• Anonym (Fialotta)

Män med Thaibrudar

Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  

• Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Perplex
    Anonym (20) skrev 2013-07-11 16:14:42 följande:
    Tycker det beror på. Om en 50-årig gubbe åker och hittar en liten thaitjej känner jag bara avsky, men om man är jämnålders så kanske man helt enkelt bara hittat någon man trivs med! Alla åker ju till Thailand nu, känner typ ingen som inte har varit där. Så klart att några måste hitta tjejer :)
    Problemet är att du skulle tro att en jämngammal tjej var mycket yngre.
  • Perplex
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-07-11 18:24:56 följande:

Kan vara en ursäkt han drar till med för att han inte kan få svenska tjejer (svennebrudar är ju relativt kräsna och ställer krav). För oss räcker det inte bara med att han har en snopp. Tror inte ens han har provat en svenska.
    Svenska tjejer har krav? Knappast. Åk till en semester ö och titta på kraven som svenska tjejer har.
    Hemma i Sverige å andra sidan har dom en kravlista på 10mil som de själva knappt uppfyller en enda grej på.
  • Perplex
    Anonym (Ha!) skrev 2013-07-12 18:49:36 följande:
    Ha! "My dick is too small" låter mer troligt!
    Finns inga små kukar bara stora fittor.
  • Perplex
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-07-12 19:38:19 följande:
    Då är det säkert sant att svenska tjejer vill ha afrikaner för att de har stor snopp.

Och som sagt Thaitjejerna ställer ju inga krav på att vara kär eller ha ett bra sexliv. Hon verkar vara nöjd bara han drar in en månadslön. 
    Tittat på för mycket porr?
  • traveler
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-06-28 14:56:18 följande:

Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  

Om en svensk man har en tjej eller fru från Thailand så skulle jag inte alls tycka det var konstigt. Det är ju så många svenskar som besöker Thailand så det borde väl inte vara så konstigt
  • Sollena
    Cafe Solo skrev 2013-06-28 17:16:27 följande:
    Tjejer från Thailand tycker inte att faranger (vita män) är särskilt attraktiva. Hade de råd skulle de flesta vilja vara tillsammans med en jämnårig landsman som delar deras kultur och värderingar. Däremot har västerländska män ett rykte om att vara bra familjeförsörjare, vilket kan behövas. I Thailand förväntas barnen försörja sina föräldrar. Eftersom sönernas löner inte räcker långt ställs alla förväntningar på döttrarna. Om en sådan, särskilt från Isan, får tag i en farang är det bingo. Hans ålder spelar mindre roll. Så länge han är beredd att skicka pengar till hennes föräldrar och övriga släkt. Visserligen räcker pengarna långt på landsbygden men särskilt billigt blir det inte. Räkna med att bygga ett hus du inte äger och köpa ett antal vattenbufflar du aldrig ser röken av. Den dagen en thailändska gifter sig med en vit man utan pengar kan vi ta upp diskussionen igen. Tills dess - nä, de tycker inte vita män är snygga.
     håller med dig
  • Sollena
    Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 22:33:52 följande:
     Jag tror det ligger massor med mänskligt lidande bakom varje thaikvinnas val att komma hit och gifta sig med en man som hon knappt känner. Som hon i bästa fall har träffat i nån månad. Hur vanligt och normalt är det att vi här gifter oss så snabbt och på så lösa grunder innan vi känner varandra?

Äkta känslor är det inte, men antagligen lättnad och lycka över att slippa missären och sitt hårda liv.
    Så därför får hon nöja sig med något som kanske är bättre. Det lär ju inte vara kvinnans första val i livet att gifta sig men den okänd och flytta över halva jordklotet. Hade hon haft möjlighet att studera, att försörja sig själv hade hon säkerligen gjort det.
  • Toboas
    Perplex skrev 2013-07-29 01:17:11 följande:
    Det där är en myt som uppstått eftersom det ofta står "no english" på skyltar utanför affärerna. Varför står det så? Jo för att väldigt få japaner kan engelska.
    Nej, det är knappast därför jag skrev det. Du kan väl kolla vad FN:s utsände konstaterade:

"An independent investigator for the UN says racism in Japan is deep and profound, and the government does not recognise the depth of the problem."

news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/4671687.stm
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Godnatt
    Toboas skrev 2013-07-29 08:51:24 följande:
    Nej, det är knappast därför jag skrev det. Du kan väl kolla vad FN:s utsände konstaterade:

"An independent investigator for the UN says racism in Japan is deep and profound, and the government does not recognise the depth of the problem."

news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/4671687.stm
    Visst finns det rasism i Japan, men även en fascination över européer. På ett år var det en japansk alkoholist som var otrevlig mot mig en enda gång, och då hade jag t.o.m. en japansk flickvän och var hemma hos hennes föräldrar. Har haft mer problem med svenska flickvänners föräldrar...

Min kompis där nere hade träffat en svensk kille men blev senare brädad av en yngre förmåga. En gaijiin hunter som hon beskrev tjejen. Någon som bara är ute efter att få hybridbarn eftersom det tydligen ska anses populärt.

Som utlänning är det däremot svårt att hitta glädjeflickor om man inte har kontakter för att komma in. Ställena har väl fått erfara problematiken med utländska jättar, men det kanske är en ickefråga i den här tråden?

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Cafe Solo

Japan är antagligen världens mest rasistiska land. Men deras rasism är lite annorlunda. De ser nödvändigtvis inte andra folk (utom koreaner) som underlägsna. Bara helt annorlunda. Förutom det så gillar jag japaner (och japanska tjejer skarpt). En lustig detalj: Just nu är k-pop och Seul hetast i Asien. Thailändskor och japanskor plastikopererar sig för att likna tjejerna i gangbam-videon. 5555 :)

Svar på tråden Män med Thaibrudar