryr sig om vad DU uppskattar? Det var inte vad tråden handlar om.  Du är en piss i havet i denna värld. Men jag håller med om att det SYDasiatiska utseendet på thailändare, vietnameser, filippinare, kambodjaner inte är något i min smak. Däremot tycker jag om det NORDöstasiatiska utseendet som på koreaner och japaner och vissa nordliga kineser. 

Thailändska kvinnor står inte högt i kurs i Asien. Koreaner och japaner ser ofta ner på dessa folk. 
    Japaner ser ner på alla andra folk. (Om vi nu ändå ska generalisera.)
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Anonym (yes)

Nu är jag visserligen fast i ett förhållande med barn och hela kittet men om jag nu inte var där så skulle jag inte ha nått emot importbrud, fin liten späd asiat, det är nått väldigt tilltalande där.
    Nåja, får nöja mig med min överviktiga slitna svenskan så länge

• Malinka3
    Anonym (jösses) skrev 2013-07-11 11:34:35 följande:
    Det är väl inte ett dugg märkligt! Handen på hjärtat, hur många svenska kvinnor eller västerländska kvinnor för den delen ser asiatiska om än mindre thailändska män som attraktiva, sexiga och manliga? Thailändska män står inte och har aldrig stått högt i kurs hos en svensk kvinna. Ännu mindre en fattig thailändare!!! Så sluta med det snack. Det är orsaken till att västerländska kvinnor åker till Afrika eller sydeuropa och skaffar sig en afrikan eller en grek! De anses manligare oavsett hur fattiga de är.

Vi vet alla att det finns västerländska män som har föreställningen om thailändska kvinnor som sexuella undergivna objekt, och det är ju de männen som behandlar sina kvinnor dåligt, som mansgrisar. Man ska icke glömma att det finns svenska män som behandlar sina thailändska kvinnor väl och som faktiskt älskar dem. OM svenska kvinnor hade velat ha thailändska män så hade det flödat thai.

Sist men inte minst, döm inte alla asiatiska kvinnor. Asien är stort som någon sa och i Sverige finns många adopterade från Korea som inte mår bra av att folk dömer ut dem. De ser inte heller det minsta thailändska ut men den vanliga svensken ser ingen skillnad tyvärr.
    jo om man nu bara går efter utseende, men endel i tråden skrev att de kan bero på att thailändarna är ett så trevligt folk, fast det är väl antagligen ingenting svenska kvinnor bryr sig om om man utgår från hur du skriver.

Har du på något vis tagit åt dig av de jag skrev? de låter så när du skriver att jag inte ska döma alla asiatiska kvinnor, för var har jag gjort de?
  • Bergkwist85

Har "kill kompisar"  som har skaffat sej thaibrudar... en av dom ha sakt att thaibrudar är lättare att ha att göra med.
    dom gör allt hemma och är väldigt barnkära och trevliga.
    men dessa karlar som ha thaibrukar är lite specialle på sitt vis. Det har kommit mer och mer att män skaffar sej thaibrudar.
    Ofta ser man betydligt äldre män med jätte unga thaibrudar...  tycker jag faktist lite synd om thaibrudarna... det kan inte vara äkta kärlek!!!

• Anonym (hej)
    Cafe Solo skrev 2013-07-11 09:45:22 följande:
    Jag frågade en thailändare varför de aldrig är med europeiska kvinnor. Han svarade: no like big pussy.

Okej, nu är det inte helt ovanligt att thailändska män är med europeiska kvinnor, låter bara urkorkat det där, men det finns idioter i alla världsdelar Tungan ute 
  • Anonym (20)

Tycker det beror på. Om en 50-årig gubbe åker och hittar en liten thaitjej känner jag bara avsky, men om man är jämnålders så kanske man helt enkelt bara hittat någon man trivs med! Alla åker ju till Thailand nu, känner typ ingen som inte har varit där. Så klart att några måste hitta tjejer :)

• Anonym (Fialotta)
    Anonym (yes) skrev 2013-07-11 12:23:27 följande:
    Nu är jag visserligen fast i ett förhållande med barn och hela kittet men om jag nu inte var där så skulle jag inte ha nått emot importbrud, fin liten späd asiat, det är nått väldigt tilltalande där.
    Nåja, får nöja mig med min överviktiga slitna svenskan så länge

Ja då blir det lite rättvist (eftersom många thaibrudar får nöja sig med udda svenska män) Skrattande.
  • Anonym (Fialotta)
    Cafe Solo skrev 2013-07-11 09:45:22 följande:
    Jag frågade en thailändare varför de aldrig är med europeiska kvinnor. Han svarade: no like big pussy.

Kan vara en ursäkt han drar till med för att han inte kan få svenska tjejer (svennebrudar är ju relativt kräsna och ställer krav). För oss räcker det inte bara med att han har en snopp. Tror inte ens han har provat en svenska.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-07-11 18:24:56 följande:

Kan vara en ursäkt han drar till med för att han inte kan få svenska tjejer (svennebrudar är ju relativt kräsna och ställer krav). För oss räcker det inte bara med att han har en snopp. Tror inte ens han har provat en svenska.
    Fortfarande självinsikt noll i att kanske inte svenska tjejer är eftertraktade av alla män på hela jorden... 
  • Anonym (Lika men olika)
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-07-11 18:24:56 följande:

Nej för alla vill ju ha svenska tjejer.

I många kommentarer så skiner det egna föraktet igenom som de svenska kvinnorna har.

Det står aldrig: "En 50-årig man"
    utan: "En 50-årig gubbe"   alt. "En 50-årig slemmig gubbe"
    Min granne är 50 bast. Han är social, vältränad, lätt solbränd och vad jag vet har han inga psykiska problem, men skulle han fara till Thailand(vad jag vet har han aldrig varit där) så skulle han antagligen bli kallad slemmig gubbe.   
Svar på tråden Män med Thaibrudar