Att komma över omöjlig kärlek
Oj! Sorry om jag besvärat dig med min "problematik". Ska vi återgå till din?
Oj! Sorry om jag besvärat dig med min "problematik". Ska vi återgå till din?
”Önskar att jag vara den starka kvinnan som kunde bara skita i allt och ta ut skiljsmässa...”
”Men jag gör inte det. Fattar inte heller varför inte min man lever kvar med mig? Han ser att vi inte älskar varandra längre. Vi är bara ett föräldrapar och ingenting annat.”
”Men våra liv och tyvärr våra inte sällan tråkiga partners förändras med tiden”
”Hoppas din familj kommer att tacka dig för uppofringen. Min gör inte det..”
”Det är mycket bekvämare att fortsätta leva det vanliga (tråkiga) livet.”
”Min bara stack och gömde sig när han började "känna för starkt för fort" för mig.”
”Han är skild nu, jag vet det... Men han har aldrig dykt upp.”
”Men han gjorde det, han gjorde slut med mig per sms. Jag fick inte en chans att berätta för honom om hur ledsen och bruten jag blev.”
”Men detta kommer inte att hända, han kommer inte att göra det - dyka upp.”
”Vissa saker går inte att reparera. Jag blev lämnad över en natt, utan förklaring eller chansen att utrycka min frustration.”
Ok, jag har en fd älskarinna som jag inte vet hur jag ska förhålla mig till och jag har ett förhållande som jag inte vet hur jag ska förhålla mig till. Känner mig inte direkt som ett offer utan har hamnat i en situation som jag inte kan hantera. Naturligtvis inte ofrivilligt utan jag har ju påverkat den situationen i allra högsta grad. Det tjänar ingenting till att hålla på och blicka tillbaka och tycka synd om sig att det blev som det blev utan nu får man väl bara försöka reda ut sig själv och gå vidare. Men för att få lite infallsvinklar som man inte tänkt på behöver man ju också måla upp sin situation, men det är ju inte för att folk ska tycka synd om en. Sedan besluten hur man gör fattar man själv och är också själv ansvarig för att genomföra dessa. Jag har fattat flera beslut under vägen och levt efter dessa till man fattar ett nytt beslut. Bara för att jag fortfarande är kvar i mitt förhållande innebär inte det att jag är feg och svag utan det är baserat på beslut. Men besluten kanske är fattade mer med förnuftet än med hjärtat och med tiden mognar insikten att man behöver lämna för att hitta kärleken igen som jag har tappat bort efter vägen.