Era bästa smoothies!
Är ute efter lite nya smoothierecept :) mina egna favoriter är mjölk, banan och jordgubbar eller en mera juicebaserad med päron, apelsin, persika, passionsfrukt...
Vad har ni på lager?
Är ute efter lite nya smoothierecept :) mina egna favoriter är mjölk, banan och jordgubbar eller en mera juicebaserad med päron, apelsin, persika, passionsfrukt...
Vad har ni på lager?
Kvarg, Mango proviva, Banan och is =)
Jag hällde i havtorn nu senast. Läste om hur nyttiga de bären är. De smakar lite som physalis
Packade upp min beställning på ekologisk kokosolja idag. Herrejäklar vad gott det blev i drinken
jag är en periodare när det gäller frukost och smothie brukar vara en av sakerna som jag varierar med.
såhär ser min favvosmothie ut:
1 banan
cq 3dl vaniljyoghurt,
ca 1dl mango
ca 1msk hackad färsk ingefära
ca 0,4dl havregryn och quinoa (är en blandning man gör gröt på, finns att köpa på vanliga mataffären rosa förpackning)
mixa och njuuut =).
Till 2 stora glas:
1 honungsmango 3 apelsiner 2 citroner 2 bananer 1 dl frysta hallon 8 valnötter 3 stjälkar selleri cayennepeppar efter smak kanel och kokosflingor att toppa med
Pressa apelsiner och citroner. Skala och skär mango och bananer i mindre bitar. Skär sellerin i mindre bitar. Lägg allt utom cayennepeppar, kokos och kanel i blendern. Mixa tills smoothien är slät. Smaka av med cayennepeppar och låt blendern gå några varv till. Häll på glas, toppa med kanel, kokosflingor och – om du vill ha extra hetta, lite mer cayennepeppar.
Har lite bråttom men hallon och mango tillsammans är ju gudomligt!
Banan, avokado, mjölk eller naturell yoghurt och lite saft från en citron. (ibland även havregryn)
Frysta hallon, banan, yoghurt eller mjölk (ibland även havregryn) blir lite som en sorbet eftersom hallonen är frysta.
Ger dessa som mellanmål till hela familjen och är mycket uppskattade