• Toboas

Män med Thaibrudar

Anonym (jösses) skrev 2013-07-11 11:37:55 följande:
    Vem bryr sig om vad DU uppskattar? Det var inte vad tråden handlar om.  Du är en piss i havet i denna värld. Men jag håller med om att det SYDasiatiska utseendet på thailändare, vietnameser, filippinare, kambodjaner inte är något i min smak. Däremot tycker jag om det NORDöstasiatiska utseendet som på koreaner och japaner och vissa nordliga kineser. 

Thailändska kvinnor står inte högt i kurs i Asien. Koreaner och japaner ser ofta ner på dessa folk. 
    Japaner ser ner på alla andra folk. (Om vi nu ändå ska generalisera.)
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Perplex skrev 2013-07-29 01:17:11 följande:
    Det där är en myt som uppstått eftersom det ofta står "no english" på skyltar utanför affärerna. Varför står det så? Jo för att väldigt få japaner kan engelska.
    Nej, det är knappast därför jag skrev det. Du kan väl kolla vad FN:s utsände konstaterade:

"An independent investigator for the UN says racism in Japan is deep and profound, and the government does not recognise the depth of the problem."

news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/4671687.stm
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-08-09 19:22:39 följande:

Ja kvinnor är ju i regel mera kräsna och mindre desperata.
    Därför lever de ofta singel eller en del åker till Afrika och köper kärlek (ofta äldre kvinnor). 
    Tycker sällan att kvinnor sänker sina krav. 
    Du har inte sett vilka (svenska) stolpskott svenska kvinnor skaffa barn med?
  • Toboas
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-08-14 19:39:56 följande:

Och kvinnor (i alla fall svenska) vill ha män som beter sig som män och inte svaga män som vill bli omhändertagna.

Vet en del utländska män som tycker att svenska män är "halvbögar". 
    Du tror inte den åsikten har mer att göra med att svenska män är föräldralediga och tar hand om barn och hushåll i högre grad än många andra istället för att de har en kvinna som gör det? Det kändes som en märklig slutsats att män som vill ha en kvinna som sköter hushållet skulle ses som "halvbögar".
  • Toboas
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-08-15 19:22:18 följande:

Nej inte att de sköter om barn och hushåll.
    De menade att svenska tjejer är manliga och svenska män är kvinnliga till sättet att bete sig på. 
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-08-15 19:30:34 följande:

"Halvbögarna" tror jag de menar att en del svenska män kan vara tillbakadragna, kan prata om känslor, är modemedvetna, aningen feminina och kanske inte så matcho.

När de pratar om manliga tjejer tror jag de menar att svenska tjejer törs slå näven i bordet och säga vad hon tycker, snusa, samt att hon kan vara stor och kraftig med okvinnliga kläder.
    Ja, och hur väl tycker du att den beskrivningen stämmer på män som vill ha någon som står hemma och sköter hem och hushåll?
Svar på tråden Män med Thaibrudar