Era bästa smoothies!
Är ute efter lite nya smoothierecept :) mina egna favoriter är mjölk, banan och jordgubbar eller en mera juicebaserad med päron, apelsin, persika, passionsfrukt...
Vad har ni på lager?
Är ute efter lite nya smoothierecept :) mina egna favoriter är mjölk, banan och jordgubbar eller en mera juicebaserad med päron, apelsin, persika, passionsfrukt...
Vad har ni på lager?
Storfavoriten just nu:
1 avokado
2 kiwi
½ lime (saften)
1½ dl äppeljuice
På den här står jag mig ända fram till lunch.
Jag brukar blanda hej vilt...efter fantasi och humör...
Använder mig av lättmjölk/fetmjölk, grädde, kokosmjölk, yoghurt och har alltid banan i, som gör att det blir lite sött och gott.
Hur mycket vätska, beror på..om jag vill ha det tjockflytande eller som mjölk.
lättmjölk, avocado och ev banan.
kokosmjölk mjölk, banan och mango
mjölk/yoghurt, banan, apelsin och ev bär
Blev lite sugen på den där kokosoljan, var beställde ni den?
Sen är det nån som har nån smarrig smoothies som inte innehåller banan. Alla innehåller banan, och jag tål inte bananer.....Spanar på smoothies recept ofta, och säkert 90 % innehåller banan...
Jag åt lite dadlar i dag. Är det någon som provat att mixa sånt i smoothies? Kan tänka mig att det är gott.
Grönlål, spenat, Spirulina, blåbär, citron Avocado. Godare än vad det låter och en C-vitamin bomb.
Min favorit:
0.5L röd mjölk, frusen så pass att den är full av iskristaller ( ska "krasa" om den)
1st stor avokado
Lite socker (inte nödvändigt, jag tycker om det både med och utan)
Mixa ihop, blir en tjock krämig ljusgrön isande kall avokadosmoothie
Pina colada:
Fryst ananas, vaniljkesella, kokosmjölk och en skvätt vanlig mjölk för konsistensen :)