• WindNfire

Era bästa smoothies!

Är ute efter lite nya smoothierecept :) mina egna favoriter är mjölk, banan och jordgubbar eller en mera juicebaserad med päron, apelsin, persika, passionsfrukt...

Vad har ni på lager?

• Svar på tråden Era bästa smoothies!
  • Elsa o jag

Storfavoriten just nu:
    1 avokado
    2 kiwi
    ½ lime (saften)
    1½ dl äppeljuice

På den här står jag mig ända fram till lunch.

• TantMy

Jag brukar blanda hej vilt...efter fantasi och humör...
    Använder mig av lättmjölk/fetmjölk, grädde, kokosmjölk, yoghurt och har alltid banan i, som gör att det blir lite sött och gott.
    Hur mycket vätska, beror på..om jag vill ha det tjockflytande eller som mjölk.

lättmjölk, avocado och ev banan. 

kokosmjölk mjölk, banan och mango

mjölk/yoghurt, banan, apelsin och ev bär

• scrapparlotta

Blev lite sugen på den där kokosoljan, var beställde ni den? 

Sen är det nån som har nån smarrig smoothies som inte innehåller banan. Alla innehåller banan, och jag tål inte bananer.....Spanar på smoothies recept ofta, och säkert 90 % innehåller banan... 

• Musik
    scrapparlotta skrev 2013-08-22 12:11:56 följande:
    Blev lite sugen på den där kokosoljan, var beställde ni den? ...
    Jag köpte på lsokostgrossisten.se

Passade på att köpa tre burkar när de hade 3 för 2 
  • Musik

Jag åt lite dadlar i dag. Är det någon som provat att mixa sånt i smoothies? Kan tänka mig att det är gott.

• WindNfire
    Musik skrev 2013-09-01 17:36:50 följande:
    Jag åt lite dadlar i dag. Är det någon som provat att mixa sånt i smoothies? Kan tänka mig att det är gott.
    Har testat med plommon i en youghurtbaserad och det blev den absolut värsta sörjan jag nånsin ätit ^^ i en juicesmoothie kanske det skulle funka bättre.
  • Musik
    WindNfire skrev 2013-09-01 20:19:49 följande:
    Har testat med plommon i en youghurtbaserad och det blev den absolut värsta sörjan jag nånsin ätit ^^ i en juicesmoothie kanske det skulle funka bättre.
    Var det konsistensen eller smaken som sket sig?
  • MissNora

Grönlål, spenat, Spirulina, blåbär, citron Avocado. Godare än vad det låter och en C-vitamin bomb.

• WindNfire
    Musik skrev 2013-09-02 05:35:14 följande:
    Var det konsistensen eller smaken som sket sig?
    Bägge delarna. Det blev som en tjock sörja så jag spädde ut det med nån form av vätska, men det smakade fortfarande som nån slags pensionärsgröt för tröga magar..
  • Musik
    WindNfire skrev 2013-09-02 13:51:36 följande:
    Bägge delarna. Det blev som en tjock sörja så jag spädde ut det med nån form av vätska, men det smakade fortfarande som nån slags pensionärsgröt för tröga magar..
    Urk Kräks
  • Isnogood

Min favorit:

0.5L röd mjölk, frusen så pass att den är full av iskristaller ( ska "krasa" om den)
    1st stor avokado
    Lite socker (inte nödvändigt, jag tycker om det både med och utan)

Mixa ihop, blir en tjock krämig ljusgrön isande kall avokadosmoothie      

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • scrapparlotta
    Isnogood skrev 2013-09-02 14:26:25 följande:
    Min favorit:

0.5L röd mjölk, frusen så pass att den är full av iskristaller ( ska "krasa" om den)
    1st stor avokado
    Lite socker (inte nödvändigt, jag tycker om det både med och utan)

Mixa ihop, blir en tjock krämig ljusgrön isande kall avokadosmoothie      
    Hmm, är det gott?? Jag har två avokados som ligger och blir för gamla i kylet....om jag skulle testa. Fast jag tycker det låter lite skumt att ha i avokado i en smoothie. Men funkar kanske....
  • Isnogood
    scrapparlotta skrev 2013-09-02 20:34:15 följande:
    Hmm, är det gott?? Jag har två avokados som ligger och blir för gamla i kylet....om jag skulle testa. Fast jag tycker det låter lite skumt att ha i avokado i en smoothie. Men funkar kanske....
    JAG tycker att det är jättegott
    (Lever nästan på det, varma sommardagar)

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Emmut

Pina colada:

Fryst ananas, vaniljkesella, kokosmjölk och en skvätt vanlig mjölk för konsistensen :)

Svar på tråden Era bästa smoothies!