Inlägg från: Anonym (en till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en till)

Att komma över omöjlig kärlek

Anonym (Saknar tiden...) skrev 2013-10-24 13:24:01 följande:

Kontakt henne! Se vad som händer.
    Vad är det värsta som kan hända dig? Att hon säger "nej"!
    Då vet du att et är definitivt och oåterkalleligt... 
    Nej, jag avvaktar. Jag vill inte påverka henne. Vill hon skilja sig så ska det vara hennes beslut och inte enbart för att hon är övertygad om att det blir bättre med mig. Får ge det tid även om det är jobbigt och väldigt tålamodsprövande. Jag börjar ställa in mig på att vi inte ens kommer att träffas någon gång igen.
  • Anonym (en till)
    Anonym (lika) skrev 2013-10-24 14:03:49 följande:
    Det är, om jag får lägga mig i, ett sorgligt sätt att resonera. När man träffat någon som väcker allt det där inom en och det finns en möjlighet att det kan bli verklighet så måste man ta styrka från det.

Att tänka att hon ska skilja sig, och att det inte enbart ska vara för att hon är övertygad om att det är bättre med dig, det är ju en tankefälla. Det är klart att hon tror att hon skulle få det bättre med dig om hon älskar dig, det ligger i sakens natur, att hon som konsekvens av det inte vill leva kvar i det livet hon nu lever är ju en annan konsekvens av det. Det är i princip omöjligt att backa och tänka att man ska få till något "rent" beslut där inte längtan efter den nya finns med.  Allt det där påverkar beslutet, och det är ett önsketänkande att försöka få in tankar som inte påverkats av kärleken. Risken är att man istället fastnar i en limbo-situation, just för att man inte förstått att signalen för att gå, gick när man började älska någon annan. Och att det är så oavsett hur det går i framtiden. 

Jag har svårt att förstå att man väljer att se det så ledsamt som du gör. Ta kraft från att det finns någon som ser dig, behöver inte hon kraft från dig? Att älska någon innebär ju, ialla fall för mig, att man finns där för personen i fråga., vissa perioder kanske lite mindre innan man kan vara tillsammans, men ialla fall tillräckligt mycket för att man inte ska behöva tänka att man aldrig ska ses igen,

Man får inte pris för att lida sig genom livet. Det är bra att påminna sig om det och vara snäll mot sig själv.

Jo, du har rätt i det du skriver. Det var så jag ville ha det och det var hon som fick mig att ta steget till att nu våga ta mig ur ett destruktivt och farligt förhållande. Det var med henne som jag skapade drömmar om det nya som kunde byggas på kärleksfulla byggstenar och glädje istället för problem och hat.

Hon väljer inte att stanna, men hon väljer att stanna upp en stund och fundera själv vad hon ville göra. Hon hade inga planer att lämna sin man, men har börjat inse att det kanske inte finns någon återvändo. Det jag får ta kraft ifrån är att jag ändå fick de där kraftfulla kärleksfulla känslorna och att jag vet om att de finns inom mig när jag återigen ska bygga upp en ny relation.

Vi har pratat med att vi är olika på det planet. Hon behöver vara ifrån mig, för att klara av att hantera sina egna känslor  medan jag helst  hade varit vid hennes sida. Tyvärr måste jag acceptera hennes beslut, men vet att vi båda egentligen just nu slits sönder fast på olika sätt.

• Anonym (en till)
    Anonym (Saknar tiden...) skrev 2013-10-24 18:19:59 följande:
    Synd... Varför avvakta, varför vänta? Vad är det för fel med er män med alla dessa fördröjningar? Satsa: allt eller inget!!!   

Det är inte jag som väntar och avvaktar. Jag har sagt vad jag känner och tycker. Hela processen har gått snabbt, för ett halvårsedan trodde jag att jag var fast med min fru för alltid. Nu lämnar jag henne för att jag funnit den som jag vill leva med. Hon känner samma sak men väljer att avvakta och landa i sitt kärleksrus för att se vad hon vill. Jag har insett att min skilsmässa är oåterkallig oavsett vad som händer. Helst hade jag haft henne vid min sida. Jag kan inte tvinga henne till mig utan låter henne vara. Hon vet hur mycket jag älskar henne, men jag kan inte slita henne intill mig hur mycket jag än vill. Jag tycker det är jag som satsar och hon som försöker fördröja...eller...?
  • Anonym (en till)
    Anonym (vill vara modig) skrev 2013-10-24 21:59:35 följande:

Svårt att inte ta åt mig eftersom jag är i samma sits. Det är kanske inte lika lätt för alla att kasta sig ut? Är det dessutom något som ramlat över en helt oväntat blir det ju ganska jobbigt. Så är det iaf för mig. Jag kan inte fatta beslut för jag vet inte vad jag klarar av eller ens vad jag vill. Herregud, jag kanske borde leva själv med barnen liksom!! Jag förstår precis In My Dream...

Känns det ändå inte lite skönt att vara så säker på att du gör rätt som lämnar?  
    Nej..Det är inte alls skönt. Har blivit styrd, kontrollerad och hämmad under den större delen av mitt äktenskap. Min fru vill ha hjärnkoll på allt och har hon inte det så tappar hon fattningen. Nu när jag nyligen berättade vad jag ville så är det allt igenom hemskt. Det finns ingen betänketid, beslutet är oåterkalleligt och livet är helt upp och ner. Att samtidigt inte kunna ha kontakt med den som jag älskar gör det inte lättare.

Jag vet att det inte är lätt för henne och jag är inte alls besviken, bara ledsen.  
    Hon vet i och för sig inte att jag nu har pratat med min fru men hon vet att jag vill leva med henne, bli gammal med henne och njuta med henne i resten av mitt liv. Förmodligen har det gått för fort och förmodligen känner hon en press från mig, vilket jag bara tycker är sorgligt.

• Anonym (en till)
    Anonym (vill vara modig) skrev 2013-10-24 23:20:50 följande:

En sak till. Bara för att ni inte har kontakt behöver det ju inte betyda att inget händer i hennes liv, eller hur? Hon kanske tar egna kliv mot en separation men vill göra det ensam? Vill ge dig lite hopp :)
    Tack för det. Jo, det finns hopp, jag vet och känner det, men faktiskt så försöker jag helst att leva utan hoppet. Jag är rädd för att det kan bli för starkt och att jag senare blir ännu mer besviken om det inte blir som jag hoppats.

• Anonym (en till)
    Anonym (vill vara modig) skrev 2013-10-24 22:16:58 följande:
    Ja där slog du verkligen huvudet på spiken. Har just idag suttit och gråtit med en vän över allt det jag försöker ge till min make men som han inte vill ha :) Olycklig?? Who? Me?? :) Så finns HAN som vill ha rubbet inklusive mina smutsiga strumpor. Jag är för sorglig...nej, jag är RÄDD! 

Förstår din rädsla. Vet att den är hemsk och svår att hantera. Hon som jag vill leva med upplever samma sak. Just nu är jag orolig för att mina känslor för henne och hennes för mig har sårat henne för djupt.
  • Anonym (en till)
    Anonym (vill vara modig) skrev 2013-10-24 23:29:31 följande:

Du har så rätt. Kloka ord :)
    Funderar lite på det du skriver eftersom jag är lite i samma sits. Har den andre lämnat, eller lovar han bara att lämna om du lämnar, eller är han kanske ensam? Om du inte lämnar känns det som om du ändå kan ha någon som helst kontakt. Kanske inte som älskare utan mer som en vän? Jag är mest fundersam, det känns lite som om du och min funderar på samma sak, men jag har ingen kontakt med henne.
  • Anonym (en till)
    Anonym (lika) skrev 2013-10-25 10:24:48 följande:
    Hur menar du att den sårat?

Hennes avsikt har aldrig varit att lämna sin man. Hon kan inte och vill framförallt inte såra sin man. Jag hade heller ingen avsikt att gå utan jag såg henne som en nära vän. Med tiden kom känslorna och jag är inte försiktig med att visa vad jag tycker och känner. För henne kom också känslorna. Hon blev överraskad och rädd. Vill inte lämna men känner att ju mer Vi har kontakt desto starkare blir vår relation. Hon slits itu och blir sårad av hennes egna känslor till mig. Jag kliver nu undan och ger henne tid och tänka och tid att fundera, samtidigt som jag själv har påbörjat min resa till skilsmässan. Vi har återigen sporadisk kontakt. Avsiktligt är jag kontrollerad och undanhåller sanningen. Bara för hennes skull. Tidigare har jag visat att jag vill gifta mig med henne, nu berättar jag att jag och min fru ska ge det en chans. Jag vet om att det minskar chansen att det ska bli hon och jag, men jag vill verkligen inte förstöra för henne om hon väljer att stanna med sin man.
  • Anonym (en till)
    Anonym (vill vara modig) skrev 2013-10-25 11:41:17 följande:
    Jag önskar självklart att vi ska kunna ha någon slags kontakt även i framtiden. Men hur? Kanske kommer jag att vara för feg? Det ska ju även vara något som känns ok för bägge, det är viktigt. Han är kvar i sin relation. När man läser här blir man mer osäker på vad som är sanning när det gäller allt som sagts. Jag tror dock att han är seriös med mig och vill att vi blir ett par "på riktigt". Men som sagt...han är fortfarande kvar så vem vet...? Jag vill heller inte pressa honom för jag har själv inget besked att lämna. Har aldrig bett honom att lämna. Jag vill att han kommer fram till vad som är rätt oavsett mig på samma sätt som jag vill komma fram till vad jag vill oavsett honom. Kanske att det är fel? Önskar du att ni tog detta beslutet ihop? Om framtiden? Varför är du fundersam? Kan du inte skriva ett mail och fråga henne. Så kan hon välja att svara om hon vill. Eller vågar du inte? Skriv att du vill vara hennes vän om hon inte redan vet det.  

Du beskriver min relation som jag har till den jag är kär i på pricken. Båda två vill att den andra fattar egna beslut om att lämna. Ingen vill att den andra ska skilja sig pga de nya kärlekskänslorna utan att de vill lämna det de har. Hon vet att jag vill vara en vän och hon vill det också, men när vi väl träffas känner vi att vänskapen är större än så. Jag fortsätter att hålla mig avvaktande trots att jag vill omfamna och ta henne till min.
  • Anonym (en till)

Blir verkligen känslorna svagare för varandra bara för att man slutar att höra av sig? Jag vill helst ha kontakt med min älskarinna, en vänskaplig kontakt, dr vi undviker beröring, och om vi måste låta bearbeta känslorna och låta oss gemensamt förstå att vi inte kommer att leva tillsammans, eller för den delen även tvärtom. Jag hyser fortfarande väldigt starka känslor för en flickvän som jag hade för 25 år sedan. Uppbrottet med henne påminde om det som jag står inför nu. Ett avslut mitt i en känslostorm.

Min "älskarinna" försöker hitta tillbaka till sig själv genom total avhållsamhet. Jag tycker inte det är sunt. Känns som om det bara skjuter upp "problemen" tills vi åter igen träffas och att man ständigt kommer att känna sorg inombords. Visst är vi olika personer, men kan skillnaden hur vi hanterar känslor vara så stora mellan människor?  

• Anonym (en till)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-10-26 11:08:53 följande:
    Men hur lätt är det att undvika beröring ? Så fort jag ser han vill jag ta på han... Inte lätt att låta bli när han alltid är vid min sida

Hur vi hanterar känslor kvinnor och män är uppenbarligen helt olika. Jag är som du medans han är som din älskarinna.

Jag tror att han och din älskarinna lite känner att om man pratar om det så river det upp sår och lånar nya frågor inför varför man gjort som man gjort och jag tror att när dom känner så så är som inte redo att hantera dom frågorna.
    Nej, det är inte lätt att låta bli varandra när man en gång har gjort det. Känns som man backar i relationen. Istället för att låta en vänskap bli en djup känslomässig gemenskap så måste man nu gå från starka känslor till lite försiktigare, vänskapligare. När vi mötts har det fungerat bra en stund, men en lite för djup ögonkontakt eller en liten snabb beröring har senare slutat i något annat.

För egen del kommer det att kännas att vi för en evighet inte blev "färdiga" med varandra. Kanske kunde det sluta med vänskap eller kanske med att vi inleder en djupare kontakt. För mig återstår bara frågor och ett djupt sår om vi avbryter mitt i.

Hon gjorde tidigare ett val att stanna i en osund relation och därigenom kvävt sin känslosamma sida. När de nu blossar upp igen så känner hon sig återigen vilsen.

Hur framtiden kommer se ut för oss båda det vet jag inte. Kväver man sina känslor tror jag att man dör en smula. Låtar man de flöda så tror jag att man kan hitta tillbaka till sig själv igen. 
  • Anonym (en till)
    Anonym (vill vara modig) skrev 2013-10-26 19:36:44 följande:
    Låter så fint! Hoppas att allt löser sig för er!

Det pendlar fort ;)..just nu har jag hopp om att vänskapen kan bestå och utvecklas till något djupt och fint som man kan ha tillsammans utan att man för den delen har en kärleksrelation
  • Anonym (en till)
    Anonym (Tingeling) skrev 2013-10-26 21:40:54 följande:
    Jag valde en annan väg. Jag valde att inte bli en djup vän för då går det aldrig att komma tillbaks till det vi en gång hade. Detta gör jäkligt ont - bakdörren står vidöppen trots att en annan man klivit in framvägen.

Det är som att sörja en död vän som jag vet kan återuppstå en vacker dag. Fan vad ont det gör stundtals!
    Låter sorgligt. För egen del är det nog vänskapen som jag vill ha. En nära vän som man kan dela allt med och känna att hon ställer upp i med och motgång. Just nu känns det som om det är dit jag vill, men jag är beredd på bakslag.

Annars tror jag också att det fortfarande kan bli vi två, men vill nog att vi lämnar våra respektive på ett behagligt avstånd innan de kärleksfulla känslorna kommer tillbaka. Men nu jobbar jag på för att ta död på dom...jobbigt, ja, men nödvändigt 
  • Anonym (en till)
    Anonym (Tingeling) skrev 2013-10-27 01:47:28 följande:
    Jo vänskap är det jag förr instinktivt hade valt och det jag ville denna gång med. Men för några år sedan hade jag en liknande historia med en annan man (som jag dock inte var lika förtjust i). Det hände saker i hans liv som gjorde att han fick avbryta den nära relation vi hade. Han kom i livskris. Jag plockade då upp honom från rännstenen, var hans bollplank ,skickade honom till en terapeut etc. Det slutade med att jag kände honom så väl att jag var hans "tvillingsyster" och jag tänder inte på en tvillingbror.  Därav valde jag denna gång att inte vara vän. Jag ville då och vill inte nu heller gå in i kompiszonen. Jag vill ha spänningen kvar om vi möts igen - då båda som fria. Men varje dag saknar jag den närhet vi en gång hade. Jag famlar stundtals febrilt i mörkret efter hans vänskap - fast då i det tysta. Jag släpper inte igenom dessa signaler i de få ord vi växlar per mail. Men det är överjävligt att ständigt vara stolt och tapper , göra det rätta och inte släppa fram det där man egentligen känner.  Självklart kan detta se annorlunda ut från person till person. Jag hoppas du lyckas :)

Jag räknar med att det blir en prövotid att bli vänner istället för partners. Vi kommer inte kunna träffas så ofta vi vill och inte så länge. Kanske ligger spänningen kvar eller kanske blir relationen något helt annat. Vi kanske passar bättre som vänner än som ett par? Jag räknar i alla fall med att vänskapen kommer bygga på förtroende och ärlighet, vilket kan vara en utmaning i sig.
  • Anonym (en till)
    FeliciaA2 skrev 2013-10-27 21:17:33 följande:
    Vänskap är ett bra surrogat. Man träffas ju och kan njuta av den sidan. Ta chansen om det går :)
    Måste erkänna att jag är spänd och nervös inför den vänskapen. Vi har försökt så många gånger, men nu har vi sagt att det inte går mer. Måste försöka. Kommer inte att träffas på ett tag för att försöka hamna i balans och att bli förberedda. Känns lite nervöst, för det betyder så mycket.
  • Anonym (en till)
    Labolina skrev 2013-10-28 08:50:07 följande:

Men herregud - det är väl ändå inte synd om honom? Har aldrig tidigare stött på så många svaga velpottor som i denna tråd. Vad gäller din kompis så vill han helt enkelt inte lämna. Även om du vill att han ska vilja det.
    Visserligen stämmer det att det finns massvis av personer här i tråden som lever i olyckliga förhållanden och som har svårt att lämna, men tycker inte att det alltid handlar om en svaghet.

Alla relationer är unika och det finns inget entydigt svar på hur man ska agera i sitt förhållande. Tycker som InMyDream berättar att det är nyttigt att ventilera, reflektera, få erfarenheter och därefter fatta egna beslut hur man vill gå vidare i sina relationer.
  • Anonym (en till)

Har skrivit lite till och från men behövt en paus från allt. Har tidigare berättat om en kvinna jag träffade som jag efter ett tag blev förälskad i. Har levt 20 år i ett äktenskap som varit tufft. Har varit en bricka i hennes spel. Hon har maktbegär medan jag lugnt har ställt upp på allting. Hon har styrt mig med järnhand och jag har bara försökt ge kärlek tillbaka. Tre gångar har hon hotat med skilsmässa, vilket har mer lätt till depressioner hos mig och att jag blivit ännu mer styrd och kontrollerad.

Träffade senare en kvinna som "såg mig" istället. Visst kan man säga att hon blev min älskarinna eftersom vi också hade ett intimt umgänge. Jag blev hänförd och djupt kär. Vi hittade många gemensamma nämnare i våra respektive förhållanden och att vi dessutom har många liknande intressen och annat gjorde bara att kärleken fördjupades. Efter ett tag klarade vi inte av att leva"dubbellivet" som det ändå var. Vi tog innan dess lite för stora risker i vårt sätt att vara. Visade öppet hur mycket vi tyckte om varandra och brydde oss inte om en eventuell upptäckt. Vi klarade inte av att smyga och inte heller att vara med varandra. Försökte bli vänner istället men det misslyckades varje gång. Nu träffas vi inte och försökte också avbryta kontakterna helt. På varsitt håll försöker vi också bryta oss loss. Det var betydligt svårare än vad jag trodde. Min fru går inte med på det. Visserligen är en skilsmässa något som man genomför helt själv, men jag trodde att min fru skulle acceptera att vi skulle gå skilda vägar. Nu är jag återigen i snurran med hennes härskarteknik. Bryter ner mig och berättar för våra barn vilken dålig människa jag är, bara för att hamna i hennes våld så att hon kan styra mig till dit hon vill.

Nu känner jag mig bara ensam och väldigt utsatt. Ingen att prata med och ingen som kan förstå hur jag har det. Känner att jag inte kan lämna för att jag är rädd för vad som händer med mina barn. Dels när de är med min fru och dels hur hon kommer att påverka dom så att mitt umgänge med dom blir helt omöjligt. Tyvärr är hon väldigt manipulativ och duktig på att prata.  Ingen kommer att tro på mig.

• Anonym (en till)
    Fool skrev 2013-11-05 22:15:07 följande:
    Om du läser om båda dina inlägg jag citerar ovan.... lägger du märke till något speciellt ?

Om inte så kan jag hjälpa dig , i båda fallen så pratar du om vad din älskare vill eller inte vill... hela ditt fokus kretsar kring vad HAN vill , inget annat verkar finns för dig , och det är tyvärr ganska typiskt för människor som är förälskade , tunnelseende , skygglappar , etc ... du varken tänker eller agerar logiskt.  

Var tog din man vägen i ditt huvud ? Var tog dina barn vägen ? Är inte dom värda något alls längre ?.. Ok att du är förälskad i din älskare men har inte din man och dina barn något människovärde alls ?.... Är dom så pass betydelselösa att dom är värda att såras och förnedras (i din mans fall) på det sättet som en otrohet gör ? Ok att du inte älskar din man längre , men måste du förnedra honom ? Kan du inte avsluta ert förhållande med värdighet ?

Försök inse , du har ingen som helst kontroll över om du blir påkommen eller ej , det är inte något du eller din älskare  bestämmer själva... tror du inte att precis alla som blivit påkomna oxå trodde att det aldrig skulle hända ? Oddsen att ni blir påkomna är väldigt höga i ditt fall , det är bara en tidsfråga , som det är nu har du fortfarande chansen att iaf reparera en del av skadan , när ni blir påkomna kommer allt hamna utanför din kontroll. Vad spelar vad din älskare vill eller inte vill för roll för din familj ? Är det han som kommer få förklara sig inför din man ? Är det han som kommer få förklara sig för era barn varför de nu ska bo hos mamma eller pappa varannan vecka ?.. det är dig själv , ditt förhållande , ditt och dina närmastes liv du håller på att sabba
    Jag lägger mig i lite. Självklart resonerar du och många andra klokt Fool . Det som fascinerar mig är varför man inte lyssnar på det du berättar. Jag har visserligen kommit till ett annat stadie då jag till slut var tvungen att berätta för att kunna gå vidare, men jag har varit där "Vilsen" är. Jag har varit otrogen och jag har varit nästintill "öppen" i min kärlek till min älskarinna. När jag var det så vet jag att allt var riskabelt. Tyckte det var otäckt att jag kunde förlora min fru, mina barn och min familj, men jag kunde inte sluta. De ord du skriver var just bara ord. Allt pekade på att det skulle bli en katastrof, alla tidigare erfarenheter, alla som varit med om något liknande och berättade vad som skulle komma, alla kloka människor, psykolger, terapeuter, precis alla. Men man lyssnar inte. Jag kan inte förklara mitt beteende, jag kan inte förstå hur jag hamnade där, men jag kan förstå hur svårt det är för "Vilsen" och många andra att vara förnuftig och fatta det beslut som borde vara det enda rätta.
  • Anonym (en till)

Har precis upptäckt att känslor på inget sätt svalnar om man har begränsad kontakt och inte träffas på ett tag. Jösses...ett överraskat möte och några blickar fick mig att bli ännu mer säker.

Tänkte också lite på det som skrevs tidigare med avgiftning av kärlekskänslorna och att det kan liknas som en drog. Det finns en stor skillnad. Det fanns en anledning till att man blev kär och också var otrogen. Man ville bort från förhållandet och sedan mötte man en ny värld. Att slå undan den och komma tillbaka till det livet som man hade innan är absolut det sista man vill. Jag vill ha en stor förändring. Det är jobbigt och det tar tid. Det känns som "avgiftningen" är det sista som jag vill göra.

• Anonym (en till)
    pratglad och passionerad skrev 2013-11-08 10:59:05 följande:
    Först och främst: Det tar tid att svälta ut känslor via en begränsad kontakt.. En del tror det räcker att inte höras på några dagar eller veckor men det handlar troligen om månader och i vissa fall år beroende på hur djupt rotad förälskelsen är.

Sedan är det så att det inte räcker med distans i tid och rum - man måste använda tiden till att hitta nya bilder, en ny längtan. Fylla tomrummet i sitt hjärta.

Min egen erfarenhet är att man lätt kan intala sig att man ska "försöka" bli fri från sin förälskelse, så sätter man upp en tidsgräns för sig själv.. låt säga några veckor eller nån månad då man verkligen ska kämpa för att undvika att ta kontakt..

Problemet är att man precis som dig (en till) egentligen inte vill, inte innerst inne. Det finns ingen äkta önskan, ingen riktig motivation och ingen beslutsamhet i grunden.

Det som händer då är att man "håller andan" i ett par veckor men inget mer. Undermedvetet längtar man inte efter att bli "fri", man hoppas inte ens att bli fri utan man hoppas på två saker.. 1) ett mirakel 2) att tiden ska gå så man kan få ta kontakt med sin älskade igen.

Därför: Beslutet och motivationen måste komma inifrån och vara förankrad i dig själv. Du måste komma till en punkt där du även känslomässigt inser att ditt liv blir bättre utan XX, Du måste hitta bilder av hur ditt liv blir rikt utan honom/henne. Kanske behöver du också väldigt aktivt plocka fram allt det negativa och smutsiga som är förknippat med otroheten.. Det är ett hårt arbete som kräver aktivitet och beslutsamhet.. att prata med människor du har förtroende för och som säger det du behöver höra - inte det du vill höra.. (normalt söker vi oss till dem som bekräftar vårt beroende och undviker sanningssägare).
    Troligen behöver man även fatta en del riktigt obekväma beslut, inse att det inte längre finns några bra lösningar utan ett urval av dåliga - din uppgift nu är att välja den minst dåliga och acceptera dina förluster, medveten om att alternativen faktiskt innebär ännu större förluster.

Att bara "hålla andan" några veckor/månader kommer inte  hjälpa dig om du inte har en plan och jobbar hårt för att gå vidare.

Har du bestämt dig?
    Är du beredd att göra vad som krävs?
    Har du accepterat att ditt beslut innebär en stor förlust?
    Har du hittat strategier och verktyg för att hantera sorgen, ångesten, frustrationen och begäret?

Samtliga dessa bitar måste du ha svar på för att ha en rimlig chans att lyckas.           

Du har rätt i det du skriver och det är kloka men skrämmande ord. Vi har valt att ha mindre kontakt för att vi ska reda upp våra egna privata liv. Vi arbetar båda med att försöka skilja oss, men än så länge begränsad framgång. Helst ville vi ha en bra och nära kontakt för att bland annat stötta varandra, men förstått att skilsmässorna är våra egna sorger och förluster som vi inte vill bygga upp vår gemensamma relation på.

Jag vet inte heller om vi blir ett par i framtiden. Innerst inne hoppas jag på det, men jag ser det ändå som högst osannolikt. Hamnar vi i obalans där den ena lyckas bli fri medan den andra är kvar och kämpar med skilsmässa eller kanske försöker lappa ihop förhållandet kommer det bli uppslitande.

Vår "avgiftning" går ändå ut på att försöka skapa en vänskap av en relation som tyvärr ligger efter vänskapen. Dvs vi måste backa några steg. Vi försöker att inte träffas så att vi i första hand förhindrar att vi blir fysiska med varandra, kramar och kyssar. För mig skulle det vara fantastiskt om vi lyckas. Vid vår korta träff kändes det tyvärr som det gick åt fel håll.
Svar på tråden Att komma över omöjlig kärlek