• WindNfire

Era bästa smoothies!

Är ute efter lite nya smoothierecept :) mina egna favoriter är mjölk, banan och jordgubbar eller en mera juicebaserad med päron, apelsin, persika, passionsfrukt...

Vad har ni på lager?

• Svar på tråden Era bästa smoothies!
  • Cecilia 851
    Musik skrev 2013-06-25 22:33:38 följande:
    kokosoljan, är den flytande? Är sugen på att köpa någon form av kokosolja eller smör
    Nej, det är den inte, den är fast och lite mjuk, Skall förvaras i skafferi och inte kylskåp för då blir den för hård. Vill man ha den i flytande form så kan man ställa burken i solljus lite snabbt, oljan smälter nämligen vid lite över 20+ så det gåt snabbt Glad  Köp av ett bra märke och undvik billigt "kokosfett" etc, det är bara konstgjort. 
    Jag rekomenderar Kung markatta, den är rätt så prisvärd och smakar bra.  Köpte även René Voltaire's kokosolja, men kilopriset på den är ett skämt!!   Se bara till att den är kallpressad och ekologisk
  • Musik
    Cecilia 851 skrev 2013-06-25 22:39:19 följande:
    Nej, det är den inte, den är fast och lite mjuk, Skall förvaras i skafferi och inte kylskåp för då blir den för hård. Vill man ha den i flytande form så kan man ställa burken i solljus lite snabbt, oljan smälter nämligen vid lite över 20+ så det gåt snabbt Glad  Köp av ett bra märke och undvik billigt "kokosfett" etc, det är bara konstgjort. 
    Jag rekomenderar Kung markatta, den är rätt så prisvärd och smakar bra.  Köpte även René Voltaire's kokosolja, men kilopriset på den är ett skämt!!   Se bara till att den är kallpressad och ekologisk
    Tack för detta tips. Jäklar vilken energikick den smoothie du nämnde kommer att ge  Glad
  • Cecilia 851
    Musik skrev 2013-06-25 22:41:34 följande:
    Tack för detta tips. Jäklar vilken energikick den smoothie du nämnde kommer att ge  Glad
    Haha ja, de är jättegoda!  Den med spenat känner man inte ens spenatsmaken så det är inget att oroa sig över!    En annan smoothie jag ofta gör är med  banan, apelsin, kokos (riven), kokosolja, och färsk annans, den är riktigt festlig!
  • WindNfire
    Cecilia 851 skrev 2013-06-25 22:46:07 följande:
    Haha ja, de är jättegoda!  Den med spenat känner man inte ens spenatsmaken så det är inget att oroa sig över!    En annan smoothie jag ofta gör är med  banan, apelsin, kokos (riven), kokosolja, och färsk annans, den är riktigt festlig!
    Lät riktigt gott :)
  • Biffus

När jag gör smoothie använder jag bananer som bas. Oftast bör det bara bananer (och vatten till konsistensen är som jag vill), men ibland så tillsätter jag även annat. Det är jättegott att ta bananer, färska dadlar och en massa hallon!

• WindNfire

Blir det inte puré av allt det där utan någon flytande bas, och smakar det inte vatten om man tar vatten?:) Ska testa recept men kanske använda lite apelsinjuice också tänkte jag om det finns nån risk för ovanstående:)

• Cecilia 851
    WindNfire skrev 2013-06-26 14:26:35 följande:
    Blir det inte puré av allt det där utan någon flytande bas, och smakar det inte vatten om man tar vatten?:) Ska testa recept men kanske använda lite apelsinjuice också tänkte jag om det finns nån risk för ovanstående:)
    Personligen använder jag alltid vatten, eller kokosvatten (pga näringen), jag tycker inte att det blir blaskigt eller vad man ska kalla det, det är ju bara nån matsked som behövs!   Onödigt och lägga till extra kalorier.

• Biffus
    WindNfire skrev 2013-06-26 14:26:35 följande:

Du behöver inte direkt ta en halvlitersflaska vatten till varje banan. Bananer innehåller ju så mycket vatten i sig själva :)
Svar på tråden Era bästa smoothies!