Inlägg från: Anonym (Lika men olika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lika men olika)

Män med Thaibrudar

Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 22:33:52 följande:
    Min människosyn säger att alla individer har lika värde och i dessa relationen är jämvikten rubbad redan från början. Mannen tar sig rätten och friheten att importera en fru. Jag tror det ligger massor med mänskligt lidande bakom varje thaikvinnas val att komma hit och gifta sig med en man som hon knappt känner. Som hon i bästa fall har träffat i nån månad. Hur vanligt och normalt är det att vi här gifter oss så snabbt och på så lösa grunder innan vi känner varandra?

Men hur många svenska tjejer far till Grekland på en veckas semester och sedan kärar ner sig i en snubbe därifrån? En vecka med en grek och då är det "äkta kärlek" men inte om en kille är en månad i Thailand
  • Anonym (Lika men olika)
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-07-11 18:24:56 följande:

Kan vara en ursäkt han drar till med för att han inte kan få svenska tjejer (svennebrudar är ju relativt kräsna och ställer krav). För oss räcker det inte bara med att han har en snopp. Tror inte ens han har provat en svenska.

Nej för alla vill ju ha svenska tjejer.

I många kommentarer så skiner det egna föraktet igenom som de svenska kvinnorna har.

Det står aldrig: "En 50-årig man"
    utan: "En 50-årig gubbe"   alt. "En 50-årig slemmig gubbe"
    Min granne är 50 bast. Han är social, vältränad, lätt solbränd och vad jag vet har han inga psykiska problem, men skulle han fara till Thailand(vad jag vet har han aldrig varit där) så skulle han antagligen bli kallad slemmig gubbe.   
Svar på tråden Män med Thaibrudar